Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

• Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Donateur

heb eventueel ook nog foto’s van mijn simo als je ze nodig hebt.

gr

Martino
      Moderator

Andree lees anders nog de post met mijn verhaal over de “gt”. Welke Eurocilindro cilinder bedoel je dan eigenlijk?
        Druk maken is een ander punt, maar had het liever wat mooier gezien, net of ze een 46mm slag hebben aangepast zodat het voor een 43mm slag cilinder door kan. Blazen doet het zeker wel.

speedbuxy
        Topic starter

Martino :
          Andree lees anders nog de post met mijn verhaal over de “gt”. Welke Eurocilindro cilinder bedoel je dan eigenlijk?.

Naar mijn weten zijn er 2versies van de 46mm, 1 met een 22mm flens en een identieke uitlaatpoort vorm zoals mijn 43euro, erg breed maar niet echt hoog.
          En 1 met 28mm flens en rond ovale uitlaatpoort(deze betitel ik als gt gezien ie duidelijk sneller is dan z,n broertje met 22mm flens)

Ach wat zit ik nou weer dom te doen pics zijn ommers beter.
          22mm versie met breede uitlaatpoort vorm(kracht versie)

De 28mm met ronde uitlaatpoort vorm(toeren versie)

Check ook hoe mooi deze groep foto het verschil aan geeft tussen de 2 43mm euro,s versies.

(recht de kracht boeker die ik eronder heb en links de toeren draaier)

speedbuxy
          Topic starter

Update
            Vandaag weer even bezig geweest met het simo 3taps blokje gezien ik deze as weekend in elkaar wil hebben voor de GT Toer.
            En er zaten nog wat dingentjes aan die ik niet top vond en eerst verbeterd wou hebben.
            Want dit vond ik toch echt niet kunnen dat de cilinder een kwart van de inlaat blokt:no

Dus dat maar even aangepast

Ook de uitlaatpoort vond ik orgineel wat matig dus die heb ik ook even mee gepakt.

Leuk kijk gaatje zo8)

Orgineel

Bewerkt

Nu moet ik alleen nog even een electrische ontsteking scoren en van de week even m,n proma cc van grotere flens laten voorzien en dan kan het onder de ciao:thumb
            En dat hoop ik een goeie 100+ te boeken en dan denk ik dat ik me daar eerst wel mee vermaak:thumb

eidos
            Donateur

Echt weer te vet Andree! :thumb

Mooi spul wat je daar allemaal hebt. Ben helaas niet aanwezig bij de GT toer. Maar zou je nog wel even een filmpje willen maken als het loopt? Ben ik zeer benieuwd naar.

Keep up the good work8)

Florian
              Moderator

Awesome, die elf steden tour, ga je die ook rijden met de Simo??
                Want misschien er nog een kansje dat ik daarbij ben:thumb

Zeebodem.
                Bijdrager

hatsikidee=)

echt supertje vet andree:thumbdat ziet er allemaal zeer goed uit.
                  van dat soort praktijken heb ik zelf helaas nog geen kaas gegeten.

speedbuxy
                  Topic starter

Citta_Florian :
                    Awesome, die elf steden tour, ga je die ook rijden met de Simo??
                    Want misschien er nog een kansje dat ik daarbij ben:thumb

Ja is wel de bedoeling om de 11steden er mee te gaan rijden:thumb dit word namelijk de vervanger van de evo gezien de niet echt stabiel meer is:(

@eidos
                    Thanks en offcourse schiet ik weer even een filmpje zodra het mooi loopt:thumb
                    En als het minder mooi loopt ook:D
                    Maar heb wel redelijk hoge verwachtingen:thumb

@evert
                    Ik leg je dat wel eens uit dan:thumb want met een paar basis weetje kan je met iedere vespa cilinder uit de voeten.
                    Dingen zijn namelijk zo tam dat je niet eens echt na hoeft te meten of wat ook maar.
                    Ik doe dit bv gewoon op het oog, omdat ik zelfs nu nog best binnen de grenzen van de max ben gebleven.
                    (ook omdat ik poeli wil rijden)
                    Maar ik wil als dank voor het opknappen van de uitlaatjes best eens een cilindertje voor je bewerken:thumb

Edjuh
                    Bijdrager

Haha nice andree, en dan kom ik met mn onbewerkte carter : -)

Je gaat met een 19mm rijden?

speedbuxy
                      Topic starter

Das leuk vergelijkings materiaal dan toch:thumb
                        Maar denk dat ik 21mm ga rijden das de enige carb die nog knap is.
                        (geen doorgedraaid draad in de vlotterbak)

Frank80cc
                        Donateur

zorg je dan wel voor goeie remmen…anders mag iemand een plamuur mes meenemen om je van een auto af te halen!!!

Ik wil ook wel eens leren om cilinder te bewerken… volgens horen zeggen is het niet zo moeilijk..

virgil
                          Donateur

Frank65cc :
                            zorg je dan wel voor goeie remmen…anders mag iemand een plamuur mes meenemen om je van een auto af te halen!!!

Ik wil ook wel eens leren om cilinder te bewerken… volgens horen zeggen is het niet zo moeilijk..

Als je het goed wil doen is het zeker moeilijk en moet je ook alles berekenen en want alleen maar groter maken
                            daar wordt het niet beter van je moet ook weten hoe groot je iets mag of kan maken anders kan het zelfs nog
                            nadelig werken.

@speedbuxy: simonini engine ziet er echt mooi uit, jammer dat ik geen simo carters heb anders konden we eens racen
                            v&j tuned vs Speedbuxy tuned 😀

gr

Batty
                            Donateur

ziet er netjes uit andre:thumb

ik ben ook wel eens benieuwd wat het met vario zal doen.

Javad
                              Donateur

Leuk werk Andree, dat wordt de eerste keer dat ik iemand met een Simo zie rijden dan met de GT.
                                Kan je frame zoiets wel aan zonder tussenstang?
                                En welke uitlaat gaat hierbij, de SP ? 🙂

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

hansieb
                                Moderator

Das nog eens de definitie van toeren 😀 gewoon met een simo 3taps.

Niet verstandig om eerst eens even goed in te rijden? Die simo’s wouden toch nog wel eens vastnaaien 😕

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.