- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 augustus 2010 om 16:01 #463224
Dan zou ik sowiezo voor de Simo gaan Andree!:D
3 augustus 2010 om 16:08 #463225Kun je die scheur niet gewoon laten lassen? Tapgat volschijten en opnieuw tappen en aan de binnenkant misschien ook even een lasje.
Valt nog wel te maken denk ik.<3 Thunderstone
Check mijn perso!3 augustus 2010 om 17:07 #463229VespaAvanti :
Dan zou ik sowiezo voor de Simo gaan Andree!:DIk ben al met beide blokjes bezig
en ga ze ook beide afbouwen om daarna de keuze te maken waar ik de 43euro onder ga hangen.
Neig nu wat meer naar de speedengine gezien die cp is, en het is ook een leuke vergelijking tov de evo
@javad
Ja er zijn vast nog oplossing, maar gezien de toertjes die nog komen vrij dicht tegen elkaar aan liggen word hem dat niet meer.
Maar ga er van het winter wel even aandacht aan besteden om het weer te maken gezien het verder toch een fijn blokje was
5 augustus 2010 om 18:04 #463272Speedengine blokje met 43 euro in elkaar

Morgen eronder hangen en hopelijk loopt het dan zonder teveel troubles.5 augustus 2010 om 19:10 #463273grandioos kerel

de tourbuffel is er weer klaar voor:DSE ziet er zeer netjes uit.keurig.
6 augustus 2010 om 08:16 #463277jep ziet er knap uit! hopen dattie start.
6 augustus 2010 om 13:08 #463282Starten deed ie wel maar daarna begon ie ook heel zwaar te draaien:(
(heb haast het idee dat ik z,n shimring op de kruk vergeten ben)
Maar heb geen zin om hem weer helemaal open te halen, dus heb de evo er maar weer onder
😐Schade is in rustig tempo nog wel mee te rijden en als het al stuk loopt is het niet anders.
Kwam ook nog tot de ontdekking dat m,n proma ook een dikke scheur heeft bij de voor ophanging:(
Mogelijk heeft dit dus ook krachten gezet op dat draadeind, en dat terwijl ik de voorbeugel nooit echt vast heb gedraaid.
Maargoed blokje hangt er al 2jaar onder te blazen zonder echt onderhoud dus dit was vast m,n straf daarvoor:D:(6 augustus 2010 om 13:29 #462665het komt altijd een keer he, wel jammer dat het weer uit elkaar moet :s… good luck with that 😉
6 augustus 2010 om 14:14 #463283Nee hoor het was de straf van God die wil niet dat jij 85 op een snor gaat 😮 :no
6 augustus 2010 om 15:13 #463284Loek :
Nee hoor het was de straf van God die wil niet dat jij 85 op een snor gaat 😮 :noHeeft ie bij m,n scooter nog nooit moeilijk over gedaan en die heeft wel snelheden van 110 a 115 gereden:D
Maar heb nu m,n evo blok er weer onder en zoals m,n trouwe evo betaamd starte die binnen 1 klein duwtje

Heb nu de leo SP eronder gehangen gezien die het beste tegen een evt buitje kan
Maar was weer even vergeten hoe lekker dat ook alweer liep, want vooral die power in het lage midden gebied is fantasties
Heb een filmpje in de upload staan

Want heb er nieuwe contact punten in dus heb die meteen maar even op hun donder gegeven om ze te testen:DFilmpie
17 augustus 2010 om 20:08 #463532Weer even een update.
Eerst een foto loze update en dat is dat ik eindelijk eens remmen heb
voor de mensen die mijn remmen kenden weten dat dit zelfs zonder foto of filmpje wel het vermelden waard is:DOok ben ik bezig om de speedengine weer op te bouwen ik zou hier een 46mm euro gt onder gooien.
Maar kwam vanavond tot de ontdekking na wat passen en meten dat de 48mm simo cilinder die ik heb op een orginele vespa slag draait
De simo kruk die ik heb heeft namelijk de verkeerde pen maat voor m,n simo 48mm kit, dus had de plannen met het simo blok al laten varen en in de simo carters een orgineel vespa krukje gezet om dan daar evt met de 43 of 46mm euro mee te gaan spelen.Maar nu blijkt het dus dat de 48mm er ook gewoon op past dus dat bied weer mogelijkheden

Zie maar hoe mooi het uitkomt8)

Ook ga ik als ik tijd heb(en vooral zin)de speedengine verder afbouwen met de 46mm euro gt

Want als ik al zie wat tonni met de 43mm euro, leo sp op orgineel bewerkt carter doet, ben ik helemaal wel benieuwd wat een 46mm euro gt op speedengine carters doet
17 augustus 2010 om 20:49 #463533Misschien dat we eventueel iets kunnen ruilen. Ik had laatst een van mijn Simonini 48mm cilinders op de evo gelegd vanwege mijn penmaat 10mm. En mijn simonini krukas is pen 12. Dus mocht jij juist op zoek zijn naar een pen12 Simonini krukas dan ruil ik hem zo om met een pen 10?
Bekijk trouwens eens goed hoe jou 43mm slag simo eruit ziet qua timingen. Ik ben er achter gekomen dat er erg veel verschil in poorterij zit tussen de 48mm Simo cilinders. Waarschijnlijk komt jou zuiger op odp ook vrij hoog in je uitlaatpoort te liggen. En zou je beter met een ophoogplaat kunnen werken, maar dan wel rekening houdend met je deckheight. Die vervolgens wel weer te groot gaat worden. Of lijkt het op de laatste foto juist mooi overeen te komen met de uitlaatpoort?
PS. Het is ergens bijna een losse benaming geworden `gt`. Dit is over genomen van de italiaanse aanduidingen, maar betekent niet meer dan gruppo termico waarmee zoveel bedoelt wordt als cilinder. Je komt dit dus ook vaker tegen bij andere cilinders van andere merken. Voor zover ik weet ken ik 4 verschillende versies van de Eurocilindro 46mm. Maar hebben deze niet een aparte naam mee gekregen. Ik denk persoonlijk dat het makkelijkste is om gewoon aan te geven hoe de poorterij eruit ziet omdat daar juist de grootste verschillen zijn. Of misschien iemand eens een boekje bij zijn cilinder heeft gekregen?
17 augustus 2010 om 21:07 #463535Nee ik had juist ook een pen 10 simo kruk nodig, want heb ook een pen 10 simo 48 kit (en achteraf dus ook orginele slag)
Maar mijn zuiger komt onder idd niet in rechte lijn met de uitlaatpoort, maar er zijn tunings theorien die zeggen dat dat niet eens zo slecht is.
(46mm euro gt heeft het bv ook)En het is echt niet veel, valt bij mij onder verwaardeloosbaar.
(50 orgineel heeft het veel erger)
Plus als ik het ophoog en dan boven de top afdraai verlies ik dus danig kracht dat het niet echt meer poeli power kan waarderen ben ik bang.Enige wat ik eraan gaan bewerken is dit.

En als daaruit blijkt dat de wand niet te afbrokkel gevoelig is pak ik dit ook even mee.

En offcourse even afbramen want das een drama bij deze cilinders.17 augustus 2010 om 21:16 #463538Ik kan nu niet zo snel een foto maken van mijn Simo, maar ik schat dat bij mij het verschil tussen onderkant uitlaatpoort en zuigerdeck echt wel 2 a 3 mm is. En dat vind ik vrij groot. Waardoor je zou denken dat het bij mij om een 46mm slag gaat, maar op bdp komt de zuiger juist perfect uit.
17 augustus 2010 om 21:37 #463541Als ie boven perfeckt uitkomt met een orginele slag(43 meende ik?)is het zeker weten geen 46slag want dan zou z,n slag lengte er onder en boven 3mm bij krijgen en dat heb je boven dan niet zitten.
Plus bij mij is het ook makkelijk 2mm wat voor de uitlaatpoort komt, maar dit valt bij mij onder verwaardeloosbaar:DEn geloof me dit wil zo echt wel BEST blazen.
Zijn zat cilinders die onder niet perfeckt uitkomen(neem de euro GT)en heb ook wel scooter cilinders gehad die dat ”kwaaltje” vertoonden.
Dus ik zou me daar niet te druk om maken en het gewoon eens op die evo knallen als je er zin aan hebt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.