- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juli 2010 om 14:31 #463114
echt super raar andree:?
niet geschoten is altijd mis,laten we het daar maar op houden;)jammer man,had mooi geweest.
we spreken elkaar.30 juli 2010 om 14:37 #463115Heb net nog even een massa draad aangelegt om echt alles uit te sluiten maar dat werkt ook voor geen meter, dus durf nu uit volle borst te zeggen dat het KUT dingen zijn.
Mijn tip is ook aan iedereen die van een perfeckt lopend blokje naar een vet kut lopend blok wil, koop een cp vv kans is dan groot dat je blokje daarna heerlijk KUT loopt.@evert ik vind het niet meer raar, want zijn gewoon kut dingen waarvan er van de 100 gewoon minstens 50 niet okay zijn.
Maar goed niet geschoten was idd altijd mis;) maar ik begin er nu sowieso NOOIT weer aan.
Ik ben er nu wel uit, je moet gewoon vet geluk hebben om net een goeie te treffen.
Zijn net horloge van de kermis daarvan vallen van de 100 er 50 ook binnen een minuut uit elkaar en sommigen doen het eeuwen.30 juli 2010 om 16:08 #463122CP vervangers zijn heilig!(a):P
Denk dat je eens moet proberen hem IN je blok te monteren Andree, mischien dat een kabel alsnog teveel weerstand geeft ofzo:?
In een kettingzaag (waar ze voor bedoelt zijn) zitten ze tenslotte ook gewoon bij de ontsteking gemonteerd.
Ik blijf er lekker mee rijden, stukken meer power dan met die verrekte CP
Blijft appart dat het niet lekker wilt lopen op deze manier bij jou maargoed.30 juli 2010 om 16:24 #463124Tonni heeft er ook een ingekort draad op geprobeerd en een erg lange draad, maar totaal geen enkel verschil daartussen.
En punt blijft ook dat de cp vv ondeling verschillend focken.Cp vv 1
1-Meteen starten zoals normaal op de choke.
2-Wel stationair (niet goed maar wel vergelijkbaar met cp)
3-Op choke wel enigs sinds normaal rijden en zonder choke totaal niet.
4-Focken door raar terug te vallen in toeren.Cp vv 2
1-Totaal niet willen starten op de choke, en zonder shoke ook vet moeilijk.
2-Stationair voor geen ene meter zelfs niet met licht gas erop houdend.
3-Met choke of zonder choke geen verschil in rijgedrag.
4-Focken door raar te happerenDus deze verschillen geeft al aan dat dingen niet kloppen.
Die kermis horloges is gewoon een goeie vergelijking en jij hebt toevallig gewoon een klokje gescoord die wel lang mee gaat.30 juli 2010 om 17:03 #463125@ Iedereen die hierop reageerde:
De massa zal absoluut het probleem niet zijn (geweest) aangezien de CP-VV meteen op de bobine zat op een aluminium plaat.
Ik heb bewust voor een aluminium plaat gekozen omdat dat voorhanden was en lekker makkelijk verwerkt.
Aluminium niet geleidend? Hoe denk je dat jouw aluminium MOTORBLOK aan zn massa komt?De lengte van de draad is geen bezwaar, de positie van de chip ook niet.
Er werd me ooit zelfs aanbevolen door de leverancier om de chip buiten de ontsteking, op een ‘koelere’ plek te plaatsenHet enige vrschil was nu dat de chip aan de andere kant van de ontstekings draad zat, en verder dus op dezelfde manier in hetzelfde circuit.
Als je het schemaatje bekijkt dat er bij geleverd werd, zie je ook dat de enige voorwaarde voor werking is, dat de chip in dit circuit is opgenomen.@ Andree: Om vage redenen heb jij idd OF toevallig 2x een slechte chip, OF jouw motortje is zeer gevoelig voor zn afstelling.
(het zou zo maar kunnen dat hij met een andere ontstekingsspoel ineens super loopt, maar ik begrijp best dat je daar geen zin/vertrouwen in hebt)I came, I saw, and I forgot what I was doing...30 juli 2010 om 18:04 #463126Tonni :
@ Andree: Om vage redenen heb jij idd OF toevallig 2x een slechte chip, OF jouw motortje is zeer gevoelig voor zn afstelling.
(het zou zo maar kunnen dat hij met een andere ontstekingsspoel ineens super loopt, maar ik begrijp best dat je daar geen zin/vertrouwen in hebt)Het feit dat beide chips verschillend focken geeft mij wel aan dat het aan die chipjes moet liggen.
Want als het de spoel was had ie beide keren wel identiek gefockt lijkt mij.En normaal hoef je bij een onsteking wijziging je afstelling niet aan te passen, zelfs een binnenrotor zou dat niet bij hoeven volgens de bij geleverde data.
Maar ik neem m,n brom mee naar de meeting dus mocht je tijdens de after meeting zin hebben be my guest;)
Ik heb 2 cp vv om mee te checken.30 juli 2010 om 19:27 #463129goed idee van de cp vervanger in de blok word hij te warm en gaat kapot ik heb ze van een ander merk en ze kosten 25euro per stuk heeft een betere aarden aansluiting en ze kunnen beter tegen de warmte de cp vervanger wat jullie gebriuken kost 22 euro zeker altijd met op stuiren je kunt me op marktplaats vinden of mail me groeten tonlb
2 augustus 2010 om 15:20 #463192Vandaag weer even bezig geweest m,n blokje terug te bouwen naar cp en das weer in oude staat nu

Maar om 1 of andere reden vond ik het blokje zo zonder bougie niet echt lekker soepel draaien.
(voelde alsof de zuiger de kop lichtjes raakte)Dus maar even de cilinder los getrokken, maar qua kopje of andere dingen was er niks te zien dus stroeve draaien kwam vast door de dikke plakkerige laag olie dien in de cilinder zat.
Maar toen zat ik eens even naar de oude herstelde draadeind wond te kijken en tot m,n schrik zag ik dat ie op het dunne vlak begint te scheuren:(:(

Dit is dus het einde van m,n evo engine:(
Ik denk dat ik hier in de toekomst hoogstens nog eens een licht getunde 46polini onder leg gezien die vervangbaar is als de boel stuk draaid.
Baal hier echt stevig van want vond de evo in combo met de 43mm euro een ERG fijn setje.2 augustus 2010 om 15:46 #463193PFF 😐 dat is echt mooi kut man! Ziet er slecht uit zo :s
2 augustus 2010 om 15:49 #463194Ja daar word je alles behalve vrolijk van van z,on aanzicht:'(
2 augustus 2010 om 16:40 #463197Dat is zeker zuur, er is nog een mooi evo blok te koop ..
2 augustus 2010 om 17:09 #463199Ja weet ik alleen is mij 200+ wat te duur.
Plus heb nog een simo 3taps blokje, sprocatti carters en speedengine liggen dus keuze zat
Alleen jammere is wel dat er nu een deadline op ligt omdat de grunn meeting as weekend al is.3 augustus 2010 om 10:29 #463205Man, dat is echt zuur voor je.. Als ik jou was zou ik de Sprocatti carters pakken en daar je 43Eurocilindro eronder leggen.
Dan kan je ook meteen testen of die carters nou werkelijk snel zijn:)
3 augustus 2010 om 10:30 #463206Mooi klote Andree!
Meeting kom ik trouwens met de Citta dus percé 85 km/h kunnen halen is niet nodig:PLampenkap: Gaat helaas niet passen onder een Ciao…
3 augustus 2010 om 11:00 #463208VespaAvanti :
Mooi klote Andree!
Meeting kom ik trouwens met de Citta dus percé 85 km/h kunnen halen is niet nodig:PLampenkap: Gaat helaas niet passen onder een Ciao…
Ahh dat schilt tenmiste weer

Nou zit ik te denken aan een speedengine met m,n trouwe euro of de simo 3taps carters.
Die knoop zal ik vandaag even doorhakken.@lampenkap
Denk dat de sprocatti gemiddeld even snel is als de reedvalve carters van malossi want inlaat is haast gelijk. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.