- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2010 om 10:39 #462219
Ik rijd idd al een dikke 10 jaar zonder pakkingen en dat is echt niet zo raar hoor de oude puch van m,n moeder werd vroeger vanuit de fabriek zelfs nieuw geleverd zonder pakkingen.
En zijn wel meer broms die dat hebben.En lekken doet het bij mij nooit hoogstens zweten, maar dat doen pakking meestal nog erger met bijkomend minpunt dat die ook nog stuk/lek kunnen slaan.
En een voorbeeld dat het zonder pakkingen niet lekt is dat mijn 43euro tegen de wind in net zo sterk en soms zelfs sterker is dan vespaAvanti,s evo blok met polini 80 ”beukpower”22 juni 2010 om 10:55 #462220mijn std ciao waar de kop nog nooit vanaf geweest was.
bevatte ook geen koppakking 🙂24 juni 2010 om 23:03 #462307Zo mijn evo blokje rijd weer

Meteen maar weer even een stukje gegast om hem weer even te testen.
Offcourse heb ik de camera weer even meegenomen.
Het orginele vliegwiel is echt een HELE verbetering want hij rijd nu echt lekker smooth zonder echt te trillen.
Ook het optrekken is er niet echt minder van geworden en de midden boost en optrekt power is zelfs een stuk sterker
Maar waar ik hoopte om m,n 0,5kw terug te krijgen zat er helaas niet in hij loopt nog steeds ”maar” 1,6 a 1,7kw:(
Ik kan nu alleen nog maar bedenken dat het de contactpunten zijn die het verlies hebben veroorzaakt.Filmpje op de roller met orgineel vliegwiel.
24 juni 2010 om 23:20 #462308Haha, dan zien we aankomende zondag toch weer niet veel van jou. Heb je het blokje toch weer op tijd klaar.

Wel jammer van de verdwenen kw’s. Hopelijk vind je die nog een keer terug. 😕24 juni 2010 om 23:39 #462310Jawel je zal me regelmatig weer filmend voorbij zien komen of ergens zien wachten op een wat driveby,s

En ik hoop ook dat de 0,5kw ooit weer eens opduikt begint een beetje een prensiepe kwestie te worden namelijk:D
Nou ga ik niet te lang meer verder zoeken, want heb een nieuw vers maatje D eurocilindro 46mm zuiger binnen dus ga binnen kort de 46mm eurocilindro(maatje D)ook weer eens een kans geven
(reed de vorige keer namelijk met een B zuiger (bloos)
En dit zuigertje fits like a glove en is ook orgineel eurocilindro net zoals de cilinder dus nieuwe ronden nieuwe kansen
Ook heb m,n simo zijinlaat blokje in elkaar zitten en daar ga ik de 43mm fabrizi met 46mm slag op proberen

Door de 50mm boring van het simo carter vallen de spoelers ook allemaal mooi open tov van de simo zelf.
En dat fabrizi 43mm kitje met fabrizi uitlaat moest volgens de fabrizi site zelf ”116km” kunnen halen dus moet zeker wel potentie inzitten
25 juni 2010 om 07:49 #462312
Deze? Mooi cilindertje (a)
Die vlinderpoort lijkt wel een beetje zo’n “De Jager” poort, heeft ook zo’n breed vlak stuk onderin
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 juni 2010 om 08:44 #462315mooi andre dat de boel weer loopt.alleen dan nog even op zoek naar die ½ kw;)
zal ook wel weer in orde komen.ik zou zeggen tot zondag!
25 juni 2010 om 15:01 #462318ArvidW :

Deze? Mooi cilindertje (a)
Die vlinderpoort lijkt wel een beetje zo’n “De Jager” poort, heeft ook zo’n breed vlak stuk onderin
Nee dat cilindertje monteer ik binnenkort op m,n scooter

Deze is qua slag niks voor de simo 4taps is namelijk een slag van 39mm ofzo meende ik.@Zeebodem
Ja dat word lekker toeren zondag8)
(eindelijks eens ECHT mooi toer weer)27 juni 2010 om 09:50 #462361heey,
wat voor cilindertje is dat op de foto met vlinder misschien iets voor op me 103 blokje?
mvg,
virgil
28 juni 2010 om 18:19 #462379virgil :
heey,wat voor cilindertje is dat op de foto met vlinder misschien iets voor op me 103 blokje?
mvg,
virgil
Ik weet niet of dat past qua slag, maar dat weg gelaten deze kitjes zijn ook haast niet meer te vinden.
Zeker niet met bij behorende kop die een mm of 2 de cilinder invalt.
(En al kan je 1 vinden das zonde om die dan te gebruiken)3 juli 2010 om 17:39 #462515Update
Heb m,n simo 3taps blokje in elkaar zitten
ik wou hier een fabrizi 43mm met 46 slag opgooien.
Maar op een 1 of andere manier komt dat alleen mooi uit qua onderste en bovenste dooie punt als er een dikke ophoogplaat onder komt van een 5 a 6mm:conMaar dan komt het ook als een droom uit qua dooie punten, maar wel raar dat er zoveel mm op de voet te kort komt:?
(vraag me echt af waar deze kit normaal op moet of past)
Maargoed ik doe wat ie vraagt en doe er binnenkort een ophoogplaat onder
w
Want wil die 43mm fabrizi kit wel eens testen.Heb gisteren in het warmte record ook even een blokje bos gemaakt met gevolgd door een blokje binnen stad.
Ik heb dit voor die film kijk liefhebbers ook even gefilmd
3 juli 2010 om 20:21 #462516was dat filmpje met de simo3taps??
haha die gast op het fietspad ..:P
leuek filmpjes man!
3 juli 2010 om 20:53 #441674Edjuh :
Ik sloeg me laatst trouwens voor mn kop toen ik ontdekte dat mijn 6 jaar oude telefoon een decibelmeter heeft! dat was een leuke bonus geweest bij de uitlaattest.nokia 5140? XD
15 juli 2010 om 13:01 #462783Mijn laaste aanwinst in m,n 2wieler wagen park

Ik deze geruilt met jarco voor mijn alu deps kit.
Deps stond bij mij toch onderin m,n lijstje van cilinders die ik ooit wil checken dus zag het altijd al meer als waarde papieren, die ik dus gisteren heb ingeruild;)
Een ruil waar zowel jarco als ik erg blij van zijn geworden
Plannen met deze tiff zijn hem zoveel mogelijk orgineel te laten
enige wat ik er ooit eens opleg is een 50drtje om hem net even wat meer extra pit te geven.(45 a 50km is het steven)
De andere tiff ga ik japie(vespafreak)style ombouwen tot racer(80 a 85km is daar het streven)Hier ook nog wat filmpjes van een ritje holwerd die ik laast heb gereden.
Deel 1
Deel2
Deel3
Deel4
Deel5
Deel6
Deel7 @ de Pier
Dit heb ik tevens gereden om voor te checken of dit een waardig dag toertje zou kunnen wezen en dat is het met z,n 70 a 80km zeker

Dus zal hem binnenkort op de site gooien om hem ergens begin of midden september te gaan rijden
(filmpjes bevatten niet de complete route terug weg zal over schappe dijkjes plaats vinden en ook de heenweg zal in realife nog wat meer binnendoor wezen)15 juli 2010 om 13:36 #462784Leuk dingtje Andre 8) Weer 1 voor de verzameling 😛 Hoe is het trouwens met zijn voorganger? Is die weer in topvorm?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.