Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

• Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Mooie brommertjes Andree!:thumb
      Goed te zien dat je actief bezig bent met voorbereidingen voor de Harz, nu ik nog:lol

Florian
      Moderator

Die Dizzyy is wel heul erg mooi.. Best wel jelly8)

Ga je dan toch echt aan de vario Andree..:lol

speedbuxy
        Topic starter

VespaAvanti :
          nu ik nog:lol

Als je ervoor voelt kunnen in de loop van volgende week wel wat afspreken om samen een sleutel/test middagje te houden?
          Ik zou namelijk wat hulp bij het afstellen van de vario kunnen gebruiken om te ver komen dat ik iets fout doe en de boel sloop/stuk draai.

@Florian
          Word enkel voor de Harz en in de toekomst de Simo 3taps engine.
          In de stad of met normale tourtjes word het gewoon weer pouli power:thumb

El Citta
          Donateur

Mooie aanwinsten! :thumb Zo te zien beide ook in hele goede staat 8)

Crullie
            Donateur

Mooie Dizzy en Funny Andree :thumb

speedbuxy :
              Vario word enkel voor de Harz en in de toekomst de Simo 3taps engine, in de stad of met normale tourtjes word het gewoon weer pouli power:thumb

Gelukkig 😉 Pully Power all the way :swinging

TICKLING BARN

Javad
              Donateur

Yo Andree,.Wat heb je nou onder die twee nieuwe dames van je hangen dan?
                Weer het Evoblokje met 46 Euro? En heb je die getunede Polini KR nog geprobeerd?

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

Crullie
                Donateur

Denk dat Andree op de jaarlijkse VCM 2017 Meeting er mee op de proppen komt.
                  Komt vast goed :thumb

TICKLING BARN

Javad
                  Donateur

Ja inderdaad,.we zien het volgend weekend hopelijk wel .:thumb

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

speedbuxy
                    Topic starter

Javad :
                      Yo Andree,.Wat heb je nou onder die twee nieuwe dames van je hangen dan?

De funny is verder nog origineel, want zit in dubio of ik die wel houd.
                      Kan namelijk niet echt liefde vinden voor 2 citta,s:lol

En onder de zwarte zit ook niet veel spannends.
                      43DR evo op de Evo carters en een Leo hm.
                      Ik had namelijk nog nooit met een Dr evo gereden. Dus dat werd wel eens tijd;)

Javad
                      Donateur

Okay,.ik dacht dat je die funny juist wel zou houden aangezien je ook al een band met de vorige had opgebouwd,..
                        Maar die zwarte is ook mooi natuurlijk en ik vind dat wel spannend hoor DR Evo op Evo blokje,..Ben benieuwd wat dat doet.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

speedbuxy
                        Topic starter

Javad :
                          Okay,.ik dacht dat je die funny juist wel zou houden aangezien je ook al een band met de vorige had opgebouwd,..

Funny is zeker mooier:thumb maar helaas door het vele wit ook zo besmettelijk.

Javad
                          Donateur

Ik las op pagina 28 dat je een snorkruk in een speedengine had gezet.
                            Het inlaatvlak heb je nog iets aangepast zodat je de timing van een Mazuchelli racekruk had.

Mijn vraag; wou dit een beetje lopen? Ik kan het niet terugvinden. Is dat het blokje waar je die DPR uitlaatjes mee hebt getest?

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

speedbuxy
                            Topic starter

Javad :
                              Is dat het blokje waar je die DPR uitlaatjes mee hebt getest?

Nee dat is m,n evo.
                              Ik heb de speedengine nooit echt goed kunnen testen omdat de 46euro die ik erop gemonteerd had vreemd begon te lopen en na montage bleek de wand los te laten of te brokkelen.
                              Maar heb wel wat filmpjes van de test fase.
                              Test rondje.
                              Simo koppeling met poeli 80 en leo HM uitlaat.

Roller test.
                              Simo koppeling en poeli 80 met Leo HM uitlaat.
                              (vooral de uitlaat kneep hem best had ik het idee)

speedbuxy
                              Topic starter

Update.

Gezien de Harz weer dichterbij komt en ik met vario toch wat huiverig ben qua contactpuntjes, moest ik opzoek naar iets anders.

Ik ben gegaan voor de elec reedvalve.(thx to Dino)
                                Ik heb deze nog nooit gehad, dus ook leuk om eens mee te gaan testen:thumb

Hier wat pics.

Poortjes zijn nog wat grof, maar wel al een mooie basis voor een 46mm Polini:thumb

En ik ga er ook een 46mm Polini opzetten.
                                (of 46,4mm om precies te zijn :mrgreen: )

Ex cilinder van Edjuh.
                                Getunde uitlaatpoort en boost spoelers.
                                (lijkt wel wat op een 46mm Dr evo nu 😈 )

Heb het reedvalve carter meteen ook even vergeleken met het Sprocatti reedvale carter.

Inlaat van de Sprocatti is wel een leuk stukje korter:thumb

En voor de mensen die vaak problemen hebben met de zuiger van de 46mm.
                                Boor hem naar een overmaat en dit probleem behoort waarschijnlijk tot het verleden.
                                Overmaat zuigers zijn namelijk dikker en dus sterker:thumb

Rechts is origineel, middelste 46,4 en de buitenste 46,8.

Origineel vs 46,8mm

Duidelijk verschil:thumb

Ik ga als het weer wat beter word om buiten te sleutelen, de reedvalve met 46,4mm Polini opbouwen.
                                Ik laat de kop nog vlakken zodat er nog wat meer torque bijkomt:thumb
                                en dan verwacht ik daar de bergen in de Harz wel weer mee op te crossen:thumb

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Interessant om te zien van die zuigers! Wist ik niet. Hoop dat dat het probleem oplost inderdaad. Die koppakking heb ik nog nooit eerder gezien, welk materiaal is dat van?

Die sprocatti is zeker interssant – gaat bij Ciao niet passen denk ik, of wel?

Post snel maar een filmpje van hoe het loopt  😎

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.