- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 maart 2016 om 16:48 #494046
Lekker bezig André! Niks gevonden qua spietjesprobleem?
17 maart 2016 om 18:09 #494047Wilk1985 :
Welke cilinder wordt het voor de komende 3 jaar?Gezien het alweer snel de 17e van April is ga ik denk ik eerst voor een getuned 43mm Polini KR.
Maar als het weer, en mijn sleutel spirit het toelaten dan word het misschien nog veranderd voor een 46mm Euro.@Lennaert
Ik heb niet aan de flens geslepen. Dus dit kan evt een kwaaltje wezen van de 42mm Polini.
Want mijn DPR uitlaat weegt ook nog eens niks en heeft er ook niet onder spanning onder gehangen. Want dan scheurt een opmaat pijp ook binnen no time.@Florian
Wanneer ik een 2e toer brommer heb.
Want ik gebruik de Citta zomers ook een hoop voor ritjes in de stad en omgeving, en met de evo is dat wat minder opvallend, gezien die heel stil kan zijn.
Daarbij vind ik de kracht/benzine verbruik van een Simo tov een Evo ook tegen vallen.Lennaert/Vincent
Dat komt in de 2e sleutel en schoonmaak update.
Want had nu maar een klein uurtje de tijd om te sleutelen.
En was persoonlijk het meest nieuwsgierig naar de staat van de cilinder.17 maart 2016 om 18:24 #498124Waar een klein ding als een spietje al niet goed voor is! De Lente is begonnen en iedereen mag weer aan de sleutel.
De cilinder die jij hebt heeft het goede bouwjaar, maar alsnog zien die veren er wel heel keurig uit en zijn ze nog nauwelijks versleten.17 maart 2016 om 18:30 #498125Lekker bezig Andree

Hopelijk is die 2e tourbrommer snel een feit, ik wil jou wel weer eens echt hard zien gaan eigenlijk, dat is TE lang geleden:D17 maart 2016 om 20:03 #498127ongelovelijk, dat jouw cillinder er nog zo goed uit ziet??? Bij slijten ze als de malle (zelfs van uit de goede productie jaren)
Nu ben ik wel erg benieuwd naar de poortmap van jouw plini 42…
18 maart 2016 om 00:12 #498117Andree gebruikt ook speciale olie! Welke gebruikte je ook weer?
Cilindertje ziet er top uit iig!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 maart 2016 om 05:55 #498128die cilinder is nog heel netjes voor de tijd dat die gelopen heeft.
maar hoe kom je erbij om een papieren pakking als koppakking te gebruiken?
ik heb mij dit ook al eens afgevraagd maar nooit gedaan omdat ik geen zin heb om onderweg mn kop eraf te draaien:Dje hebt gewoon std pakking papier gebruikt?
wat betreft die flens, ik heb die van mij aan de binnen kant gelast en het zit nog goed vast 😀
wellicht dat je aan de binnenkant en aan de buiten kant kan lassen waardoor het idioot goed vast zit.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 maart 2016 om 10:33 #498129Mooie standaard heb je op de je citta Andree… Neem je die nu straks elke toer mee?
18 maart 2016 om 12:06 #498130@Maarten
Sta hier zelf ook nog steeds van te kijken, want de veren hadden toch minstens wat versleten mogen zijn.
Want had Torriani ook niet echt hoog staan qua kwaliteit.@Stephan
Op zich rijd ik nog steeds even snel.
Probleem is alleen dat de meeste rijders vario zijn gaan rijden, en 46mm ipv 43mm.
Dus je kan het ook omdraaien, waarom ga jij/jullie niet weer 43mm met poeli rijden:pest:lol@Jelle
Ik zal de cilinder straks even poetsen en opmeten
En die standaard werkt alleen als ik ook een 2e ervan zou hebben.
Of ik moet een tuin tafel meenemen om hem op te laten leunen:lol@Tonni
Ik heb hier even goed over zitten brain stormen en kom niet verder dat ik bij de 1e toertjes nog Castrol a747 gebruikte omdat ik dit toen nog had staan van het scooter sprinten.
Maar das echt maar een paar toertjes geweest.
95% van het toeren doe ik op Castrol RS, Motul en de laatste tijd Power one.
Wel altijd full synthetisch en 25 ml per liter.@Ritze
Omdat alu pakkingen vaak zweten, evenals zonder pakking. Dus ben daarom maar voor papier gegaan gezien je dit vroeger ook vaak zag.
En ben er ook erg tevreden over
En is inderdaad gewoon standaard pakking papier die je bij de bromboer kan krijgen.18 maart 2016 om 14:57 #498131Hier nog een foto van het spietje.
(kruk heeft geen schade op gelopen, ook de platte kant is nog netjes
)

Puntjes staan ook niet echt verkeerd, ondanks dat die ook 2jaar niet zijn bij gesteld.

@Jelle
Hoogte uitlaatpoort.
15,5mmBreedte uitlaatpoort
23,8mm18 maart 2016 om 18:48 #496191Precies hetzelfde als wat ik had met mijn oude SE.
Hopen dat de schade aan mijn Evo net zo is en niet erger!
Veel succes met het opbouwen van je brommert
Groeten Rens1 juni 2016 om 15:39 #496338Vandaag bezig geweest met de Citta om hem VCT ready te maken.
De laatste 2 toertjes had ie last van warm lopers, dus de carb was toe aan een inspectie.
Alles goed schoon gemaakt, maar kon geen oorzaak van de warm lopers vast stellen.

Nieuwe pakking en wat grotere sproeier erin

Maar toen ik de carb wou monteren viel me op dat het centreer puntje voor de gasschuif er niet meer was:|

Bij deze dus wel vast gesteld wat het warmloop probleem veroorzaakte, maar daarin tegen ook meteen een groot probleem voor de VCT.
Want deze carb is overleden:'(Sp is wel netjes geworden
als schrale troost.
1 juni 2016 om 21:09 #496286Vervelende uitkomst met die 19mm…. de grote hamvraag is nu natuurlijk… wat ga je er voor de VCT nog aan doen? Of heb je een vervanger liggen?
Mike2 juni 2016 om 02:27 #496211Typisch de helft is weer op het laatste moment bezig een toerbrommer klaar te maken. :bloos Ook ik maak me hier weer schuldig aan en ben vandaag pas begonnen, maar heb wel 2 blokjes opgebouwd. 1 om te toeren en de ander als reserve. Mocht jij het niet redden kan je hier ook gebruik van maken. Lees verder de pm aangezien ik ook wel een EVO carb voor je heb.
Wel verrassend dat zo’n klein probleempje dergelijke warmlopers veroorzaakt. Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt.
2 juni 2016 om 13:02 #498461@Martino
Ik heb eenzelfde probleem als SpeedBuxy ook gehad met mijn 41mm DR blokje toendertijd en dat kwam doordat de banjo verstopt zat en het vlotterbakje volgas dus niet snelzat vol stroomde, dus de carb can veel problemen zoals deze veroorzaken.@SpeedBuxy
Ik zei toch dat er iets met de carb was. 🙂 Jammer dat het een missend/afgebroken deel was en niet een verstopping. 🙁
Hopelijk krijg je nog wat gefixed voor dit weekend.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.