Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

• Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
15 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,515 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Mooi om te zien dat de Tiff weer rijd Andree:thumb
      Hij loopt idd heel netjes8)
      Zie je zondag bij de tour!

Florian
      Moderator

Goed bezig daar in Ljouwert! Wat klinkt zo’n origineel blokje toch altijd fijn

speedbuxy
        Topic starter

@Brandweer
          Ja toch bijna weer als zo goed als origineel:thumb

@Jos
          Als je goed kijkt dan zie je de overgang van de stukken ducktape waar ik het remvlak mee heb afgeplakt.

@Toon
          Jij nogmaals dank:thumb want al met al een mooi naafje geworden.

@Stephan
          zie je morgen:thumb
          Gaan we Adam even onveilig maken met snelheden varierend van 25 tm 40 kmph:lol

@Florian
          En het rijd ook nog eens boven verwachting fijn:thumb
          Had ik niet verwacht van z,on origineel blokje.

Bas23
          Bijdrager

Lache:D Die fiets gaat echt hard hahaha

ritze
            Bijdrager

wanneer een snelheids record poging op de tiff ? haha
              leuk dat je toch nog veel met die tiff doet, het is meestal niet de voor de hand liggende brommer.

veel plezier at de toer

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jelle
              Moderator

Andree,

Hoe heb jij je uitlaatpoort van de 42 polini vergroot(afmetingen)?

VespaAvanti
                Donateur

Dat vraag ik mij idd ook af, dat ding dat gilt het uit op top tijdens de tourtjes:D

speedbuxy
                  Topic starter

Jelle :
                    Andree,

Hoe heb jij je uitlaatpoort van de 42 polini vergroot(afmetingen)?

Ik heb er op een oog een mooi poortje van gemaakt en heb verder niet gemeten.
                    Maar ik ga voor dit toer jaar toch weer wat anders monteren (43mm Polini KR of een 46mm Euro) dus zal hem dan wel even opmeten.

@Stephan
                    Hier nog een rear vieuw filmpje die ik vorig jaar heb geschoten omdat gillen vast te leggen.

De Brandweer
                    Bijdrager

Een fijne kit racing 🙂 dat gaat lekker blazen!

VespaAvanti
                      Donateur

Ik wil Andree eigenlijk wel eens echt zien vliegen met een 46 Euro=):D

Crullie
                        Donateur

VespaAvanti :
                          Ik wil Andree eigenlijk wel eens echt zien vliegen met een 46 Euro=):D

Plus dat Andree ook nog wel een nieuwe perfect passende uitlaat in zijn collectie heeft liggen =):D

TICKLING BARN

speedbuxy
                          Topic starter

Gezien het mooie weer ben ik vandaag maar eens bezig gegaan met de Citta.
                            Bij de eierbal toer was het spietje afgebroken.

Dus tijd voor sleutelen.

Was een kut werk om de koppeling los te krijgen, maar de aanhouder wint:thumb

Zoals te zien is is de flens gewoon los geraakt op de las ipv afgebroken.

M,n papieren koppakking heeft z,n werk weer goed gedaan:thumb want na montage zat de cilinder kop muurvast op de cilinder.

Zuigertje blijkt nog als nieuw:thumb

Kopje was kurk droog:thumb

En de cilinder is nog als nieuw:thumb

Zelf de zuigerveren zijn nog als nieuw:?:thumb
                            (dit had ik niet verwacht, want er was in de 3jaar toch wel redelijk wat power verloren gegaan)

Al met al dus een top cilinder:thumb want hij heeft een kleine 3 jaar lang zwaar op z,n kloten gehad gezien de overbrenging altijd wat te licht stond.
                            Maar de cilinder is nog als nieuw, met ook amper tot geen stoot randje:thumb
                            En ook de zuiger (een 42mm Torianni) is nog als nieuw.
                            Zou gewoon zo weer in elkaar kunnen en nog 3jaar verder gassen:thumb
                            Ik had echt verwacht dat de cilinder wel overleden zou na 3jaar afbeulen en de slechte verhalen/ervaringen over de kit.

Wilk1985
                            Moderator

Lekker bezig :thumb Pakkingen etc zien er inderdaad goed uit!

Welke cilinder wordt het voor de komende 3 jaar?

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Reken er maar op dat een nieuw flesje ook gaat loslaten op de las Ghehe. Gezien je het kanaal aanpakt en hierbij ook de flens netter doet overlopen maak je het uiteindelijk vrij dun voor de spanning die er op komt.

Wel fijn dat hij zich verder zogoed heeft gehouden mis alleen wel de foto’s van de andere problemen (spietje opzoeken).

Florian
                                Moderator

Speedbuxy aan de sleutel, goed bezig:thumb

Heb je nog plannen om het Simo blok er eerdaags eens onder te gooien?

15 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,515 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.