- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 juni 2014 om 12:57 #494718
Opmerkelijk dat je altijd zonder wat voor pakking ook hebt gereden, maar vervolgens overal een pakking tussen stopt. Zo te zien ook niet zuinig met het papier geweest. 😀
Voor de rest loopt het blokje wel weer zoals voorheen. Waar ben je toch zonder deze Evo?
4 juni 2014 om 14:30 #494839@DarkMagician6
Het is pakking papier van D&K en das wat de bromboer hier levert, dus vandaar mijn keuze hiervoor.
En het blauwe autotje is een Arola. Ik heb die ooit gekocht met de bedoeling er een scooter of 125cc schakel blok in te bouwen maar deze wagentjes zijn als 1 van de weinige brom mobielen ook echt alleen voor mensen met een handicap.
Dus nu fungeert hij al jaren als opslag schuurtje.@Jos
Nee dat park zat vlakbij bij het centrum.
Die boete is overigens geseponeerd omdat de kant waar ik via binnen kwam rijden geen 1 bord heeft wat aangeeft dat het een voetgangers gebied is.
Dus heb bij m,n bezwaar schrift 2 uit printe foto,s hiervan bij gevoegd en toen was de zaak vrij snel rond
@Stephan
Papier is beter dan z,on alu zweet pakking.
Maar grappig dat we onbewust dezelfde keuze qua cilinder/blok hebben gemaakt.
Konden wel eens leuke racejes word
@Maarten
Dat komt meer omdat ik er nu toevallig het geduld ervoor weet te vinden om de pakkingen te maken:lol
En ik vond het blokje ook wel altijd wat smerig van het zweten.En zat laatst inderdaad te bedenken dat ik zonder evo niet echt veel keuze over heb.
Want al m,n zij inlaten hebben ruime lager passing en de enige die daarvoor gefixst is staat al in de rij voor een project.
En m,n speed engine ben ik ook nog niet mee uit getest.
Dus is maar karig als je het zo tegen het licht houd:lol4 juni 2014 om 19:21 #494847Alu lijkt mij toch beter, maargoed, ieder zijn mening;)
Ik heb trouwens geen Evo Engine met 19mm, maar een KickSpeedEngine, al word dat ook een leuke boekwedstrijd
5 juni 2014 om 09:55 #494848Ik heb zelf een jaartje geleden een 42 alu op me bewerkte bromblokje gehad, aangezien de zuiger vies verrot was niet meer mee gereden dan 2 keer inrit op en neer, maar hij heeft zeker veel potentie

Je evo loopt ook weer mooi, mooi dat het in de lagers zat en niet op de lagerpassing van het carter
7 juni 2014 om 14:50 #494869Zozo SpeedBuxy, ik moet zeggen dat je een nogal interesante perso hebt. 😀
Ik heb vandaag en gistere in de momentjes dat ik niks te doen heb gehad alle pagina’s van jou perso gelezen. xD
Echt heel erg interesant en ook nog leerzaam! En vooral ook leuk om allerlij dingen uit jou jeugd te zien. 🙂16 juli 2014 om 17:22 #495039@Darkmagician
Thx
Lees zelf ook regelmatig eens wat terug dus is haast een soort dagboek:lolMaar er moest vandaag nood gedwongen gesleuteld worden want had een week of 2 terug een lekke band op gelopen.
Ook heb ik de stof ringen van Tom96 gemonteerd en das wel een wereld van verschil.
Nou waren mijn rubber ringen ook goed af, maar al met al een goeie upgrade
thx Tom.Ik heb geen foto,s geschoten want het sleutelen zat zo lekker mee dat ik dit niet wou onder breken.
Wel heb ik een filmpje gemaakt want die had ik nog niet geschoten met de 42mm alu.
Ik zal ook meteen m,n bevindingen even geven van de 42mm alu.
Ik weeg het af tegen 43mm Euro gezien daar mijn ervaring het grootst mee is.
Onderin legt de 42mm alu het wat af tegen de 43mm euro, en ook in het het midden gebied is dit het geval.
Maar als de boost komt dan trekt de 42mm alu hem wat verder door in de toeren en durf haast wel te stellen dat ie sneller is dan de 43mm Euro.Maar daarbij gezegd maakt de 42mm alu ook een stuk meer cilinder lawaai dan een 43mm Euro en ik vond het bij de VCT zelfs ergerlijk worden.
Ook is de cilinder beslist niet zuinig en legt hij het op dat gebied ook af tegen de 43mm Euro.
Toch ben ik allround gezien best tevreden met de cilinder, want vooral zijn boost is erg zuiver en krachtig
(mijn 42mm Alu is wel lichtjes getuned)17 juli 2014 om 10:02 #486206Die krijst lekker bovenin!
En dan kan je nog opwaarderen naar 25mm uitlaatpoort :p
Dit was met welke uitlaat?
17 juli 2014 om 11:22 #495097Ja hij zingt lekker op top, toch ben ik bang dat hij een kleinere poeli weer niet wil behappen.
En ik rijd hier met m,n Dpr uitlaat.17 juli 2014 om 16:55 #495068Ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat je de uitlaatpoort en kanaal wat hebt aangepast. Standaard vind ik deze cilinders eigenlijk wat tegenvallen en overhyped zeker voor de prijs. Tijdens de VCT kon je ook al duidelijk het verschil zien tussen bijvoorbeeld jou iets bewerkte 42mm Alu en die van bijv. Avanti en ondergetekende. Het was vooral ook die extra boost helemaal bovenin die jou brommer ook zo leuk deed lopen bij de VCT. Deze miste ik toch zeker wel. Net als de vrij tamme prestaties onderin en in het midden inderdaad. Het gaat allemaal vrij gestaag en met een wat hees geluid of lawaai zoals jij dit noemt. Ook vond ik de tikkende veren vrij vervelend, maar had jij dit nog veel meer viel me op.
Bij mij gaat het blokje er weer onder vandaan om de cilinderuitlaat ook eens onder handen te nemen. Tevens eens de slotspeling op de veren controleren. Ik heb zo’n gevoel dat deze nogal snel slijten.
Ik denk dat dit voorlopig wel jou toersetup blijft of niet?
18 juli 2014 om 20:13 #434361
Anoniemmooi om te lezen dat de ringen bevallen.
ik heb ze zelf ook in mijn citta en in combinatie met gelaste brug is het echt scherp sturen.
19 juli 2014 om 17:25 #468155@Martino
Ja voor de prijzen van deze kits is er zeker leuker en beter te krijgen.
En deze setup gaat het toer jaar denk ik nog wel afsluiten ja, want het rijd gewoon goed
@Tom
Ben er vandaag even een groter stukje op wezen rijden en inderdaad mes scherp
17 juli 2015 om 16:02 #496915Na een jaar maar weer eens tijd voor een update.
Ik heb de tiff klaar gestoomd voor de Pack/Tiff/oldtimer toer as zondag.De Tiff reed niet meer omdat de Berini naaf die ik erin had zitten vast was gelopen en ik had niet zin om deze te reviseren omdat het toch ook al niet ideaal paste qua pas vorm.
Dus hier op het forum een gezocht advertentie geplaatst voor een Vespa naaf en deze wist Lightlord mij enkel voor de verzendkosten te leveren
Het was dan ook wel een echte opknapper.

Maar ik houd er wel van iets te redden wat eigenlijks is afgeschreven.
Dus heb hem laten parel stralen.
(ben helaas vergeten van dit resultaat een foto te nemen)Maar hier staat ie al in de primer en dat geeft ook wel weer dat ie weer netjes was geworden.

En dan wat zwarte coating erop.

En toen hem erin laten spaken.

En toen hing ie er alweer in

En weer ready for action

Toer Ready

Blokje is een origineel brom blokje met een 12/10 carb, c25 filter met 2 gaasjes en een sito plus pijp.
Loopt ongeveer 45kmph en trek lekker vlot op
Je kan wel zien dat het Grillo blokje wat ik tijd geleden gescoord heb totaal niet gelopen heeft.

Loopt ook als een zonnetje
En hier offcourse nog even een filmpie

17 juli 2015 om 16:30 #496916Mooi werk weer. dat naafje is weer tip top.
17 juli 2015 om 18:23 #496917Leuke update Andree, De Tiffany is gemaakt om op te rijden dus leuk voor zondag!
Maar heb je nou het remvlak ook meegecoat? Gaat het dan niet aanlopen en ben je niet bang dat je aan alle kanten afgeslepen coatingrotzooi in je naaf krijgt? Of denk ik nou verkeerd :).
Grillo blokje ziet er zeker net uit, leuke kijkplaatje voor iedereen die niet weet hoe de kabels horen te zitten
17 juli 2015 om 19:32 #496897Super dat de naaf toch nog bruikbaar is en de tiff weer in top conditie is
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.