Vespa-Ciao.NL
:: Speed slaat niet aan…

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speed slaat niet aan…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JayL
    Topic starter

Beste forumleden,
      ik heb zo juist een electrische speed engine in elkaar gezet, maar hij doet t op de ene of andere manier niet.
      Bougie vonkt mooi blauw, maar mengsel wordt niet ontstoken. Ook al benzine door bougiegat heen gegooid, aanrennen… doet ie niks. Hij maakt wel t juiste bob-bob-bob geluid, maar das ook alles.

Misschien heb ik bij montage de verkeerde handelingen gebruikt:
      – vloeibare pakking gebruikt om de carter af te dichten
      – krukas op polini manier bewerkt
      – cilinder loopt op 1 zuigerveer (aller bovenste), omdat het anders tussen de uitlaatpoort komt te zitten (maar heeft verder genoeg compressie)
      – geen koppakking

Vliegwiel liep eerst aan tegen de carter, maar deze is verholpen en draait nu mooi soepel… Spie is ook intact, beide spiebanen ook

Wie o wie kan me hiermee helpen?

Setup:
      Polini SE Elek
      Malossi 43mm Tuned + Std kop
      Std kruk bewerkt
      13/13 @ 68

enterthelohman
      Bijdrager

weet niet of je het al geprobeerd hebt maar een andere bougie misschien ? dat ie onder druk niet vonkt.

JayL
        Topic starter

Sorry dat ik zo laat reageer… Konginnedag enzo he :lol

Maar goed, een nieuwe bougie heb ik inderdaad ook geprobeerd… Nog iemand een ander suggestie? 😕

Bo3T
          Bijdrager

Had precies hetzelfde met mijn elec speedengine. vonkte supermooi blauw, bougie werd ook nat.
            Mijn spietje was voor de helft afgebroken, waardoor hij net op het verkeerde tijdstip vonkte.
            Andere spie erin en reed als een trein 😉

JayL
            Topic starter

Dat kan het ook zijn.. ik zal morgen eens kijken.

Maar heeft iemand ooit een speed engine gehad in combinatie met een (polini manier) bewerkte krukas? Of zou deze lopen? Ik kan momenteel niks anders bedenken wat het kan zijn 🙁

RiPe
              Bijdrager

Het is wel een beetje veel van het goede. Had je een snorkruk of brom?
                Maar ik denk dat dit niet de rede kan zijn waardoor hij niet start.

Dnyo5o
                Bijdrager

heeft die wel compressie?
                  had ik ook dacht hij heeft super veel compressie bleek dat er allemaal troep op vliegwiel zat
                  dus ander vliegwiel erin gedaan totaal geen compressie bleek me cilinderkop niet goed tezijn.
                  andere kop erop en starte weer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.