Vespa-Ciao.NL
:: Speed engine over toeren

Home Forums Techniek Opvoeren Speed engine over toeren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bosje
    Topic starter

Hallo,

Ik had een vraagje over mijn blokje.
      Ik rij speed engine clinder dr evo.
      Ik rij poelie 55. Maar wat mij opviel is als ik poelie 70 rij dikke over toeren heb.
      Maar ik zou denk dat die dat gwn moet kunnen hebben zonder over toeren. Het zelfde heb ik met poelie 65.
      Met 55niet. Zal er wat mis wezen in mu blok dat ik over toeren maak?

Bedankt alle vast.

Crullie
      Donateur

Wat is de overbrenging verhouding in je achterwiel ? misschien dat die veel te licht is.

TICKLING BARN

bosje
        Topic starter

Bedoel je de achter klok? Is een brommer volgens mij

Citta-ciao
          Donateur

Ik heb zelf ook een keer een snorklok gehad, en die wou alleen maar met poulie 55 redelijk lopen.

bosje
            Topic starter

Volgens mij is het een bromklok. Ik ga vanmiddag de schuur in sleutelen. Hoe weet ik of het een bromklok is?

Citta-ciao
              Donateur

Volgens mij(correct me if i am wrong) moet je naar de eindcijfer op de klok kijken, als het eindcijfer een 5 is , is het een snorklok. als het een 7 is is het een bromklok.

speedbuxy
                Bijdrager

Je kan ook gewoon een streepje op de poeli zetten en het wiel 1x rond draaien en dan tellen hoeveel omwentelingen de poeli dan maakt.
                  Als je een bromklok hebt zal de poeli tussen de 6 a 7x rond moeten draaien bij 1 omwenteling van het wiel.

bosje
                  Topic starter

Oke oke.ik ga nu met de citta aan de gang. Jullie horen het sommenteen.

Martino
                    Moderator

Precies zoals speedbuxy het zegt of door het aantal tandjes te tellen en berekenen kom je de reductiefactor te weten. Dit zegt meer en exacter wat je verhouding nu is en zal kunnen worden dan wanneer je weet of je een brom of snor naaf hebt. Verhoudingen hier tussen verschillen namelijk ook weer.

bosje
                      Topic starter

Ben er achter gekomen dat ik een bromklok heb iemand ideeën hoe die overtoeren kunnen kommen?

Florian
                        Moderator

Citta velgen met pouli is een disaster..

Ik rijd nu met een soort gelijke setup met 1:6,7 vertanding en pouli 60. Ik geloof dat ik nu eindelijk een redelijke verhouding heb gevonden. Want als ik pouli 70/80 ga monteren ga ik nooit harder dan 55km/h met gruwelijke overtoeren.

Sowieso vind ik de 1:7,5 klok maar niks op Citta velgen. Hoewel anderen er schijnbaar geen problemen mee hebben?

bosje
                          Topic starter

Een vriend van mij heeft het zelfde. Wat ik kan er aan doen. 1:6,7 vertanding er in doen?

Martino
                            Moderator

Weet je al welke reductiefactor je nu hebt?

En ik snap je probleem niet? Gewoon een kleinere poelie monteren zoals je eerste post aan geeft. Dan ben je de overtoeren kwijt. Er is ook nog een poelie 60 trouwens.

Florian
                              Moderator

Als je die hebt liggen zou ik die eens proberen ja.
                                Anders kun je eerst wat kleinere pouli’s gaan proberen.

Toen ik nog Grillo velgen onder de Citta had liggen reed ik altijd 1:7,5 met pouli 80. Op een Speed Engine met 43mm DR Evo ging dit jankend 72-75km/h (afhankelijk welke uitlaat ik er onder had). Als ik dan een pouli 70 probeerde kwam hij niet in zijn powerband en bleef hij hangen op 45km/h.. Scheef contrast dus.

Deze verhoudingen op Citta velgen zijn dus helemaal drama, vandaar de 60 pouli met zwaarste pouli vertanding.
                                Hoewel dit niet aan te raden is als je door weer en vooral wind moet rijden, wind tegen is dan vaak niet zo leuk:D

bosje
                                Topic starter

Oke bedankt voor de info weet nu waar ik mee aan de gang kan gaan.:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.