Vespa-Ciao.NL
:: Speed Engine met origineel kick carter.

Home Forums Techniek Opvoeren Speed Engine met origineel kick carter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Topic starter

ik vraag mij af wat de voor- en nadelen zouden zijn van het gebruiken van een groot speed engine carter met een origineel klein kick carter?
      ikzelf rijd met een set originele kick carters, volledig bewerkt maar ik vraag mij af of er nog meer winst valt te behalen met een groot speed engine carter. de optie om een kick se te halen is op dit moment niet gewenst, aangezien ze vrij prijzig zijn(jammer genoeg, ik zou er graag 1 hebben).
      enkele vragen die ik graag beantwoordt zou zien:
      – zoals aangegeven, wat zijn de voor- en nadelen?
      – zal mijn citta er harder van lopen, met de combinatie se groot en klein kick.(gewoon dezelfde setup, zie handtekening)?
      – maakt het verschil 43 -> 46 iets uit?
      – zijn er punten die aandacht vereisen?
      – past het goed op elkaar?
      ervaringen van leden die hiermee gereden hebben zouden erg worden gewaardeerd:).
      tips en extra informatie vanzelfsprekend ook.
      ik hoor graag van jullie.

mvg,
      joost

Martino
      Moderator

Kort antwoord, nee in prestaties geen verschil.

Ik heb nog niet eerder een SE sneller zien lopen dan een netjes bewerkt piaggio carter. Je Citta zal ook zeker niet harder gaan lopen. Mede doordat de helften vaak niet goed passen. Vraag Javad hier maar eens over na. Die heeft heel veel praktijkervaringen met SE groot carter en Piaggio kick carter. Uiteindelijk is er ook bij hem na een groot aantal pogingen een heuze Kick SE gekomen.

Voordeel SE is de mogelijkheid van een 46mm cilinder. Met wat bewerkingen ook een grotere carburatie mogelijk.
        Ik zie uberhaupt niet direct de voordelen van een SE tegen over een Piaggio bewerkt carter. Lees meningen en ervaringen bijv over de SE wat betreft de gebreken en problemen bij deze carters.

TJOEP
        Donateur

Grootste voordeel is de 46mm mogelijkheid lijkt me. Maar valt ook te kotteren in je std carter. Barry had daar een werkstuk voor. Kweenie of hij dat meeverkocht heeft laatst?

Lastpak
          Topic starter

bedankt voor jullie reactie, het bevestigd eigenlijk een beetje wat ik al dacht.
            ik wist dat javad hier inderdaad een tijd lang mee heeft zitten puzzelen.
            waarschijnlijk komt het erop op neer dat je uiteindelijk toch een kick se aanschaft, dan ben je tenminste van die vervelende punten af.
            ik vind de mogelijkheid tot het monteren van 46mm cilinders niet echt een voordeel, er is alleen maar meer ruimte dus indirect heeft dit ook zijn effect op de carterdruk. wat betreft de carburatie is het zeker een voordeel, een 16/16 lijkt mij erg gaaf.

ik denk toch maar dat ik het bij originele cartersetjes houd, bewerkt uiteraard.
            alhoewel een kick se wel zijn charme heeft, het zou mijn citta toch wat meer unieker maken:).
            misschien als ik ergens flink wat centen verdien ga ik er eentje halen:).

bedankt.
            mvg,
            joost

Jelle
            Moderator

Ik heb best wel lang met een SE met normaal kickcartertje gereden, in eerste instantie wel een beetje lopen klooien om de helften goed te laten passen, maar met wat simpel dremelwerk en een dubbele pakking is dat zo opgelost en rijd het prima.

Voordeel van SE ipv. standaard groot carter is dat je er een grotere carb op kan zetten dan 13/13 met een ander spruitstuk. en idd dat je er een 46mm cilinder op kan gooien door het kleine kickcartertje een beetje uit te dremelen.

bart#24

@jelle,

ik rij op mijn speedengine met ori bewerkt klein carter
                hij wil niet lopen moet ik hier dus een dubbele pakking tussendoen? of ook nog wat anders?

gr

Jelle
                Moderator

Die dubbele pakking is nodig omdat de ruimte in de carters in deze combo iets smaller is en anders de krukas te strak tussen de carters zit en niet soepel draait.

Ook moet je even kijken of het uiteinde van beide carters(bij de cilinder voet) mooi vlak zijn. Een minimaal verschil zorgt al gouw voor valse lucht.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.