Vespa-Ciao.NL
:: Speed Engine & 70cc DR Evo

Home Forums Techniek Opvoeren Speed Engine & 70cc DR Evo

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Pjotter
    Topic starter

Hey mensen,

Eindelijk mijn Speed Engine binnen, maar nu ff een vraagje. Ik heb het even bekeken, maar eigenlijk past het niet helemaal lekker. Spoelpoorten komen niet helemaal overeen, het gedeelte waar je cilinder in je carters gaat is te groot.

Is het aan te raden om het blok nog aan te passen, of kan ik gewoon de 70cc DR erop zetten en gaan rijden. Ik heb zelf geen ervaring met het aanpassen van een blok, en ik heb geen zin om hem te verne*ken. Maar dat begrijpen jullie wel denk :s Wat zal het schelen in het vermogen?

Pjotter

gielos
      Bijdrager

heej pjotter!

Zou je es een foto van je carter kunne maken
        Dan wel van de binnenkant, waar de cilinder er opgaat!

Zodat ik goed kan zien hoe de spoelpoorten lopen !
        Dus als kan paar foto,s maken van de binne kant.

ALvast bedankt

Pjotter
        Topic starter

gielos
          Bijdrager

heej jah bedankt man!

Maar jah sorry zou mischien nog paar foto,s willen klikken met de cilinder er af?

zou tof zijn

later

Pjotter
            Topic starter

Is goed, momentje……

Pjotter

Pjotter
              Topic starter

gielos
                Bijdrager

heej

Jah bedankt man!
                  Hier heb ik wat aan, Ik wil namelijk me org carter aanpassen voor de 70cc pinasco!

Maar ik zie dat die poort tussen de 2 stangen niet is doorgetrokken naar de krukas, maar net zo ver als de andere poorten!

En bij getunde carters wat ik zag is die wel doorgetrokken! MAar ik weet wel ff genoeg!

Ik zou nu ff weer het topic aan jou overdragen, want ik heb hem wel een beetje overgenomen exusses!

Bedankt he!

Frenkie
                  Bijdrager

Dat de poorten niet overeen komen heeft te maken met het feit dat de Speedenginge gemaakt is voor een Polini cilinder. Je zou het carter eventueel kunnen aanpassen, maar ik zou het niet doen, zeker als je geen ervaring ermee hebt. Dit zal evengoed hard lopen.

En die ruimte wat te groot is, komt omdat de speedengine gemaakt is voor een 80cc cilinder. Je kunt deze 70cc gewoon gebruiken hoor (wel ff opletten dat je voetpakking goed afsluit). Je hebt dan wel een lagere carterdruk dan normaal (theoretisch gezien), maar dat zul je denk ik niet merken.

Dus je kunt alles gewoon monteren 😉

Veel succes!

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Ohja pjotter, mooie fotos en bedankt voor die fotos.
                      ik wou even een ding zeggen. die inlaat (wat je normaal vijlt zegmaar) die is lekker groot, maar hij ziet er op de fotos héél scherp uit ? kan dat kloppen ?
                      volgens mij als dit schaaft tegen je krukas krijg je krassen in je krukas.

dit kan aan mij liggen hoor 😉 maar die inlaat lijkt mij heel scherp

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Frenkie
                      Bijdrager

Ik vond hem ook al wat brak afgewerkt… Kun je misschien nog even beter afwerken met waterproof schuurpapier (korrel 300 ongeveer en met olie gebruiken)

Pjotter
                        Topic starter

Ik zal er even op letten. Ik heb wel mijn krukas aangepast, maar afwachten wat het allemaal gaat doen.

Pjotter

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.