Vespa-Ciao.NL
:: Sparta CP ontsteking vonkt niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Sparta CP ontsteking vonkt niet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Justintje32
    Topic starter

Hoi allemaal, ik heb hier de ontsteking van een oude sparta 3v sport, hij vonkt niet.. Is er iets mis? (Ikweett dat dit een vespa site is maar ik vrag t ff na)

wim v8
      Bijdrager

Dat ziet er goed uit. Of t heel is kan je zo niet zien natuurlijk. Probeer eerst een andere bougie of kijk of deze bij een andere brommer vonkt. Het dunne zwarte draadje dat naar buiten gaat is het kortsluitdraadje om de brommer uit te zetten, met de schakelaar verbind je m dan met frame waarna hij uitgaat. Kijk of t zwarte draadje nergens tegen massa komt, of haal m even los uit de kroonsteen zodat je zeker weet dat ie nergens massa maakt. Kijk of ie vonkt. Draai ook de bougiedop er eens af en hou de bougiekabel bij de cilinderkop en kijk of ie vanaf de kabel vonkt. De ngk doppen gaan nog wel eens stuk, er zit een weerstandje in. Kijk of de punten opengaan en stel ze op 0,4 mm op het hoogste punt en haal er even een dubbel schuurpapiertje doorheen zodat de oppervlakjes weer mooi worden voor beter contact.

Gr. Wim.

Wilk1985
        Moderator

Je zegt het eigenlijk zelf al, dit is een Vespa site en ik denk dat je over het algemeen beter met je vragen op een algemeen brommerforum terecht kunt.

Qua ontsteking lijkt het me trouwens vrijwel hetzelfde als ieder andere CP ontsteking, dus hier gaat hetzelfde voor op zoals WIm ook zegt.

Ik heb je titel aangepast, probeer svp als je een topic opent je topic meteen een duidelijke topictitel mee te geven om het overzichtelijk te houden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.