Vespa-Ciao.NL
:: sparcon contactpuntvervanger

Home Forums Techniek Elektrisch sparcon contactpuntvervanger

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

fiatcinq
    Topic starter

ik las net iets in een ander topic over een contactpuntvervanger van sparcon, zou iemand mij ook kunnen vertellen wat dat precies is, en waar het goed voor is?? alvast bedankt

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

het is een elektronische onsteking wat past op een contactpunt blok.
        oftewel; wel tof 🙂

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Ties
        Bijdrager

tis super…vespaflappie had der ene….nooit problemen mee gehad..geen geklooi met contactpuntjes

fiatcinq
          Topic starter

en rijdt hij dan ook beter, of sneller?, en je hebt dus nooit meer geklooi met cp’tjes, en condensators?

RDG
            Bijdrager

ik denk dat ie beter rijdt want hij stelt altijd de onsteking op het beste. bij elk toerental.

fiatcinq
              Topic starter

dus hij trekt sneller op en heeft een hogere top, als het goed is?
                en is het lastig aan te sluiten, of is dat zo klaar, en dan hoef je ook niks meer af te stellen

RDG
                Bijdrager

nou je moet niet dneken dat je in 1 x 10 km/h sneller gaat ofzow. maar hij zal zeker wel beter lopen. check anders ff http://www.sparcon.nl

fiatcinq
                  Topic starter

ja, dat heb ik al bekeken, maar ik moet even weten of het wel zin heeft, maar trekt hij er wel beter mee op?

RDG
                    Bijdrager

dat zou je eiglijk aan iemand moeten vragen die er echt ervaring meej heeft. hierboven lees ik dat vespaflappie er ervaring mee heeft:)

je trek vast wel iets beter. vooral als je contactpunten nu slecht staan;)

fiatcinq
                      Topic starter

het is dus zo dat hij bij elk toerental de beste onsteking heeft tog?

Vespaflappie
                        Bijdrager

Ik heb er nog 1 op me malossi blok zitten en heb er met meerdere blokken mee gereden…Supersysteem…echt!

Je zal er zeker niet harder van gaan ofzo en/of harder trekken….Je bent gewoon van et eewige cp en condenstaor gezeik af!!
                          Ze staan altijd gewoon goed en je brommer loopt dus qua ontsteking zoals het hoort.:)

En je hebt nog een licht vliegwiel(dus niet dat elek ding van 1,3 kg)
                          Het heeft zeker niet het binnerotor principe wat RDG beschrijft…Maar in principe heeft het altijd een goede vonk..een binnenrotor heeft een curve die heeel precies is en dus het maximale eruit haalt; dat heeft een sparcon niet…:)
                          Sparcon vonkt wel op het goede moment steeds maar niet zo exact dat je er nog extra power mee krijgt….
                          Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel:)….

Ze zijn alleen niet meer nieuw te krijgen ff btw!!

Vespaflappie
                          Bijdrager

Herr FlicK :
                            het is een elektronische onsteking wat past op een contactpunt blok.
                            oftewel; wel tof 🙂

Fout; het vervangt gewoon de cp en condensator; het blijven je normale spoelen.Dus niks te elektronische ontsteking, dit is ene soort voorloper zeg maar, word wel es op oldtimers toegepast….
                            Elektronische ontsteking is in principe beter maar volgens mij boeit dat geen hol..

fiatcinq
                            Topic starter

dus, als ik het goed begrijp is het wel beter als contactpunten?, en het vonkt altijd goed, zonder dat je het af hoeft te stellen?, dus het haalt wel het meeste wat er kwa onsteking in zit uit, of begrijp ik dat verkeerd?

fiatcinq
                              Topic starter

maar zou je het verschil wel merken dan inplaats van contactpunten?

citta70cc
                                Bijdrager

Ik heb op sparcon.nl gekeken, en daar zijn ze zeker nog wel leverbaar als universele C.P. vervanger, dus voor alle brommers.

Maar dat grapje kost dan wel 68.50 euro.

Zoals ze hier in Brabant zeggen: Kost wa mar dan hedde ok wa!

Mzzl, Roel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.