Vespa-Ciao.NL
:: Spanningsregelaar monteren

Home Forums Techniek Elektrisch Spanningsregelaar monteren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciaosta
    Topic starter

hallo allemaal,
      ik heb een vespa ciao met een 13/13 carburateur en een proma uitlaat, gaat dus iets sneller dan normaal maar door dit brand mijn voorlicht altijd kapot… heb al een 12v geprobeerd, dit lukte dus ook niet dus ik heb onlangs een 6v spanningsregelaar gekocht maar ik vraag me dus af waar deze in godsnaam moet passen? Ik kan niet het enige zijn met het probleem van de lichten dus ik hoop dat iemand het antwoord weet.

alvast bedankt voor de hulpimage

bram0vitz
      Bijdrager

Hoi,

Dit is een onderwerp wat al veel besproken is op het forum en lijkt mij totaal niet moeilijk.
        Er zijn maar drie stekkers die je aan hoeft te sluiten, 1 vanaf je blok naar de regelaar, 1 vanaf de regelaar naar de verlichting en een massa kabel naar het frame.
        Knipsel

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ciaosta
        Topic starter

Ja dit begreep ik maar waar kan ik de spanningsregelaar zelf monteren… past niet meer bij het blok

zevenenergie
          Donateur

Er is vast nog wel ergens een plekje achter een van de kappen. Toch?
            Tis niet moeilijk, je moet alleen de moeite nemen, dan heb je straks de voldoening van de geklaarde klus.

brammie4x4
            Bijdrager

Je kan ook een weerstandje tussen de plus draad zetten die je overtollige stroom af roomt.
              Dat heb ik bij mijn citta’s en de puch.
              Anders geef je gas en dan knapt alles.
              De kwaliteit van lampjes is ook niet meer wat het ooit was.
              Bij schaaf bromfietsen in heerenveen verkopen ze kant en klare stekkertjes die er zo tussen kunnen. Kost maar een paar euro.

Nadeel; je blijft wel met wisselspanning zitten.

1

niek1992
              Bijdrager

Monteer eens een lampje met een hoger wattage. Ik rij al op z’n minst anderhalf jaar met een 12V 25W lamp.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.