Vespa-Ciao.NL
:: Soorten trekveertjes?

Home Forums Techniek Vario Soorten trekveertjes?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TJOEP
    Topic starter

Ik heb nu de zwarte Malossi trekveertjes in m’n (vario-)koppeling. Die voor variomatic van Mopshop.
      De koppeling en de segmenten zijn flink verlicht.
      Maar hij kan nog een stuk later pakken eigenlijk. Dus dat wil ik dan ook natuurlijk.

Maar welke trekveren gebruiken jullie dan? Of welke aanpassingen kan ik doen?
      De scooterveertjes die ik hier heb liggen zijn namelijk dikker en langer.
      Ik kan bij de brommerzaak wel vragen of er scooterveertjes zijn in dezelfde lengte, maar hier op ’t forum hebben ze er meer verstand van.

.-{2F4OV}-.

Zijn die trekveertjes voor in de variokoppeling anders dan de gewone veertjes dan?
        Dat wist ik niet:?

Zijn die juist sterker of zwakker?

TJOEP
        Topic starter

Ik weet 100% zeker dat de normale er ook in passen. Had ik voorheen.
          Maar ik had er toch nodig, en zag op mopshop : ‘Modelle mit Variomatik’. Dus toen heb ik ze er maar bij besteld. Of ze ook sterker zijn weet ik niet.
          Ik zoek iig nog sterkere

.-{2F4OV}-.

ok, dan weetk gnoeg….
            iemand anders die het verschil wel weet?

barry
            Donateur

ik rijd met de gele van malossi & vind ze goed trekken.

Vespa Si
              Bijdrager

er zijn verschillende soort koppelingen gemaakt door Vespa, dus ligt aan het model dat je hebt of het zal passen of niet.

In mij koppeling bijvoorbeeld passen dus geen normale, en de enige veertjes die op de originele leken van Peugeot waren te dik…

Baz
                Bijdrager

Die malossi veertjes ziin veel beter dan die polini op 1 of andere manier.
                  Mallossi moet je eerst ff heel veel toeren maken en dan gaat ie en met polini krijg je niet egt in eens een boost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.