Vespa-Ciao.NL
:: Snorretje gaat steeds langzamer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Snorretje gaat steeds langzamer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Wie o wie weet wat er loos is. Mijn geliefde oude snorretje gaat steeds langzamer en slaat af bij stationair. Nieuwe bougie erin maar dat maakt geen verschil, wat kan er aan de hand zijn? Is er iemand in de buurt die me uit de brand kan helpen? Ik durf zo niet te rijden.20250118_133107

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Hi Yvon,

Wat is in de buurt zonder locatie kan daar niet echt wat op gezegd worden natuurlijk.

Anoniem

Hoi Lennaert!

Ik ben oud en dom..dat blijkt maar weer!
          Ik woon in Alkmaar. Heb net in ieder geval mijn carburateur bekeken, geen probleem daar gevonden maar wat het wel is? Joost mag het weten. Nu ben jij Joost niet maar elke ingeving is welkom! Fijn weekend

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Er wonen een aantal forum gebruikers daar in de regio naar wat ik weet.

Ik had even terug gekeken en zag dat Wim jou ooit had geholpen wellicht is hij in de gelegenheid je nogmaals te helpen?

Anoniem

Ik hoop dat iemand het probleem herkent en weet wat er moet gebeuren..
              Dank voor je reactie Lennaert!

1

Mischa
              Bijdrager

Eerst de carburateur maar eens goed schoonmaken.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Anoniem

Net gedaan Mischa, niets bijzonders kunnen vinden..

Ewous
                  Bijdrager

heeft hij nog goed compressie?

Anoniem

Al sla je me dood..hoe merk ik dat? Sorry..ik kan mn sproeier schoonmaken, een bougie vervangen en een benzinefilter ertussen plakken..voor de rest ben ik een oud stuk onbenul..

Ewous
                      Bijdrager

Als je hem aan duw, kost dat dan minder kracht als voorheen?

Anoniem

Ik trap hem aan, ik heb nog trappers..maar het gaat iets moeizamer dan voorheen. Niet altijd maar in 1 trap starten wil niet altijd meer. Soms wel 4 of 5 keer een trap maar soms ook gewoon in 1 keer..dan heb je net ff meer weerstand..en lukt het.

Joor
                          Donateur

Mischien is je snaar wat versleten en heeft die minder spanning. Je kan je blok dan wat naar voren schuiven om dat op te lossen.

Ewous
                            Bijdrager

Je kan proberen even het binnenste deel van je koppeling met de hand rond te draaien en voelen hoeveel weerstand het geeft. Ik denk aan versleten zuigerveren.

Anoniem

Ik zou niet weten hoe ik dat allemaal moet proberen, ik ga wel bellen met de bromshop dinsdag..heel kneuzerig maar ik weet geen andere oplossing. Ik ben nogal een kreukel en na tien minuten op mijn oude knieën kom ik bijna niet meer overeind dus echt sleutelen wordt dan skeutelen..en dat vind ik minder leuk. Dank je wel voor alle tips tot nu toe en geniet van je zondag!

Ewous
                                Bijdrager

Ben je zo oud dat je al in de Westerhout woon?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.