:: Snorklok vervangen voor bromklok
-
Hoi hoi,
Ik ben nieuw op dit forum. En heb er al veel nuttige informatie van af gehaald.
Ik heb dus ook op dit forum gevonden dat het makkelijk is om de snornaaf te vervangen voor een bromnaaf voor een hogere top te krijgen. Nu heb ik me hier dus in verdiept en ben ik er achter gekomen dat er 4 verschillende soorten vertandingen zijn.
Als ik een bromklok ga kopen maakt het dan wat uit wat voor vertanding deze bromklok heeft? Of kan ik elke willekeurige bromklok kopen die ik tegen kom, mits deze fijn werkend/ gereviseerd is.
Ik hoor graag van jullie!
Hi Koen,
over het algemeen is een bromnaaf 1:7,5 of 1:6,75. Dit zit vaak wel goed.
Ben je er zeker van dat je nu een snornaaf hebt?
Ja hier ben ik zeker van want ik heb de extra twee lagers die een bromnaaf niet heeft. Maar ik kan dus gewoon een van deze twee kopen, dit maakt dus geen verschil? Of moet ik dan kijken wat voor vertanding ik nu heb?
Hoe lager de vertanding op je bromklok is hoe hoger je topsnelheid.
Over het algemeen is een bromnaaf die je koopt 1 van de 2. Maar beide prima hoor.
Je gaat dan inderdaad goed omhoog qua snelheid.
Hoe lager de vertanding is zorgt ook voor een langzamere optrek??? Dus dan het beste een 1:7,5 en dan groene trekveertjes? Dan zou ik dus een hoge top moeten halen en nog redelijk normaal op kunnen trekken?
Dat verschil zal je nauwelijks merken hoor. Dus ik zou gewoon 1 van de 2 pakken. Je kan altijd nog met de grootte van je poelie spelen (80 poelie, 70 poelie) om te werken aan je topspeed/optrekken.
Bedankt mannen voor de reactie. Mijn vraag is precies beantwoord. Dus dan ga ik de bromklok maar eens kopen en vervangen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.