- Dit onderwerp bevat 101 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door Vespaatje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 december 2015 om 10:22 #23436
wim v8 :
Maar de overheid bedoeld met vervuilende scooters dus de 4-tacten, 2-tacten rijden er nagenoeg niet meer.Gr. Wim.
Dat is niet helemaal waar, piaggio zip rijden nlg genoeg 2 tact rond, ook vespa lx/lxv/s zijn veel 2 tact. (Lxv in 4 tact is zelfs vrij zeldzaam).
Maar ook een hoop tomosjes rijden er nog rond.9 december 2015 om 12:21 #23437Appart, hier rijd echt geen roker meer rond. Mischien 3-4 dan houd t op.
Maar wat ze bedoelen met de 4-tact vervuilers zijn denk ik de china gy6 blokjes.
Mijn vader heb ik 4 jaar geleden een scooter cadeau gedaan santini san remo.(850,- 🙂 )
Rijd 27km/u (nu 35) maar wel volgas! En de carburateurs hebben ook nog een acceleratiepomp! Belachelijk!
1:30 rijd ie dan. Als je de draad van de snelheidssensor naar de chip loshaalt rijd ie 70km/u.
Dus iedereen met begrenzing rijd 27km/u maar houd m dus wel volgas.
Als je bij 27 je gashandle langzaam terugdoet, kan je bijna 3/4 terugdraaien voor ie inhoud.Wat deed ik. 35 chip erin, rijden met volgas, gashandle voorzichtig terugdraaien tot ie inhield, weer iets gas bij gegeven(2mm),
dat vasthouden, contact uit, gashandle vasthouden op die stand, als ie stilstaat even merken met viltstift hoe de stand is.Thuisgekomen gaatje geboord in de handle, parkertje erin gedraaid, dat is dus de nieuwe aanslag/stop van de gashandle, wel even kijken waar je boort door eerst het handle even te openen.
Ook de acceleratiepomp even buiten werking gezet.
Scootertje verbruikt nu 1:50 en stinkt niet meer naar vieze onverbrandde uitlaatgassen.Gr. Wim.
10 december 2015 om 15:32 #23438Een 4takt scooter is zo schoner te krijgen door er een katylisator op te monteren.
Maar ja zoiets snapt Nederland niet. Want Duitsers stellen dit bv voor oudere auto,s al jaren verplicht.Met als resultaat dat een oude Mercedes 190D de hoogst haalbaar status krijgt waardoor hij zelfs in de strengste milieu zones gewoon mag rijden.Nederland vond het makkelijker om gewoon voor deze auto weer wegen belasting te gaan vragen onder de noemer dat ze zo vervuilend zijn.
(yeah right)
Golf 2 diesel
1.6 motor, 800 nog wat kilo en loopt easy 1 op 20.Golf 25 (want weet niet bij welk flut model ze nu al zijn)
Minstens een 1.9 motor, 1100 nog wat kilo en geen 1 op 20.Daarbij nemen die nieuwe auto rustig een liter olie op 1000 a 1500 km.
(zoek maar op op google)
De wat snellere golfjes stoppen bv 0w40 in hun blok.
Deze olie is zo dun dat het sneller langs de veren bij de kleppen komt.Wij hebben sinds een tijdje ook 5w40 in de auto ipv 10w40. Dit omdat dunnere olie wat sneller smeert en warm is wat met de stads ritjes die wij veel rijden niet verkeerd is.
Maar in 2000km zijn we al wel een halve liter olie kwijt.Maar ja uitstoot is altijd alleen maar erg als het een kleine groep mensen betreft.
De massa word qua vervuiling nooit naar gekeken.
En als je veel geld heb koop je het gewoon af. Want zo vallen Ferrari,s of andere snelle wagen compleet buiten welk vorm van milieu eis.
En het is toch ook veel leuker en makkelijker om een scooter rijder aan te pakken…
(rijden ze zelf toch niet)10 december 2015 om 15:52 #23439In Nederland zijn katalysators op auto’s van na 1995 verplicht hoor. (Of 1992, ik had er laatst iets over gelezen maar weet het zo niet meer zeker.) 😉
10 december 2015 om 16:18 #23440Voor mij maken ze een uitzondering want ik heb een gekataliseerde ciao :rules
Deze zullen straks in waarde stijgen.
Bof ik even:fuck210 december 2015 om 19:19 #23441@DM
Dat is ik ook wat ik aangeef.
Duitsland heeft daar gewoon 1 lijn in getrokken en gezegd dat alle auto’s in het bezit moeten zijn van een katalysator.
Daar waar Nederland alle oude/oldtimer auto,s is gaan belasten.
Waar ze dus eigenlijks ook me10 december 2015 om 19:29 #23442Even een beetje offtopic.
Alles kan tegen betaling, zolang er iets tegenover staat maakt het niets uit in Nederland.11 december 2015 om 09:29 #23443speedbuxy :
@DM
Dat is ik ook wat ik aangeef.
Duitsland heeft daar gewoon 1 lijn in getrokken en gezegd dat alle auto’s in het bezit moeten zijn van een katalysator.
Daar waar Nederland alle oude/oldtimer auto,s is gaan belasten.
Waar ze dus eigenlijks ook mee zeggen dat vervuilen niet erg is zolang je maar betaald.Weet je toevallig ook hoe lang die regel er al is in Duitsland dan? Want ik vraag me dan af hoe het dan zit met alle oude auto’s die vanaf de fabriek zonder katalysator geleverd zijn.
11 december 2015 om 10:04 #23444En de brommerhatende nazi’s gaan verder:
http://m.telegraaf.nl/article/24864100/scooter-en-bromfiets-in-verdomhoekje11 december 2015 om 10:50 #23446Zonder tegen geluid en argumenten worden deze maatregelen gewoon genomen.
Het enige wat helpt is dus tegengeluid.We zouden bijvoorbeeld een handtekening actie kunnen organiseren en andere brommers site,s kunnen benaderen of zij ook geïnteresseerd zijn om zich te organiseren, samen sta je sterk.
11 december 2015 om 12:26 #23447”waardoor vanaf 2020 alleen elektrische brom- en snorfietsen in de stad rijden kunnen”
Dat geeft aan hoe DOM ze zijn in Utrecht.(of in het algemeen)
Wij als land zijn bij de milieu top nog aangesproken dat wij teveel kolen centrales hebben om onze stroom mee op te wekken.
Dus grote kans dat die stroom/accuspanning voor die elektrische fiets of brommer is op gewekt door kolen te verbranden.
En als er 1 ding vervuilend en primitief is dan is het de verbranding van kolen.
(en dan zeggen ze dat de mens qua intelligentie nog steeds door evolueert. yeah right:D)Edit
En dan nog maar te zwijgen van de verwerking van al die versleten accu,s die vrij komen.@DM
Dat weet ik niet.
Maar een katalysator kan je wel tussen iedere uitlaat zetten want het is niet meer dan een dikke knobbel van een 20 a 30cm lang.
En iedere auto uitlaat heeft wel een recht stuk waar ie tussen gezet kan worden.11 december 2015 om 19:28 #23448Het gebruik van brommers en scooters wordt in Utrecht flink aan banden gelegd.
Fietsers krijgen op fietspaden het rijk alleen, en de ’tweetakt’ kan mogelijk naar de schroothoop.
De meest radicale aanpassing (vanaf maart 2016): bromfietsen en scooters moeten van het fietspad verplicht naar de rijbaan.Met de invoering van de helmplicht staat dit snorfietsen ook te wachten, net als in Amsterdam.
Het gemeentebestuur wil daarmee de overlast voor fietsers en voetgangers beperken.Maar daarmee is de gifbeker nog niet leeg. Het college is van zins om ook de milieuzone in te voeren,
waardoor vanaf 2020 alleen elektrische brom- en snorfietsen in de stad rijden kunnen.
Het invoeren van de milieuzone hangt overigens af van de evaluatie van de huidige milieuzone.Wie gaat de Utrecht tour organiseren in april 2016 ? 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.