- Dit onderwerp bevat 101 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door Vespaatje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2015 om 09:40 #23417
@ritze Een soort driewieler dus? 😉
18 november 2015 om 12:12 #23418Jelle :
@niek het is een landelijk besluit, dus niet alleen Amsterdam…Ik meende dat de gemeentes vrij gelaten worden of ze deze regel willen gaan hanteren of niet.
Dus grote kans dat de wat minder grote plaatsen/steden van Nederland er niet aan beginnen.Ik vind het sowieso gezeik, want hoop grote steden hebben last van 2 wielers omdat dit nu eenmaal een stuk makkelijker door z,on stad heen beweegt en parkeert.
Als al die scooter rijders een auto zouden nemen is het eind ook zoek. Want daar is de infrastructuur van Adam ook echt niet op berekend.
Dus gaat nergens over.18 november 2015 om 13:18 #23419Gemeentes worden inderdaad vrij gelaten in de keuze maar geloof mij… het begint in Amsterdam dan Utrecht en dat rest van Nederland..
18 november 2015 om 14:10 #23420Jelle :
maar geloof mij… het begint in Amsterdam dan Utrecht en dat rest van Nederland..Die kans is wel groot ja.
Hopelijk gaan de stugge Friezen er niet (te snel) in mee:lol8 december 2015 om 06:41 #23425[url]http://beta.myalbum.com/album/MwA2GzTZvFGm[/url]
8 december 2015 om 13:48 #23426Die vervuilende brommers zijn zo slecht voor het milieu!!
Ook alweer een teken dat de overheid echt zo dom is als wij denken.
Bijvoorbeeld:Ik rij met mijn brommer naar Maastricht en terug. 500km is dat.
Brommertje rijd 1:50 dus 10 litertjes(zo simpel is rekenen) benzine wordt er verbrandt.
Brommertje is van 1968.
Ga ik met mn moeders auto, die voldoet aan de allerlaatste milieueisen en verbrandt op dat kilometrage
35 liter benzine, bedenk het verder maar.De waterspiegel stijgt, tja als je alle bomen kapt die dat normaal opzuipen, logisch toch.
1/3 van de bol is land dat ooit voor 3/4 vol stond met groen, daar is nog maar 2/4 van over.Neem eens de vulkaan uitbarsting op ijsland aantal jaren geleden, in die wolk van een aantal weken zat zoveel
vervuiling, daar zouden alle autorijdende mensen van nu 100 jaar auto van kunnen rijden maar dan in “vervuilende” auto’s van de jaren 60.En zo kan je nog wel een aantal pagina’s door gaan.
Dus mensen, je wordt genaaid terwijl je werkt.Gr. Wim.
8 december 2015 om 13:54 #23427En dan zul je ook nog zien dat de snorfietser dadelijk niet wordt gecompenseerd; in geld of andere goederen. Er is een duidelijke reden waarom ik een snorfiets zónder helmplicht heb gekocht ipv een bromfiets…
8 december 2015 om 14:00 #23428@wim v8
Wat jij zegt klopt niet. Een auto mag dan wel meer benzine verbruiken maar die heeft een katalysator die een groot deel van de schadelijke stoffen omzet en nog meer van dat soort trucjes. Verder verbrand een tweetakt zoals onze brommers ook nog e8 december 2015 om 14:50 #23429
Rick.Om nog maar te zwijgen over het fijnstof dat je oh zo schone tweetakt uitstoot (meer dan een vrachtwagen doet);)
Edit: milieuvervuiling komt niet alleen door het uitstoten van CO2 wat de meesten denken8 december 2015 om 15:06 #23430DarkMagician6 :
@wim v8
Wat jij zegt klopt niet. Een auto mag dan wel meer benzine verbruiken maar die heeft een katalysator die een groot deel van de schadelijke stoffen omzet en nog meer van dat soort trucjes. Verder verbrand een tweetakt zoals onze brommers ook nog eens een hoop olie die nog schadelijker is voor het milue dan benzine.Ja trucjes idd haha. Blaas schone lucht(die eigenlijk bedoeld was om door alles dat leeft ingeademd te worden) voorin in het uitlaatspruitstuk en het CO percentage daalt, gek hè. Eigenlijk hetzelfde als het CO 3 meter achter de auto meten ipv in de uitlaat.
Ja en olie door de benzine? Ik had het over een 4takt brommer, maar dat maakt niet uit hoor, ik kom ook hier mee weg, haha(ik ben geen milieurukker hoor trouwens). Een 2takt brommer gebruikt 1 liter olie op 2500km, dus 4 liter op 10.000km, de meeste auto’s verversen de olie, vaak wel 5 liter ook nog na 10.000km, en een hoop gebruiken(verbranden) ook nog wel eens een litertje op de 2000-5000km.
Gr. Wim.
8 december 2015 om 16:34 #23431Die olie bij een viertakt word nietzelden verbrand he. 😉 Verder moet je er ook rekening mee houden dat er niet veel scooters/brommers zijn die 1:50 rijden, de meesten zitten volgens mij rond de 1:30 standaard. Laat staan als ze opgevoerd zijn.
8 december 2015 om 18:07 #23432De politiek is een ster in het spreekwoord: Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Want 2takts worden al een paar jaar niet meer geleverd en het zal hoogstens nog een paar jaar duren voordat ze groot en deels uit het straat beeld zijn verdwenen.
Dus das echt iets om nu nog eens over te beginnen:lol8 december 2015 om 19:55 #23433DarkMagician6 :
Die olie bij een viertakt word nietzelden verbrand he. 😉 Verder moet je er ook rekening mee houden dat er niet veel scooters/brommers zijn die 1:50 rijden, de meesten zitten volgens mij rond de 1:30 standaard. Laat staan als ze opgevoerd zijn.Oke, stel dat er geen olie wordt verbrandt bij een 4t. Dan moet het er na een jaar of een kmtrage toch uit en ververst.
Dan moet het gerecycled wat een behoorlijke niet te missen industrie, gebouw en fabriek met zich mee brengt waar ook de kachel brandt, de lampen aan staan en vele mensen werken die daar met de auto heen gaan die weer vervuilend is, die mensen hebben ook een huis waar kachel, electra………….pff.Doe mij dan maar dat tweetactje die een litertje minerale olie verbrandt op 2500km waarvan de fijnstof en roet een natuurprodukt is en in het milieu gewoon wordt afgebroken. Mits de overheid alle synthetische olie meteen verboden had.
Gr. Wim.
8 december 2015 om 21:19 #23434ik had ooit een corsa en die verbruikte volgens het boekje iets van 0.075l olie per 100 km of 0.0075 zoiets was dat
dus 4 takkers drinken wel degelijk olie,agja nu het er is maak ik er ook gebruik van je leeft maar 1 keer 😀
en zoveel rijdt niet meer op 2 takt, dus ze moeten niet ijlenDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.9 december 2015 om 09:39 #23435Maar de overheid bedoeld met vervuilende scooters dus de 4-tacten, 2-tacten rijden er nagenoeg niet meer.
Gr. Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.