- Dit onderwerp bevat 101 reacties, 42 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door Vespaatje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juni 2014 om 18:04 #23313
Ik vind de snelheid op het fietspad nog niet eens zo’n groot probleem. Mijn Si is op een fietspad met 50 km/u veiliger dan zo’n chinees slagschip dat het hele pad in neemt met 25.
3 juni 2014 om 21:01 #23314Ik ben het toch met veel van jullie niet eens,het probleem zit in die sjapchina scootertjes. Er zijn er veel van en kunnen heel makkelijk harder.
Je krijgt hem soms gratis bij een bankstel.Nu er relatief.meer van die belachelijk brede scootertjes rond knallen dan vroeger ge beuren er meer ongelukken.
Dit word dan weer door een idiote wet tegen gegaan.
Uiteindelijk kan ik mn spartametje weg doen omdat het helm plicht word en 2-takt willen ze verbieden.Het laatse wat overblijft zijn die pest dingen waar het allemaal mee begonnen is.
Op telefoon getyped…
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 juni 2014 om 09:52 #23315Precies! Mijn vader probeerde zijn grillo ook al te verkopen, aangezien hij het niet ziet zitten om met een helm op te rijden.
Ik denk dus dat als dit word doorgezet de brommertjes met geel kenteken weer populair word, want wie wil er dan nog blauw kenteken?
Ik vind dit een belachelijke regel, wie ziet nou zijn oma/opa op hun brommertje uit het jeugdsentiment rondrijden met helm?
Gewoon beter afstraffen met hogere boetes, en dan na 2 weken weer origineel kunnen aantonen.
Ik zie het nog eens gebeuren dat ik op me 16de een motorrijbewijs voor een snorbrommertje moet hebben:con5 juni 2014 om 10:05 #23316Eerst maar eens afwachten wat er nu echt gaat gebeuren..
5 juni 2014 om 13:20 #23317Beetje appart dat je pa zn Grillo na één bericht in de media al gelijk wilt verkopen Speedy
5 juni 2014 om 13:48 #23318DarkMagician6 :
Ik vind de snelheid op het fietspad nog niet eens zo’n groot probleem. Mijn Si is op een fietspad met 50 km/u veiliger dan zo’n chinees slagschip dat het hele pad in neemt met 25.Godverdomme ik hield het niet meer. XD
5 juni 2014 om 14:34 #23319VespaAvanti :
Beetje appart dat je pa zn Grillo na één bericht in de media al gelijk wilt verkopen SpeedyDit is echt niet het eerste bericht. Ik had hier een half jaar geleden al wat over gelezen.
5 juni 2014 om 14:49 #23320Er zitten wel wat haken en ogen aan deze regeling, mocht die ingevoerd worden.
Problemen die ontstaan:
– de rijbaan wordt onveilig doordat er brommers 25km/u op een rijbaan gaan rijden tussen auto’s die daar minimaal 50km/u rijden.
– Beide brommers (snor en brom) moeten op de rijbaan en volgen vervolgens exact dezelfde regels. Terwijl de een 45km/u mag en de ander maar 25km/u terwijl er wat betreft specificaties in brommers (met name remsystemen en cilinders en helmplicht) geen tot nauwelijks verschil zit.
– De verkeersdoorstroming op de normale rijbaan wordt minder omdat er brommers op de rijbaan rijden die niet harder kunnen dan 25 km/u.Mocht dit gebeuren dan zullen de snorbrommers ook harder mogen gaan rijden net zoals dit het geval was toen de brommer (brom) naar de rijbaan werd geschoven. Toen is de maximale snelheid van de brommer omhoog gegaan van 35km/u naar 45km/u om de verkeersdoorstroom niet te belemmeren en het gevaar te verminderen.
Al met al moet ik nog zien dat dit gebeurd.
5 juni 2014 om 16:17 #23321Bij een rechthoekig bord met de tekst “fietspad” mogen sinds jaar en dag echt alleen maar fietsen rijden. Dat ze bij de bovenste foto een extra toevoeging eronder zetten, is omdat bijna niemand dat weet. Bij een rond bord met een fiets, mogen wel snorfietsen rijden.
5 juni 2014 om 20:24 #23322bram0vitz :
VespaAvanti :
Beetje appart dat je pa zn Grillo na één bericht in de media al gelijk wilt verkopen Speedyhier ben ik het wel mee eens, namelijk ook dat er op die grillo geen kenteken zit of lopend blok, laat staan dat deze compleet is
me vader heeft de grillo van me overgenomen om voor de camping te gebruiken, en een kenteken en lopend blok zitten we al achteraan, ik snap het probleem niet?
Me vader wil niet een helm ophebben op zon brommertje, dat is ook de reden waarom die weggaat.
Whats the problem?:pest5 juni 2014 om 20:32 #23323Ik vind het toch apart dat de mensen van dit forum van mening zijn dat er meer snelheids controles moeten zijn. De meerderheid gaat hier toch wat harder dan 25-45.
Of doelen jullie op flitsers op gevaarlijke punten i.p.v. roller(n)banken. In dat geval zie ik er wel wat in.
6 juni 2014 om 04:51 #23329Ik denk dat toch wel 80% van dit forum met een opgevoerde set-up rond rijd, ook dagelijks. En ik vind jou uitspraak ongegrond. Ik scheur ook wel eens met 60 over het fietspad met m’n cittatje, maar dit is op lange fietspaden zonder ander verkeer, niet langs de stoep van huizen etc. Als ik door een woonerf moet ga ik er natuurlijk ook niet met 60 doorheen.
Het is meer een kwestie van asociaal rijgedrag. Ik vind dat te hard rijden in het algemeen daar niet onder valt, zolang je het maar niet zigzaggend tussen fietsers of spelende kinderen doet. Net als met hoge snelheid over een lege snelweg scheuren. Dat vind ik best kunnen.
6 juni 2014 om 06:10 #23330Helemaal met lollol3r eens.
6 juni 2014 om 06:42 #23331Ik ben het ook met Lollol3r eens. Ikzelf rijd ook altijd veel te hard, maar dan alleen als de situatie het ook toestaat. Als ik bij mij in de buurt rondrijd rij ik meestal rustig omdat er vele wegen zijn waar je gewoon niemand aan ziet komen. Dat geld ook op fietspaden, zodra ik iemand ga inhalen of als ik bijvoorbeeld een paard zie ga ik ook rustig rijden. Maar zodra ik op een breed fietspad buiten de bebouwde kom, of op een mooie open weg kom, dan gaat het gas opeens open. 😀
Ik heb in het afgelopen jaar wel verschillende bijna-ongelukken gehad, maar die waren allemaal op lage snelheden en kwamen door onoplettendheid van andere mensen. Bijvoorbeeld een oud vrouwtje wat gewoon zomaar de weg over probeerde te steken zonder richting aan te geven op haar fiets terwijl dat ik haar in wilde halen.Maar ik snap wel waar Cеть-2 het idee vandaan heeft. Ik heb meer dan genoeg aso’s in het verkeer gezien op brommertjes en vooral scooters, zowel opgevoerd als niet opgevoerd. Ik blijf van mening dat ze gewoon iets moeten gaan doen aan al die gigantische scooters en vooral het asociale rijgedrag van vele.
6 juni 2014 om 08:50 #23332Ik ben het ook met Lollol3r eens. Als ik vaker hier in Maastricht kijk , zie je meestal het ”aso” volk op die chineze prullen rijden of jeugd op opgefokte zipjes. Die rijden echt als idioten. Ipv rustig door de stad te rijden met snelheden waarop je nog altijd gemakkelijk kunt ingrijpen als er iets mis gaat , daar doen die niet aan. This allemaal wie het hardst kan rijden zonder ongelukken. Helaas hebben die mismieters wel altijd geluk dat het ze nog lukt ook. Maar daar mag men wel VELE malen strenger op optreden. Ik merk het ook aan ome agent. Zij hebben mij al meerdere malen heel erg dik gematst omdat als ik op de roller ging met mijn snorbrommertje ik hem ook kwijt was. Maar dan was het met een knip oog naar mij van, ja aan jou verdienen we niks. Rij maar snel door 🙂 Of een compliment over mijn brommertje en dan mocht ik verder. Dit mede omdat ik altijd rustig door de stad ga en alleen hard rij waar het mag/kan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.