Vespa-Ciao.NL
:: Snordeksel omvormen naar variodeksel

Home Forums Techniek Vario Snordeksel omvormen naar variodeksel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

BDW
    Topic starter

hej,

Ik heb een varioklokje waar die stalen schroefdraad in het deksel doordraait.
      Is dit op enig manier te fixen?
      Of is het beter een snor dekseltje aan te passen(heb beschikking tot draaibank enz)

Zo ja,wat moet j e allemaal doen om een snordekseltje aan te passen?

SuperSi
      Bijdrager

helicoil!
        google maar ff

BDW
        Topic starter

ik weet wat een helicoil is,maar dit is hier niet toe te passen,de schroefdraad zelf is nog perfect,maar de stalen bus die in het alu is geperst of gegoten,draait door in de alu

Docs
          Donateur

Moet je Herr Flick ff vragen 😉 Die heeft dat ooit gedaan/laten doen 😉

Zeebodem.
            Bijdrager

Zelf geen ervaring mee,maar misschien met durafix?

G-no
              Donateur

Durafix gaat niet lukken, dat is bedoeld voor alu-alu. Waar ik goede ervaringen mee heb is epoxy metaallijm, dat spul is echt verbazingwekkend sterk!

-RobinvS-
                Bijdrager

@BDW heb dit zelf ook gehad, nooit een oplossing voor gevonden, de busjes zijn er bij mij zelfs uit, je zou kunnen proberen nieuwe busjes te maken en die iets groter te maken en dan in je klok te persen..

BDW
                  Topic starter

Heb vandaab een snorklokje opengehaald,en gevonden dat ik een bus nodig heb met d13 enD17 en lengte 22,zo gebruik ik nog steeds het lager van de snorklok,maar gaat de varioas er wel in.

Tonni
                    Moderator

Ik zou een verloopbus in het naafdeksel persen, zodat je het originele lager en de keerring van de vario kan gebruiken.

Bij jouw optie moet je erg rekening houden met je materiaalkeuze omdat de bus die je maakt dan ,onder behoorlijke belasting, direct op een lager gaat draaien, dit hoeft bij een buitenbus niet omdat het naaldlager zijn eigen buitenkooi heeft.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.