Vespa-Ciao.NL
:: Snorklok snelheid

Home Forums Techniek Overige techniek Snorklok snelheid

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bryanv
    Topic starter

Ik had even een vraag die ik nergens anders kon stellen, dus stel ik hem hier maar.

Ik vraag me af tot welke snelheid een snorklok te gebruiken valt.

Is hier een beperking op? Hoeveel kan zo’n klok hebben voor hij enorm begint te slijten of defect raakt of maakt dit niet uit?

Ik rij nu 40-45 op een snorklok en bij rijden op topsnelheid of een helling naar beneden hoor ik een vreemd schurend geluid dat ik niet meteen kan thuisbrengen, aan het blok ligt het iig niet aangezien ik 2 blokken heb en ze het beiden hebben.

Alvast bedankt

AA-T
      Sleutelbeheerder

Theoretisch is er geen limiet, het hangt gewoon af van het aantal toeren dat je blokje maakt en de combinatie van koppeling & poelie. Al vind ik het persoonlijk niks om hoge snelheden met een snorklok te rijden, een bromklokje rijdt dan stukken rustiger.

Is het mogelijk om een filmpje te maken zodat we het geluid kunnen horen, uit de huidige omschrijving kunnen we weinig ophalen.

Verder ga ik er maar gewoon vanuit dat de cardanolie op peil is en de klok goed vast zit in het wiel?

Wilk1985
        Moderator

Misschien dat je poelie wat scheef is?

Het zou goed kunnen dat het probleem wel klok gerelateerd is maar je hoeft niet bang te zijn dat 45 km/h te snel is voor een snorklok, daar kunnen ze echt wel tegen.

Als je een flinke helling in de buurt heb moet je anders eens de klok op fietsstand zetten en van de helling afrollen, misschien kan je het geluid dan wat makkelijker lokaliseren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.