Vespa-Ciao.NL
:: Snor naar brom

Home Forums Techniek Opvoeren Snor naar brom

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijnn
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb een vespa ciao snorfiets met een citypower uitlaat, 12/10 carburateur, std blok.
      Nu was ik van plan, omdat ik vind dat mn snorfiets te langzaam gaat, om een tweedehands bromblok aan te schaffen en een bromklok in mn brommer te zetten. De klok heb ik al dus ik hoef in principe alleen nog het blok te kopen.

Nu gaat mijn snorfiets ongeveer 30-35. Als ik bovenstaande doe, hoe hard zal hij dan ongeveer gaan? Moet ik nog andere aanpassingen doen?
      Alvast bedankt!

r32
      Bijdrager

Hoi,

Dan heb je in principe gewoon een standaard bromfiets met citypower.

Als je dan een 95 mm poeli hebt zal je met je bromklok en bromblok ongeveer 45 kmh rijden.

Martijnn
        Topic starter

Dankjewel voor de reactie!
          Ik heb nog enkele vragen:
          Wat zou ik als ik dat gedaan heb nog kunnen veranderen om ongveer 55kmpu te rijden? andere uitlaat?
          Wat is precies het verschil tussen een 50cc blok en een 50dr snel blok?

Guido
          Donateur

Wanneer je een kleinere poelie (80) icm met groene trekveren in de koppeling monteert, ga je makkelijk een paar kilometer sneller.
            Een DR50 heeft ten opzichte van een standaard cilinder een iets grotere boring (38,4) en een grotere uitlaatpoort. Ook heeft deze cilinder extra poorten die je kunt doorprikken. Een onbewerkte DR50 op een onbewerkt Carter is toch goed voor 5 a 10 kilometer extra snelheid.

Ik ga op mijn bewerkte Carter en DR50 met open poorten 65.

Martijnn
            Topic starter

bedankt voor de reactie! ik kan weer verder met mijn zoektocht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.