Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Snor elektr onst valt vaak uit…
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door jaapschaap.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 juli 2008 om 18:51 #208680
Wie weet hier iets zinnigs op te zeggen:
Na een aantal maanden probleemloos gereden te hebben valt de snorbrommer steeds vaker uit.
Eerst leek het icm vochtige lucht te zijn, maar dat kan ik inmiddels ook niet meer zeggen.
Start echt perfect
Loopt super
bougie kleur ok
brandstofverbruik okvalt alleen af en toe dood, soms direct weer te starten, en soms pas weer na enigetijd. Ik ben bang voor het uitvallen van de ontsteking, kan die klacht voorkomen icm defecte cdi, en is dat een bekend probleem? Brandstof en lucht lijkt ie altijd voldoende te krijgen.
Iemand een CDI in de buurt van Apeldoorn te koop, om zo de cdi uit te kunnen sluiten?
Groeten Erik
16 juli 2008 om 19:35 #220014maakt goed compressie?
als ik jou was zou ik ff je cilinder , zuiger en zuigerveren ff checken en vervang zonodig ff je zuigerveren.
hij vonkt wel als hij is uitgevallen?
zo ja, probeer dan ff 1 of 2 maatjes grotere sproeier en kijk of hij dan beter doet.
kan namelijk ook een (kleine) warmloper zijn.en vervang zowizo ff je bougie:D
17 juli 2008 om 10:48 #220015ik heb dit probleem ook eens meegemaakt bij een klasgenoot van mij
maar toen kwam ik er achter dat zijn cilinder af was;)
heb er toen een nieuwe voor hem op gezet en liep super:D
hij rijd er nu 4 maand mee en heeft nooit meer gehad dat hij zomaar uitviel;)18 juli 2008 om 08:16 #220024Is er eigenlijk een manier om compressie te meten bij een brommerblokje? Bij motoren met een startmoter wil het wel lukken, maar aanlopen en tegelijkertijd de compressie tester om je bougiegat houden met ook nog eens je voorwiel in de weg dat zal lastig worden…..
2e probleem is dat ik wel een nieuw cilindertje en zuiger zou willen plaatsen, maar dan krijg ik bij de imitatie delen altijd een 22mm uitlaat aansluiting, en moet er dus direct ook een nieuw uitlaatje komen.
En dat terwijl ik dan nog steeds niet zeker weet of hij goed zal lopen.
Zijn er problemen bekend met de CDI? Het lijkt er nog het meest op dat de ontsteking tijdelijk wegvalt, maar daar heb ik zelfs nog geen echte diagnose voor kunnen stellen.
Iemand nog heldere ingevingen?
18 juli 2008 om 10:50 #220028Ik weet niet hoe je de compressie meet, maar jouw verhaal lijkt wel een beetje op warmlopers. Je weet dus zeker dat de afstelling goed is?
Heb je trouwens een mix of helemaal nieuw model ciao?
Het probleem lijkt me niet de ontsteking.
Zit er benzine in de slang als de brommer uitvalt? Het kan zijn dat hij vacuum zuigt bij de tankdop bijvoorbeeld.
18 juli 2008 om 18:33 #220035Afstelling is ok, echt maximaal grote sproeier zonder dat hij gaat verzuipen.
1 sproeier puntje omhoog en exact het zelfde effect als bij kleinere sproeier de choke iets indrukken. Bougie in het midden mooi gekleurd, rest zwart tegen het vette aan.Geen mix, gewoon enkel mengsmering met elektronische ontsteking
En waar moeten die warmlopers vandaan komen dan? org cilinder met zuiger, loopt lekker vettig aan de bougie te zien. Kapje op koelribben van cilinder voor juiste luchtstroom.
Tankdop is gewoon zo’n lullig dingetje zonder slotje. Vaak bij het uitvallen ff controleren op de peut niet op is, hoor dan ook geen pffft geluid oid.
11 augustus 2008 om 12:33 #220179Ik heb wel zoiets gehad, mijn bobine was kappot… Paar klappen en hij deed het weer, soms deed ie het gewoon een dag niet en soms deed ie het na het uitvallen meteen weer wel… ik ben net nieuw met me ciao dus ik kan het zeker niet met zekerheid zeggen!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.