Vespa-Ciao.NL
:: Snor ciao opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Snor ciao opvoeren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Baum
    Topic starter

heej mensen ik heb een aantal vragen.
      k heb thuis een oude ciao staan van een jaartje of 15 oud, alleen 1 probleem het is een snor:(

nu wil ik deze zo goedkoopmogelijk opvoeren

wa heb ik thuis liggen: brom carters en een halve 13/13 en een 70 cc malossi zonder kop, en een hoop poulies, maten onbekend.

nu wil ik mij ciao zo goedkoop mogelijk opvoeren.

wa kan ik het beste doen om deze ongeve 50 te laten lopen?
      kan ik de snor cilinder ook op brom carters gooien? heeft dit nut?

en als ik hem al 50 krijg lopen, hoe kan ik een begrenzer maken op mijn blok?

heeft mechanische ontsteking!!!!!

bedankt

>>kruin-ritsjerd<<

voor het opvoeren moet je even kijken in de how-to opvoeren voor beginners:D
        http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8175
        suc6 ermee:thumb

Edjuh
        Bijdrager

Als je de 43mm malossi op je snorcarters zet met 13mm en een kleine poelie zou je richting de 50 moeten gaan. Anders moet je een bromnaaf in je achterwiel zetten en misschien de inlaat of je krukas een beetje bijvijlen(how-to’s).

Histor
          Bijdrager

Stap 1 pak je 43mm en zet deze op je Bromblok, je originele kop past hier als het goed is op.
            Maak je 13/13 + powerfiltertje zet deze ook op je bromblok.
            Zoek een kleine poelie en plaats deze ook. ( als je de maat weet kan je op een webshop de goede vsnaar kopen )

En als je te veel toeren maakt zou je een brom naaf kunnen proberen, deze kan je wel op de site kopen prijs varieert tussen de 15 en 30 euro.

Su6!

Baum
            Topic starter

hej mensen ben ik weer:P
              ik heb alles overgezet op het bromblok,
              dus de 43 mm met de 50 cc kop, de 13/13.
              hierbij gebruik ik mijn orginele uitlaat en orginele luchtflter( deze om het geluid toch een beetje te dempen, voor mijn ouders:P)
              ik haal mij dez week ene 80 poulie met een nieuwe snaar en heb ik nog setjes koppelingveren liggen van polini.
              moet ik iets in de koppeling vervangen?
              en welke maat sproeier raden jullie mij aan?
              het hoeft alleen ene richtlijn te zijn:O

en het is een snorbrommer dus er komt geen snellere uitlaat op;)

mvg,
              Baum

500
              Donateur

Nieuwe snaar hoeft niet bij een ciao, Die van de pooulie 95 past ook op de poulie 80. Je kan altijd de zwarte/groene polini veertjes gebruiken, (ligt hoe sterk je setup ong. is.)

Lars

Baum
                Topic starter

ja, mijn setup is wat hieboven staat.
                  en richtlijn kwa sproeier?

TvA Tuning
                  Bijdrager

De sproeier die nu in je 13/13 zit zou redelijk goed moeten zijn … dit is een 66.

500
                    Donateur

Ik denk dat je wel groen er in kan doen, in iedergeval de sproeier moet je maar even in het sproeier topic vragen, helaas heb ik daar 3 dagen geleden ook wat gepost en nog nooit antwoord gehad:(

Lars

Baum
                      Topic starter

volgens mij is de sproeier wat ik in de 13/13 heb niet meer std, heb deze gekregen van un vriend;)
                        loopt dit allemaal wel een beetje?:P
                        het is een snorbrommer, dus ik ga hem niet xtreem opvoeren;)
                        haal ik hier de 50 wel mee of miss nog wel harder?

Jelle
                        Moderator

sproeier 66-68 heb je nodig, ik zou er zel degelijk een andere uitlaat opzetten, een citypower bijvoorbeeld (klinkt en ziet er standaard uit)
                          omdat je cilinder nooit lekker zal lopen met zo’n kleine uitlaat.

Baum
                          Topic starter

deze zal ik laterna kopen dan, ik zit nu krap bij kas:P
                            ff wachten tot volgende loon.
                            wat zal hij lopen met deze uitlaat en een city power?

Jelle
                            Moderator

Er van uitgaande dat je een snorklok hebt, zeg ik met standaard uitlaat ca. 35 km/u en met citypower zul je de 45 km/u kunnen halen (met overtoeren).

Met een bromklok in je achterwiel zou deze snelheid een stuk hoger worden, met misschien wel een top van 75 km/u

Baum
                              Topic starter

hij is gestart, en rijd:P
                                in het begin langzaa trekken maar op een gegeven moment flink de toeren in en doortrekken:O
                                dat vertrouw ik niet echt:O
                                is dit erg?
                                hoe kan ik dit oplossen zonder andere klok? of is dat echt nodig?
                                en haal ik maar de 35?:O:(
                                hij reej al 30 zonder al deze zooi erop:O

Histor
                                Bijdrager

Dit is heel normaal man, ik heb ook een snor opgevoert 43mm ect ect, ik haal nu met snorklok een top van 45km/h Met zwaaaaaare overtoeren mn brommer trilt haast uitelkaar gooi er een brom klok in en het rijd een Stuk beter;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.