Vespa-Ciao.NL
:: Snelste voor de evo carter

Home Forums Techniek Opvoeren Snelste voor de evo carter

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

ArvidW :
      Voor:

Na:

Niet veel veranderd hè…. 😛 Wacht maar totdat je het volgende ziet;)

Voor:

Na:

En nog een erg mooie foto van de poorterij van een DR70revo 27mm (jaa, hij is idd nog niet af)

Het poortoppervlak in de cilinder is weinig veranderd, dat was al groot genoeg, alleen de flens en het deel tussen de flens en cilinderwand was nogal dun. liep van 18mm naar 16mm toe, net groot genoeg voor mijn pink. Nu is hij 23mm en loopt hij af naar 21mm groot genoeg voor een 27mm flens dus 😀

Dit is nog de oude versie, de nieuwe is nog wat verder getuned:)

De poort in de cilinder moet dan natuurlijk ook wat groter maar dit kan gemakkenlijk want een polini 80 is erg tam getimed en die timingen kun je dan direct opschroeven 🙂

De uitlaat:
      – Een normale uitlaatflens heeft een binnendiameter van ong 18mm, de bocht die eraan zit is 22mm en is dus 4mm te groot
      – Een 27mm flens heeft een binnendiameter van ong 22mm, de bocht die aan de uitlaat zit is 22mm, precies groot genoeg dus!

Zo simpel, de flens aan mijn DR626 is 23.5mm binnendiameter en daarvoor moet ik dus ook een nieuwe uitlaat gaan bouwen, maar als je het “maar” naar 22mm freest heb je voldoende vermogenswinst + makkenlijk uitlaat ombouwen.

Hans zit mij wel leuk te promoten voor tuning maar dit is mijn hobby en niet mijn werk. Als ik geld wil verdienen ga ik wel naar mijn werk. Je zult het dus zelf moeten doen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

leon ciao
      Bijdrager

Ik zou voor de 46,5 mm malossi gaan
        mijn broer heeft hem ook , ook de 80 polini gehad, maar met de 46,5 malossi stuk sneller
        En hij is niet minder betrouwbaar dan mijn dr evo!
        en erg snel op speedengine 55 poeli 17 ich velgen 13/13 polini sp, rond de 95 🙂
        edit : en de malossi is ook een stuk goedkoper

Daan777
        Topic starter

Hey arvid wat je dus eigenlijk zegt:

Bij standaard cilinders is de buitendiameter van de uitlaatpoort 22mm en de binnendiameter is kleiner.
          Je moet de binnendiameter van de hele uitlaatpoort naar 22mm vergroten en dan kun je er een 27mm flens opzetten.
          Als ik niks aan de grootte van het stuk uitlaat dat in de cilinder uitkomt vergroot.. heeft het dan nog steeds effect?
          Of moet ik die poort ook verbreden?
          en hetgeen ik op die foto’s zie heb jij allemaal gedaan met een simpele frees?
          Respect!

ArvidW
          Donateur

Ja, gehele uitlaatkanaal in de cilinder naar 22mm fresen

Kan gewoon met een dremel + schuurrolletjes (13mm en 8mm)

Je moet wel dwars door je tapeind heenschuren, maar met een ringetje bij de kop levert dat geen problemen 🙂 In mijn perso staat er nog wel wat meer over.

Home made engine dyno

HELLRAISER
            Bijdrager

Daan7777 :

@hellraiser
              Hey, bedankt voor je reactie.
              Maar zoals ik al zei: Dat hoor ik alleen maar van mensen die er ervaring mee hadden met speed-engine’s. En wat zie ik in jouw brommer-spec lijstje staan?

————- Polini —– Pinasco
              snelheid: —- + ———- ++
              trekkracht: — +++ ——– ++

Wat bedoel je?:P

Bo3T
              Bijdrager

@arvidW…

wat gaat er nu omhoog met die uitlaatpoort groter maken?

top?
                trekkracht?
                doortrekke?

ArvidW
                Donateur

Als je de poort groter maakt maak je hem gelijk ook wat hoger, hogere timingen. Je krijgt op een hoger toerental meer vermogen dan dat je nu hebt, op hele lage toerentallen ga je er wat op achteruit.

Met vario heb je er dus bijna alleen maar plezier van 🙂

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

AW tuning rules:thumb

Daan777
                    Topic starter

@hellraiser

Je hebt het citaat aangepast. Niet grappig.. je begrijpt het toch wel?
                      Jij? Speed-engine? HUH?

HELLRAISER
                      Bijdrager

Owe zo ik dacht er iets heel anders bij.
                        Maar als ik jou was zou ik me een Speed engine kopen+simo zijinlaat met Athena46mm/malossi46,5mm.
                        Veel snellers geeft het zich niet in nog verkrijgbare “80gers”.

Daan777
                        Topic starter

em waarom is een speed-engine+simo zij-inlaat sneller dan een evolution?
                          Moet je in die speed-engine dan ook een vollewang krukas zetten?

Jelle
                          Moderator

speedengine+simo zij-inlaat is gewoon een supersnel blokkie.

voor de meest optimale prestaties is een vollewang wel handig, maar zonder dit loopt het ook geweldig hoor.

petje
                            Bijdrager

hey jongens

ik zit te twijfelen!!!!!!!
                              ik wil een snel blokje onder mn polini evo maar hij moet ook wel een zomer mee kunnen gaan.
                              ik zat te denken aan:
                              46mm athena alu
                              46,5 malossi

heeft iemand hier ervaring mee gehad met zon blokjes (onder polini evo)
                              en als ik de athena pak past dat de cilinderkop van de polini 46mm erop?

alvast bedankt

leon ciao
                              Bijdrager

ja de kop van je 80 polini past ook op een 80 athena, want die zijn beide 46mm
                                Ik zou de malossi nemen, met de athena geen ervaringen dus kan eigenlijk geen oordeel geven, over de 43 athena ben ik wel positief.
                                Ik zie bij je setup dat je met leo krul rijdt? Beter koop je je ook een andere uitlaat, want met leo krul rijdt het echt bagger :kots

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.