Vespa-Ciao.NL
:: Snelste voor de evo carter

Home Forums Techniek Opvoeren Snelste voor de evo carter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Topic starter

Hallo,

Ik wil een evo-carterset kopen icm een polini sp uitlaat.
      Welke cilinder is hier het snelste in?

Ik zat zelf te denken aan de polini 46mm.
      Ik wel gehoord dat die ontzettend tegenvalt, maar dat werd altijd gezegd door mensen die hem op een speed-engine hadden zitten, en daar kan maar een 13mm carb op. Op de evo zit een 19.

Ik hoor het graag 🙂

hansieb
      Moderator

47 Deps ?

Maarja aangezien die niet meer te krijgen is , 46 pinasco is volgens mij ook al iets sneller dan de 46 polini.

Bartjee
        Donateur

46 pinasco zal ongetuned niet veel sneller zijn dan de polini hoor.. Als je er niks aan gaat veranderen zou ik denk ik voor de 46.5mm malossi gaan, die heeft volgens mij iets meer potentie om hard te gaan..

diac
          Bijdrager

maar die 46mm pinasco is wel weer oerdegelijk en zeer betrouwbaar.
            de polini slijt best hard, maar is ook nog wel best betrouwbaar.
            over de malossi twijfel ik, de zuigers zien vaak heel snel al slecht uit.
            over de 80cc athena is niet veel bekend, maar omdat ik hem zelf heb kan ik je zeggen dat het een snelle cilinder is, maar dan moet je wel de boosterpoortjes doorprikken, anders heeft de cilinder veel mindere prestaties.
            ook vond ik de athena slecht afgewerkt.
            dus de athena moet nog enig werk aan gedaan worden voor die gemonteerd kan worden.

betrouwbaarheid;

1. 80cc Pinasco
            2. 80cc Athena
            3. 80cc Polini
            4. 80cc Malossi

snelheid onbewerkt;

1. 80cc Malossi
            2. 80cc Athena
            3. 80cc Pinasco
            4. 80cc Polini

Boosters doorgeprikt;

1. 80cc Athena
            2. 80cc Pinasco
            3. 80cc Malossi
            4. 80cc Polini

Afwerking;

1. 80cc Pinasco
            2. 80cc Polini
            3. 80cc Malossi
            4. 80cc Athena

(soms kan je geluk hebben met de afwerking)

ik hoop dat je er wat aan hebt en dat ook andere mensen nu conclusies kunnen trekken.

gr. diac

HELLRAISER
            Bijdrager

Keaal

Bij snelheid komt Pinasco echt wel onder de Polini.
              En ik denk als de booster door geprikt is nog steeds niet vooruit te branden is.
              Pinasco is dus echt NIET snel verspilling van je geld!

Rebel

Mwah polini is ook sloom die heb alleen wat trekkracht std vind ik dan.

diac
                Bijdrager

ik merkte kwa top met mijn polini en dr evo echt weinig verschil hoor.
                  de polini is dus echt niet snel, een goede 70cc houd het wel bij.
                  alleen heeft de polini wel super koppel, daar kan geen 70er tegenop.
                  de pinasco is wel sneller als de polini, de poorten zijn bijna hetzelfde, maar ik denk dat het voordeel ligt dat de pinasco de timingen ietsje anders heeft en omdat die van Alu is.

Daan777
                  Topic starter

@diac
                    Hier heb ik zeker wel wat aan! Dank jewel.

@hellraiser
                    Hey, bedankt voor je reactie.
                    Maar zoals ik al zei: Dat hoor ik alleen maar van mensen die er ervaring mee hadden met speed-engine’s. En wat zie ik in jouw brommer-spec lijstje staan?

@diac’s 2e reactie:
                    Ik ga eigenlijk voor een trekhardop setup.
                    Dan kan ik dus beter de polini nemen? Of scheelt dat met de pinasco toch niet zoveel?

Als het zo zou zijn: —————– Dan heb ik namelijk liever de pinasco

————- Polini —– Pinasco
                    snelheid: —- + ———- ++
                    trekkracht: — +++ ——– ++

ArvidW
                    Donateur

Pinasco is echt tering tam, vind hem std de 150euro niet waard !

Polini kopen, uitlaatpoort uitfresen en een 27flens opzetten. Boosterpoorten verbreden en je hebt iets snels:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Daan777
                      Topic starter

27mm flens en dan past er alleen nog maar een malossi too bad op?
                        Of ik kan er een metalen busje van 3mm omheen doen en een calibrata kopen 😛

Dat gaat werken denk je? Beter dan de sp of ninja met een 80polini?

ArvidW
                        Donateur

Dan past er elke uitlaat op die je ervoor omlast

Ik moet eerlijk toegeven dat het wat werk is, maar ik heb het al bij een DR70evo en een 50cc std gedaan en het werkt zo goed:) Zeer verrassend hoe een cilinder gaat presteren:D en dat krijgt je met een 22mm flens niet voor elkaar (is gewoon veel te klein, zelfs al voor “70”cc)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Daan777
                          Topic starter

Maar hoever moet je dan in de uitlaat poort frezen? Gewoon zover dat je in de cilinder uitkomt?
                            Nee toch.. want daar zit een timing in lijkt me.
                            Ik heb hier totaal geen ervaringn mee, zou jij me kunnen uitleggen wat ik ervoor nodig heb en hoe ik die stunt aanpak?

Even iets:
                            Jij zegt: omfrezen naar 27mm en dan een (bijv 22mm.. de meeste in ieder geval) uitlaat omlassen naar 27 mm.
                            Nou ben ik benieuwd welk stuk van de uitlaat jij omlast.
                            Want als de tuut die om de flens heen gaat aan de binnenkant 22mm is,, en in de rest van het stukje pijp dat daarop volgt ook nog 22mm is dan lijkt me dat dat geen nu heeft.

Explainage:P??

hansieb
                            Moderator

Stuur je cilinder op naar arvid 🙂 blijkbaar heeft die grootste plannen er dan mee.

Wel even een donatie op zijn rekening dan :!

Daan777
                              Topic starter

nou arvid noem je prijs dan kom ik een keer langs want ik wil er wel bij zijn 🙂
                                edit: ik zit vol spanning op nieuwe antwoorden te wachten maar ik ga denk es naar bed

barry
                                Donateur

Athena 46mm = stukken beter dan de Polini.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.