Vespa-Ciao.NL
:: sneller optrekken groter of kleinere poulie

Home Forums Techniek Opvoeren sneller optrekken groter of kleinere poulie

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bubba
    Bijdrager

naad, 105 is niet standaard. Volgensmij verschilt het per periode:? Voorzover ik ben tegengekomen hebben de oudere types standaard 80 (84), nieuwere 90 á 94. Ik weet het echter niet zeker. dit kan net zo goed dikke bullshit zijn:p Maar 105 is in elk geval niet standaard.

Foad, als ik jou was zou ik beide maten kopen. kwestie van proberen en je weet wat in jouw geval het beste is.;)

nofear12345
      Bijdrager

95 poely zit standaart op de vespa ciao

1-feb
        Bijdrager

Dat zei ik eerder ook al:pest Maar om precies te zijn zat er op mijne (uit 2007) een 93mm

R1P
          Bijdrager

Hey,

als je kleinere tandwielen erop zet trekt die toch sneller op ? Draait die sneller etc etc, lijkkt me nogal logisch in de theorie …
            Of ligt dit aan mij :P?

Dooley
            Bijdrager

oke dan R1P
              pak een fiets erbij, zet hem in versnelling 1 en fiets en kijk hoe groot dat tandwiel is
              daarna zet je hem in de hoogste versnelling en fiets je weer en kijk je hoe groot dat tandwiel is
              (kijk bij de achterste tandwielen)

en tot slot ga je eens vergelijken wanneer je makkelijker van je plek kwam en welk tandwiel dan groter kleiner was.

hellchaiser
              Bijdrager

of je voert je brommer op en stel je hem eens goed af 🙂

jules
                Bijdrager

Maar voor het snellere optrekken, wat ik wil, andere trekveertjes nemen. Welke raden jullie mij aan, groene zijn toch de op 1 na slapste, en ook het beste voor mijn setup? Wel wil ik ook binnekort 80 poelie..

Docs
                  Donateur

ligt eraan op je polini of malossi veertjes neemt. met jou setup zal je er alleen niet denderend veel van merken.

NielsvGelderen
                    Bijdrager

Heey,

Ik heb een gilera citta en ik wil hem graag harder laten lopen, hij gaat nu 30 :((
                      Ik wil ongv 40, Hoeveel zou een kleinere poelie helpen..?heb er nu één van 95 op zitten
                      welke maat heb ik nodig ?

alvast bedankt 😀

Shaker
                      Bijdrager

NielsvGelderen :
                        Heey,

Ik heb een gilera citta en ik wil hem graag harder laten lopen, hij gaat nu 30 :((
                        Ik wil ongv 40, Hoeveel zou een kleinere poelie helpen..?heb er nu één van 95 op zitten
                        welke maat heb ik nodig ?

alvast bedankt 😀

Met 80 ga je een stukje harder en trek je nog goed. Als je dat toch nog te langzaam vind kun je er ook een 70 op zetten, trekt wel slecht.

Spiendaah

Ik heb setup links, blauwe trekveertjes.

Is het verstandig om een poelie 95 te nemen. Ik heb gehoord dat het slecht voor mijn blokje is.
                          Is dat zo?

En past de snaar die ik op mijn poelie 80 heb ook op een 95?

AA-T
                          Sleutelbeheerder

Zal t niet doen, resulteert over het algemeen in overtoeren.
                            Verder kan je de v-snaar ook niet gebruiken voor een poelie 95..

SjoerdCiao
                            Donateur

Poelie 95 op je vespa maakt veel te veel overtoeren, ik had zelf ook 95, en ben snel overgegaan naar 80,(kijk m’n setup<-)
                              Hij trilde als een malle, niet meer normaal,met 80poelie heb ik er geen last meer van.

Spiendaah

Maar gaat die niet overtoeren maken omdat je constant topsnelheid gaat rijden?
                                Oftewel, als je niet volgas rijd maakt die ook geen overtoeren. Of zeg ik dat fout?

SjoerdCiao
                                Donateur

hij gaat overtoeren maken als je constact op top rijd, omdat hij wil/kan,maar de poelie houd hem tegen,als je niet vol gas rijd, maakt hij volgensmij geen overtoeren, maar je blijft niet de heletijd 3/4 gas open rijden lijkt mij:?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.