- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 7 maanden geleden door Dr Gonzo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 augustus 2016 om 20:57 #185230
Hallo,
Ik heb net gister mijn Vespa gekregen, alleen hij trekt heel langzaam op. Hij haal 45 maar daar heb ik 1 km voor nodig. Wat zijn de beste upgrade aan de brommer die ik kan doen. Met ong een buget van 70 euro. Zo ver ik weet ik de brommer nog normaal niet geüpgraded. Ik weet dat de uitlaat bij de cilinder 22mm is. En ik ben een beginner dus ik weet nog niet alle termen
8 augustus 2016 om 21:33 #202755Hoi,
welkom op het forum! Als je Vespa echt (te) weinig power heeft kun je misschien beter kijken of alles echt in orde is, loopt de motor goed stationair?
Als goedkope upgrades om sneller op te trekken zou ik eerst kijken naar je carburateur en luchtfilter, wat voor zit erop? Als je hier een grotere opzet kan er meer lucht en benzine de motor in (=meer power). Een andere uitlaat is daarnaast ook altijd leuk 8)
Verder is het relatief makkelijk om een grotere of kleinere poelie (+v-snaar) te nemen.9 augustus 2016 om 11:34 #202756Dankje
In ga kijken naar een lucht filter en carburateur, is voor de uitlaat een citypower goed? veel mensen raden die aan.Maar bedank voor de snelle reachtie
9 augustus 2016 om 15:22 #202757De citypower rijdt prima op verschillende setups 😉
9 augustus 2016 om 20:12 #202473Hallo en welkom op dit forum!
Je Brommer zal ook zonder opvoeren gewoon in 1x hard naar de 40 kunnen trekken. De reden dat hij dat nu niet doet is waarschijnlijk gewoon dat hij al een tijd geen onderhoud meer gezien heeft. De kans is groot dat je met een paar simpele vervangingsonderdelen al een fijn rijdende brommer zult hebben. Ik zou voor de zekerheid sowieso de cilinder eraf halen, alles goed schoonmaken en opnieuw monteren met een set nieuwe zuigerveren en nieuwe pakkingen. Als je een brommer met contactpunten hebt kun je ook de contactpunten en condensator nog vervangen.
Ook de carburateur kan verstopt zitten en vervuild zijn, verder kan je de koppelingssegmenten en de v-snaar vervangen. Dan heb je het meeste onderhoud wel gehad, en zit je nog niet op de helft van die 70 euro.
Er zijn wel goede Citypowers, de modellen die tegenwoordig veel rond de 20 euro worden aangeboden ben ik niet echt enthousiast voor door de slechte pasvorm. Ook is het voordat je een uitlaat aanschaft wel belangrijk dat je weet welk model je moet hebben, heb je een Ciao? Si? Bravo? Niet alles past overal op.
Voor meer info over onderhoud zie:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188
Niet alles is op jou van toepassing maar je ziet wel goed hoe het in elkaar zit.
En mocht je toch willen gaan opvoeren lees dan zeker dit eens door:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=274
Succes!
11 augustus 2016 om 10:05 #202758Ik heb een Vespa Ciao mix si, ik heb t luchtfilter en carburateur schoon gemaakt is misschien heel iets Sneller gaan op trekken
11 augustus 2016 om 13:08 #202759Wilk1985 :
Hallo en welkom op dit forum!Je Brommer zal ook zonder opvoeren gewoon in 1x hard naar de 40 kunnen trekken. De reden dat hij dat nu niet doet is waarschijnlijk gewoon dat hij al een tijd geen onderhoud meer gezien heeft. De kans is groot dat je met een paar simpele vervangingsonderdelen al een fijn rijdende brommer zult hebben. Ik zou voor de zekerheid sowieso de cilinder eraf halen, alles goed schoonmaken en opnieuw monteren met een set nieuwe zuigerveren en nieuwe pakkingen. Als je een brommer met contactpunten hebt kun je ook de contactpunten en condensator nog vervangen.
Ook de carburateur kan verstopt zitten en vervuild zijn, verder kan je de koppelingssegmenten en de v-snaar vervangen. Dan heb je het meeste onderhoud wel gehad, en zit je nog niet op de helft van die 70 euro.
Ik ben het helemaal met je eens Jos, maar voor iemand die niet zo’n sleutelaar is is het vervangen van de condensator een onmogelijke ‘ ingreep’ .
Zuigerveren vervangen is als je geen schuifmaat hebt ook niet echt een klusje om te doen als je niet weet wat voor zuiger er nu inzit…
Ik zou het bij het schoonmaken van de carburateur, kijken naar de poelie maat en er een 80 mm opdoen als er een 70 opzit, de cilinder zelf zou ik ook even laten voor wat ie is en alleen de kop er even afhalen en de cilinder aan de binnenkant bekijken met een zaklampje en de bovenkant van de zuiger en binnenkant van de kop op roetaanslag.
Als je niet de skills en gereedschap hebt zou ik het hier bie laten…ik heb vroeger toen ik mijn eerste brommertje kreeg ook een keer het blok willen reviseren…..Dat blok ligt volgens mij nog ergens bij mijn moeder op zolder in een doos omdat ik ‘em nooit meer aan de praat heb gekregen, lol…
..Oh ja vor ik het vergeet; een nieuwe bougie en bougie kabel is ook nog wel te doen en kan al een hoop schelen…Ik gooi standaard een 13/13 carb en Gianelli Original Power op, ben je voor €65.45,- ex verzendkosten ook klaar,,,,:D…Maar ik ben lui….
11 augustus 2016 om 13:50 #202760(https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/13mm-carburateur-dellorto-vespa-ciao.html)
Kan ik deze er gewoon tussen zetten en dan werkt het weer? En tip
Voor het afstellen?11 augustus 2016 om 14:48 #202761Een 13 mm carburateur zal je een hoop meer trekkracht geven. Ik zou het originele luchtfilter gebruiken en een Gianelli City…Over de sproeier maat; ergens tussen de 50 en 60(beetje mee experimenten) …
Maar wat Wilk1985 al zegt: check al die andere zaken ook..En als je wat meer ervaring hebt/krijgt zou ik pas beginnen met blokken uit elkaar te halen…Eerst gewoon alles waar je bij kunt zonder het blok eronder vandaan te halen.(of het moet een ‘echt gaar blok’ zijn)… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.