Vespa-Ciao.NL
:: sneller dan city

Home Forums Techniek Opvoeren sneller dan city

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

dat is wel waar , het is kut werk, maar ik hat dan wel polini demperwol erin (de dure) en hat nergens last van 😛

Cittatune
      Topic starter

Ik heb de spaco al besteld en inlaat is std toch 10mm?

Natuurlijk carb is groter dus heeft echt wel zijn werking, maar zal niet zoveel zijn als een uitgeboorde inlaat.

Maar dat maakt me niks uit,

std cilinder
        13/13spaco
        Proma CC
        malossi filter.

Hoe hard wil dit ongeveer gaan en welke richting sproeier?

timschilders
        Bijdrager

vespa ciao racing :
          jah
          SPACO zijn echt slechte cabs.
          je moet gewoon 10 euro meer uitgeven en dan kan je er ook langer mee doen.
          DELLORTO the best

hoezo spaco slecht? heb jij er een, en wat voor gezeur had jij er dan mee hansieb?

ik rij al een tijdje met een spaco 13/13 en het is een goede carb, niks mis mee, redelijke kwaliteit.

KennyVespa
          Bijdrager

de problemen vaak zijn, slecht afgewerkt (braampjes), slecht tapdraad (bij dat spruitstukje waar je benzine slang opkomt), en vaak lekken door slechte afwerking, HET IS NIET ALTIJD ZO, maar vaak

tog hansieb

woe
            Bijdrager

een fiat rijder vind zn auto ook fantastisch totdat hij een lambo heeft

hansieb
              Moderator

Spaco is gewoon kut kwaliteit, ook heb ik er wel veel negatieve dingen over gelezen.

Dat ze gaan lekken enzovoorts ook de brommerbeunboer zei al SPACO NEEN die verkope we niet PRUL DINGEN.

Citta liep niet, spaco carburateur…… dell orto eronder en deed het perfect.

Dellorto, heb zelf een spaco gehad, had vaak last van het lekken ervan en die naald die erin zat slijtte heel snel

Kwaliteit van dellorto is veel beter dan die spaco toep, bij spaco heb je gewoon veel meer kans dat je bijvoorbeeld een boutje dol draait.

Dus ik ga met scania_citta mee en zou een dellorto kiezen.

hey dat is wel waar ik heb ook een spaco gehad twee keer vlotterbakje eraf en dan past dat rubbertje wat ertussen zit neit meer en sluit hij niet goed af
                lekken duz

Meer lezen doe je hiero:
                http://cittafreaks.info/forum/showthread.php?t=6076&highlight=spaco

Cittatune
                Topic starter

Hansieb, nou we weten het binnenkort hé!

Ik heb hem besteld en vind goed zo.
                  En dat lekken maak je heel makkelijk, nieuwe rubber ertussen!
                  Of te lange schroefjes? wat korte erin he!

Mensen niet oordelen op andermans gezeur!

Wouz-LwB
                  Donateur

Heb ook het gevoel dat die van mij een beetje aan het lekken is , niet heeel super erg maar je ziet wel dat op de carb allemaal benzine zit..

coda
                    Donateur

Proma is een goed keuze,en niet te duur,met die 80 poelie kan ie goed al tegen de 60 gaan met je 50cc erop.
                      Wat je wel echt moet doen met die malossi filter is de gaasjes van je ori luchtfilter erbij inzetten,prestaties bliijven gelijk,maar je houdt echt een heleboel zand tegen dat anders langzaamaan je cilinder en zuiger verneukt.

Kelvin
                      Bijdrager

Gaat dat maar zo langzaam met een city power 48 kmh?
                        En 13,13 carb.
                        Ik hoop maar niet dat mijne ook zo langzaam gaat rijden:p
                        Ik heb het blok nog niet dus ben benieuwd.
                        met m’n 50 cctje:con
                        Maar als ik nu een 60 poeli erop zou doen eh,komt ie dan wel een berg op met m’n setup?
                        of kan ik dan gaan lopen op een berg?
                        Hoe hard rijdt mijne dan ong met een 60 poeli (Babypoeli)

coda
                        Donateur

60 poelie trekt ie echt niet.
                          Probeer eens een proma cirquit o.i.d.,loopt ie al harder.

ArvidW
                          Donateur

Kelvin :
                            Maar als ik nu een 60 poeli erop zou doen eh,komt ie dan wel een berg op met m’n setup?
                            of kan ik dan gaan lopen op een berg?
                            Hoe hard rijdt mijne dan ong met een 60 poeli (Babypoeli)

Pully 60 op een 50cc std, waaaat =)

Ik hoop dat je een Snorklok hebt, pully 60 trekt een Polini 80 nog maar amper op een Ciao:lol

Met bromklok zou ik met 50cc std echt niet kleiner gaan dan 80pully op een 50cc std, liever nog een 90 pully of zelfs een 95 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Wouz-LwB
                            Donateur

60 poelie is geen babypoulie 😉 Babypoulie is nog kleiner.

Op 50cc zou ik het niet doen net wat arvidw zegt.
                              Brommer komt zwaar slecht op toeren en rijd niet lekker 😉
                              Met snorklok valt t opzich te doen maar alsnog aan de kleine kant..

Kelvin
                              Bijdrager

Ja maar ik wil dat hij ook een beetje hard rijdt:p
                                niet 45 ofzo.
                                Want dat is echt klote,ik moest de 70 cc cillinder en het hele blok van m’n vespa afhalen:((
                                Hij ree 70-75,en nu met 50 cc meschien 50 als ik dat nog wel haal:D
                                Dat is echt ff wennen….
                                En als ik dan een leovince krul erop doe,trekt hij dan iets beter en rijdt hij dan iets harder??
                                Want die uitlaat heb ik toevallig nog hier liggen.

coda
                                Donateur

Proberen dan!
                                  Dit typen kost meer tijd…;)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.