Vespa-Ciao.NL
:: snelle variateur

Home Forums Techniek Opvoeren snelle variateur

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pannenkoek
    Topic starter

ik wil graag een vario op mijn vespa zetten, maar ook een iets hogere top hebben, gaat dit samen? (ong. 75 wil ik halen, ik rijd nu 67)

mijn setup:

70 cc malossi
      carters geveild
      13/13 carb.
      proma cc 95 poelie

tompiebozzel
      Bijdrager

teneerst kan je setup niet kloppen, volle wangen krukas kan niet in een standaard blok, dat loopt simpel weg gewoon niet.
        en je haalt 67km/u met 95poulie? vind ik wel knap.

en vario en harder rijden gaat niet samen, je zal altijd iets van snelheid inleveren, behalve als je je blokje tuned op vario gebruik, zoals snellere krukastimingen enz.

Geert (H) Ciao

Ik rij nu 60 met 95 poelie op onbewerkt blok dus moet wel kunnen denk ik:) Een 10,5 klok met 90mm achterkoppeling zal echt niet veel snelheid inleveren ten opzichte van 70-80 poelie:) Waarschijnlijk gaat het wel 70 lopen, misschien zelfs meer:D

pannenkoek
          Topic starter

bedankt voor de posts.
            waarschijnlijk dat ik gewoon een snellere cilinder en een vario koop.
            dan zal het wel lukken 😀

en heeft iemand een link voor me waar ik de beruchte 80 cc polini SpeedEngine kan kopen?

ArvidW
            Donateur

http://www.jmpb.nl

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

pannenkoek
              Topic starter

😛 is het gewoon die ”polini cilinderkit 80cc”?

superindo
                Bijdrager

polini SpeedEngine is het carter, hier past een 80cc (polini) wel in.
                  80cc polinikit is cilindersetje, maar dan moet je wel je huidige carters bewerken anders past je cilinder er niet in.

Docs
                  Donateur

de speedengine zijn carters;) de 80 polini cilinder is de 46mm cilinderkit. deze cilinder gaat alleen niet op standaard carters passen, slechts als je je ze laat kotteren. om deze wel zo passend te krijgen, moet je ook een speedengine/reedvale/evo engine kopen.

edit: grrrr, superindo was me net voor 😛

LeonM93
                    Bijdrager

pannenkoek
                      Topic starter

oke bedankt, het klopte dus al wat ik d8 😀

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.