Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Snelle ontsteking..
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 9 maanden geleden door Thijs_DR_Evo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 februari 2006 om 23:28 #205480
cittadriver :
volgens mij als je de grond plaat verdraaid laat je de punten eerder open of dicht gaanDa’s dus niet vervroegen/verlaten in jouw ogen? 😕
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!12 februari 2006 om 17:22 #205481Is wel degelijk wel vervroegen/verlaten degelijk Jaap ;).
maatje van me heeft een RMC’tje gehad met 70cc cilinder, draaide 16000 toeren dat gekke ding. Eerst ging ie niet hoger dan 12000, omdat de punten open bleven staan. Contactpunten gehaald van een auto die erin pasten met een zwaardere veer, en toen jankte het ding pas echt.
En een afgedraaid vliegwiel maakt geen zak uit op een Vespa, loopt echt wel stationair. Heb er zelf ook eentje waar alleen nog de magneet en vinnen opzitten, niks aan het handje met stationair lopen. Krukas weegt nl ook best wel wat. En bij de race-kreidlers (van Veentjes) van vroeger reden ze zelfs zonder vliegwiel, maar met een optische ontsteking op batterij.grz Thijs
17 mei 2008 om 17:48 #203952Is het ondertussen al iemand gelukt?
Aangezien mijn vliegwiel aanloopt.. kwam ik op het idee om ‘m helemaal weg te laten..:lol
Ik heb het eens gezien op een maxi.. maar ik wil toch wel weten of het haalbaar is voor een citta..
Het lijkt me in ieder geval heel vet, maar zal het in me eentje niet gaan redden..Heeft er iemand meer ervaring mee? Zoja, kan diegene me het een en ander vertellen en me een beetje op weg helpen?
Alvast bedankt!
PAAJ
4 juni 2008 om 11:38 #203980het is mogelijk heb het eens een keer gezien op een duitse site op een si jammergenoeg niet erg veel info erbij ofzo
maar het is wel mogelijk maarjah alles draait binnen notime vast
4 juni 2008 om 12:24 #203984het is een vriend van me wel gelukt om een binnenroter onsteking er op te krijgen ik zal wel even binnenkort om foto`s vragen want het ziet er wel gelikt uit
7 juni 2008 om 20:19 #203985s wel degelijk wel vervroegen/verlaten degelijk Jaap .
maatje van me heeft een RMC’tje gehad met 70cc cilinder, draaide 16000 toeren dat gekke ding. Eerst ging ie niet hoger dan 12000, omdat de punten open bleven staan. Contactpunten gehaald van een auto die erin pasten met een zwaardere veer, en toen jankte het ding pas echt.
En een afgedraaid vliegwiel maakt geen zak uit op een Vespa, loopt echt wel stationair. Heb er zelf ook eentje waar alleen nog de magneet en vinnen opzitten, niks aan het handje met stationair lopen. Krukas weegt nl ook best wel wat. En bij de race-kreidlers (van Veentjes) van vroeger reden ze zelfs zonder vliegwiel, maar met een optische ontsteking op batterij.grz Thijs
—————————————————————
een auto met contactpunten?? dat regelt de ecu op basis van krukassensor door een open tandje op het vliegwiel wanneer hij moet vonken7 juni 2008 om 20:22 #203986
sjaak trekhaakals jij alleen nog magneet en koelvinne erop hebt zitte loopt het dus echt niet he ,een vriend van me had ook een afgedraaid vliegwiel ,die was iets tever afgedraaid waardoor de magneten zichtbaar waren ,die heeft 1 dag ofzo gelopen toen ware de magnete gesmolten / afgebrokkelt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.