Vespa-Ciao.NL
:: Snelheidsmeter blijft hangen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Snelheidsmeter blijft hangen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kjell
    Topic starter

IMG_20200311_173830zoals je ziet blijft de teller op deze snelheid staan en ik heb gezien dat zo een tellertje al rap 50 euro kost. Dus weet iemand misschien of ik hem kan openhalen zo ja hoe?

Crullie
      Donateur

Als het goed is zit er een dun moertje op de aandrijfschacht die los kan en dan met beleid voorzichtig de metalen omhulsel los wrikken, maar het is beter om dit niet te doen omdat het inelkaar zetten een zeer irritant werkje is. Als het goed is zitten er aan de onderkant 3 kleine gaatjes op strategische plekken, deze gaatjes zijn er om dunne naaimachine olie te kunnen toevoegen, paar drupjes moet genoeg zijn om de teller weer gangbaar te maken met de kabel als aandrijf hulpstuk, lukt dit niet dan is helaas de teller gesneuveld en is een andere teller al snel de optie.
        Ga vooral voorzichtig te werk want het gaat snel kapot 😉

TICKLING BARN

Robin_Ciao
        Bijdrager

Hallo, Je kunt de behuizing met een schroeven draaier openmaken, en deze daarna terug dicht duwen. Mijn opa heeft dit bij mijn teller ook gedaan. Gratis gekregen omdat hij het niet meer werkte en gratis gerapareerd. Ook meteen de teller op 0 gezet 😛

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.