ik zal mij even voor stellen ben totaal nieuw met vespa si,
heb twee stuks aangeschaft 1 met een uitgewerkt blok door een maat met een 60cc, en sinds deze week een vario erop beste keuze ooit lekker snel weg bij de stoplichten, echter met de vario trekt hij beter maar lever je 10km top in kan ik dit ergens terug winnen die 10km top? verder de vraag kan ik ergens een vario achter klok vinden heb nu een 11.5 ma zoek een 10 of lager of wordt dit echt zelf bouwen?
Enne van vario weet ik weinig.
Maar er zijn achternaven met bromvertanding,
1:6,.. en 1:7,.. en 1:8,..
of daar dan weer een lange ingaande vario as voor
te krijgen is, geen idee.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Malossi verkoopt een 1:9.5 vertanding voor vario’s. Maar heb je wel een goed blok nodig met de nodige power.
verder zijn er ook nog 90mm schijven voor op de achterkoppeling. Ipv de 100/110mm schijven (weet het zo niet even uit mijn hoofd).
en ja je levert meestal wat top in met een vario.
varieerd de vario wel helemaal? Al met andere gewicht rollen gespeeld en drukveren? Dat kan ook altijd wat schelen. Het is even puzzelen en uitproberen wat het beste is voor je setup.
Eigenlijk lever je altijd wel in op top met een vario.
Er zijn naar mijn weten 3 originele klokvertandingen.
1/10, 1/11,5 en 1/13.
Een 1/13 klok trekt harder maar levert in op top, en bij de 1/10 vice versa.
Je kan ook, als je die nog niet hebt, een polini of malossi voorvario monteren.
En zoals Gratje zegt kan je je eventuele 100mm schijven vervangen voor 90mm als je die kan vinden.
De malossi vertanding is vaak te zwaar, tenzij je naar 70 of 80cc blokken gaat
mijn blok is volledig bewerkt met uitgefreesde inlaat poorten
en heb inderdaad al een voor vario ik zal eens wat proberen wat ik met jullie info kan dankjewel voor de fijne en duidelijke reactie’s
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.