Vespa-Ciao.NL
:: Snelheid

Home Forums Techniek Opvoeren Snelheid

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Die 70 sproeier lijkt me wat groot voor je setup.

Met één maatje kleiner wordt de bougie al wit schreef Burusu eerder. Misschien eens met een B8HS bougie proberen. Die zal wat langer donkerder blijven. De sproeierdatabase geeft iets van 70-78 aan voor deze setup. Gr. Wim.

Screenshot 2022-11-07 at 16-42-30 Welke sproeier heb ik nodig – Vespa-Ciao.nl
      Kijk even naar de carburateur maten en naar de uitlaat (Expansie)

Shark
      Donateur

Kijk hier staat de boorinstructie: https://catalogue.polini.com/dep/PI88.pdf

Wim
        Bijdrager

Die 70 sproeier lijkt me wat groot voor je setup.

Met één maatje kleiner wordt de bougie al wit schreef Burusu eerder. Misschien eens met een B8HS bougie proberen. Die zal wat langer donkerder blijven. De sproeierdatabase geeft iets van 70-78 aan voor deze setup. Gr. Wim. Screenshot 2022-11-07 at 16-42-30 Welke sproeier heb ik nodig – Vespa-Ciao.nl Kijk even naar de carburateur maten en naar de uitlaat (Expansie)

Ja oké, ik keek natuurlijk bij de 46mm.
          Want 75 cc.
          Maar daar geven ze 68-72 op.
          Maar goed, budusu zal ’t ook wel gevonden hebben die proeierdatabase.
          Maar eens dat luchtfilter afwachten nu.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Burusu
          Topic starter

Hij rijdt wel echt veel beter moet ik zeggen en kom nu ook wel weer dichterbij de 70 maar toch zit er iets niet helemaal lekker. Ik merk nu namelijk dat mijn koppelingsegmenten erg blijven plakken in de koppelinghuis waardoor achterwiel eigenlijk altijd blijft draaien, voorheen had ik dit niet. Het is een relatief nieuwe koppeling dus vraag mij even af waar ik het zoeken moet. Ik vond de blauwe trekveertjes echt klote rijden dus heb gewoon normale er weer in gedaan maar misschien moet ik het dan bij groen zoeken of een mix van trekveertjes?

Wim
            Bijdrager

Doe eens een foto van de koppelingsschoentjes, gemonteerd.
              En ook van hoe de startschoentjes gemonteerd zijn.

Gr. Wim.

Burusu
              Topic starter

Dankzij de weer omstandigheden en mijn werk had ik weinig tot geen tijd om foto’s in te sturen.
                Ik ben zelf wel nog bezig geweest en heb het een en ander gevonden en ook hierdoor uitgesloten.

Mijn laatste probleem bleek aan de bougie te liggen waardoor ik het probleem ergens anders zocht en zo dus van alles probeerde maar niet tot een oplossing kwam.
                Nu het volgende want dit is nu al de derde keer dat het gebeurd, ergens gaat dus iets fout maar ik weet niet zo goed wat en ik denk dat dit heel veel van mijn vorige problemen ook veroorzaakt en dus oplost als wij dit voor mekaar krijgen.

Ik had enkele weken terug het idee dat hij valse lucht zoog bij mijn cilinderkop, dit werd bevestigd toen ik hem aanrende en letterlijk brandstof tussen de cilinderkop en cilinder zie wegschieten; dit doet hij tot het wat warmer is en dan lijkt het goed te zitten. DIT HOORT NATUURLIJK NIET; hierdoor heb ik de laatste keer ook gelijk voor de zekerheid een nieuwe zuiger + veren en pakkingen gemonteerd. Nu na enkele weken dus weer gereden te hebben gebeurt nu weer hetzelfde. weer dat stukje brandstof bij het aangaan van de brommer wat tussen de cilinderkop en cilinder wegschiet. Dit lijkt mij er op te duiden dat er toch ergens een ruimte zit maar hij kan niet strakker en dit is al de derde pakkingen die ik vervangen heb. Waar ligt dit aan of hoe krijg ik dit in ieder geval zo lang ik er op rij permanent afgesloten?

Dit verhaal hierboven heb ik voorheen niet genoemd omdat ik dacht dat het opgelost was mede omdat ik al enkele weken dus kon rijden zonder dat hij dit probleem had en nu lijkt het opnieuw begonnen te zijn.

Zou het anders gewoon wijsheid zijn de tapeindes te vervangen, alles nogmaals los te halen en te controleren of het vlak is? ik weet namelijk echt niet meer wat het nog meer kan zijn omdat dit nu al voor de derde keer is gebeurd.

Shark
                Donateur

Gewoon even de kop vlakken op een spiegel, en de bovenkant van de cilinder kun je dan eigenlijk ook meteen even doen. Nieuwe pakking ertussen en klaar.
                  Zou goed zijn om wel even de schroefdraad van de tapeinden te controleren. Indien beschadigd ook vervangen, zo niet lekker laten zitten.

Burusu
                  Topic starter

Nou, he he, dat is allemaal gelukt!
                    Ik heb de hele week het getest en ik heb sinds het vlakken geen valse lucht of brandstof wat er uit schiet meer dus dat is eindelijk opgelost!

Nu het volgende; ik zag dat mijn contactpuntjes niet zo lekker meer waren en ook amper nog te stellen waren waardoor ik die heb vervangen. Ik heb altijd aangeleerd gekregen dat de puntjes ongeveer op 0.45-0.50 maar nu zie ik tegenwoordig zoveel verschillende berichten dat ik me afvraag hoe die tegenwoordig moet staan?

Ik zie namelijk soms zelfs .60 voorbij komen of .40 maar welke kan ik het beste aanhouden voor mijn blokje?

Wim
                    Bijdrager

0,45mm

Gr. Wim.

Wim
                      Bijdrager

Oh, ik zie nu je set-up weer opeens. Snelle.
                        Dan kan je ook eens 0,50 proberen.
                        Gaan ze een fractie eerder open.
                        Wat je lekkerder vindt rijden die neem je.

Gr. Wim.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.