Vespa-Ciao.NL
:: snelgas/speedhandle ervaring?

Home Forums Techniek Opvoeren snelgas/speedhandle ervaring?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

ArvidW, ik vind van niet hoor.. maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

toen ik nog gewoon gas had was ik zo vaak het corrigeren en moest ik zo vaak stoppen, optrekken enz. dat ik me hele pols laam had gedraaid, omdat je steeds zo’n grote slagen moet maken.

maargoed.. das mijn ervaring / mening.

hansieb
      Moderator

Ook niet met arvid eens , vandaag 10 km naar eelde gekart en prima op 1/4 gas

Ik vind het prima 🙂

Shark
        Donateur

Even een oude topic aan het afstoffen.
          Mijn originele gashendel is niet echt nauwkeurig, veel speling of iig vrije slag. Wel goed afgesteld, maar het nokje in de gashendel is gewoon niet nieuw meer en dat zorgt gewoon voor een wat uitgewoond gevoel. Ook heb ik nu nog een hevelcarb, geen krom buisje, dus misschien dat dat ook verbetering geeft.
          Kan gewenning zijn. Op mijn scooter is het allemaal lekker soepel en strak.

De reeds bestelde 13/13 heeft wel dat kromme buisje en dus moet ik ook mijn gaskabel vervangen. Als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed de gashendel mee vervangen, dus dacht ik dan maar meteen zo’n snelgastype. Ik lees in deze thread verschillende ervaringen, dus wil het eigenlijk gewoon proberen. Domino is denk ik de beste keus? https://www.jmpbonderdelen.nl/gashandvat-domino-otr.html
          Iemand een idee waar OTR voor staat?

speedbuxy
          Bijdrager

Ik heb haast dezelfde als de domino die jij doorlinkt en dit rijd prima op een 13/13. Het is alleen wat kort ivm origineel. Maar merk je na een tijdje rijden niks meer van en het is idd wel een stuk steviger of minder los qua gevoel.
            Waar OTR voor staat weet ik ook niet.

FonS
            Bijdrager

OTR = off the road.

Ik heb verschillende snelgashendels gehad, maar een goedwerkende originele gashendel vind ik nog altijd het fijnst rijden. Vooral met de kleinere carburateurs (t/m 13/13) maar zelfs icm mijn Evo Engine met 19mm gebruikte ik een standaard gashendel.
              Het is kwestie van persoonlijke voorkeur, denk ik.
              Het wisselen van de hefboom naar het bochtje op de carburateur maakt wel een behoorlijk verschil, ik vind de hefboom variant persoonlijk heel onprettig rijden / te doseren.

mean-machine
              Bijdrager

Weet iemand of het bocht-gedeelte los te koop is. (voor 12/12)
                Hefboom is idd niet heel prettig. Dan wissel ik ‘m om!

Crullie
                Donateur

🙄
                  https://www.jmpbonderdelen.nl/stelbocht-dellorto-phbg-90-graden-compleet.html

Als je de originele gashandel goed speling vrij weet af te stellen dan is het perfect te doen tot de 13/13 Carbjes. (uitslag van 14mm is niks)
                  Carburateurs met een lange gasschuifslag op b.v, crossers, dan is een snel/speed gashandel een noodzaak. Als de gasgeefspier in de onderarm goed is getraind met de juiste feeling dan vind je altijd de juiste gasstand voor het te gebruiken koppel.
                  Krijg je last van je pols of onderarm dan even goed controleren of alle gasgeef onderdelen wel goed soepel draaien/bewegen want ik kan met één vinger het gas open draaien en vast houden zonder moeite, geldt voor alle gashandle’s.
                  😛

TICKLING BARN

Shark
                  Donateur

ik geloof dat je ook nog meer onderdeeltjes nodig hebt:
                    https://www.jmpbonderdelen.nl/exploded-view-dellorto-sha-13-13.html

waaronder het gasschuifdeksel

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.