Vespa-Ciao.NL
:: snel optrekken vespa si (snor)

Home Forums Techniek Opvoeren snel optrekken vespa si (snor)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gdoggstyle
    Topic starter

hey ik ben nieuw op dit forum , ten eerste hallo allemaal,

ik heb onlangs een vespa si snor gekregen en die wou ik motorisch wat gaan verbeteren.

nu ik deze site heb doorgelezen zie ik dat er aardig wat mogelijk is:

alles is orgineel aan deze snor behalve de uitlaat, heb nu een orgineel snel model. loop t nu 40 km/u alleen is de

uitlaat dwars door midden, dus ik moet een nieuwe hebben

ik wil de vespa zo hard mogelijk laten optrekken, maar hij hoeft ook weer geen 80km/u te lopen, van mij mag hij ook

30 km/u lopen zolang hij maar lekker optrekt.

ik zat zelf te denken aan een 50 cc snel, van athena of malossi
      orginele dikke snelle uitlaat ivm oom agent (de brommer moet niet echt opvallen)
      105 poeli

maar nu weet ik alleen niet wat voor soort sproeier erin moet of dat ik een ander luchtfilter erop moet hebben

als jullie een andere setup dan mij in gedachten hebben is ook goed, bijvoorbeeld een andere cilinder of uitlaat,

ik hoop van jullie te horen

bedankt alvast!

mvg Marc

R-Ciao
      Bijdrager

Ik ga er vanuit dat je nu een standaard snorblok hebt. Wat je kan doen als je 30 prima vind, en alleen hard wil optrekken is:

standaard 50cc cilinder
        snorklok (heb je al waarschijnlijk)
        poulie 95 (opmeten dan weet je welke je nu hebt)
        en misschien een leo krul monteren. hiermee ga je ong. even hard maar deze trekt beter als het originele snelle model. is wel duurder als een snelle std uitlaat.

maar dit draait wel ongezond veel toeren, het meest ideale is natuurlijk om een varioset aan te schaffen.

ikzelf zou als je hard wil optrekken gewoon deze set up doen:

std 50cc
        inlaat uitgeboord naar 13mm + gevijld
        vario met evt. std of malossi/polini voorvario
        en een snel standaard uitlaatje.

dit zal zo rond de 40 lopen als je de inlaat niet doet, en anders rond de 45. en het zal heerlijk optrekken als je de vario goed afstelt.

Helios
        Bijdrager

Vario is misschien iets overdreven.
          Heb je niet een hele dikke beurs? Ga voor een gewone koppeling, met sterkere trekveertjes, zodat hij met meer toeren wegrijd dus ook sneller. Ik zou kiezen voor groen van polini, blauw is net iets TE denk ik.
          Snorklok raad ik je af, maakt veel toeren en blijft er in hangen.
          Je kan je carters iets vijlen en een 13/13 aanschaffen, een leo krul zal het dan leuk doen!

gdoggstyle
          Topic starter

Ok bedankt voor de reply.

Nu is het zo ik heb een Athena (euro cilindri) 50 snel besteld + een standaard uitlaat met dikke bocht, welke sproeier heb ik nodig??? Of voldoet 2 maatjes groter wel.
            Verder zit er nu een 80 mm poelie achter op, heb een 105 besteld maar als dit te gek wordt komt er een 90 of iets dergelijks op.
            Ik zal in ieder geval nog ff trekveertjes halen. bedankt voor de tip.

grtz.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.