- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 6 maanden geleden door Jan0499.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 september 2013 om 17:49 #212723
Hallo,
Ik heb een Polini Speed Engine contactpunten met Malossi 80cc cilinder en Dellorto carburateur 13/13, race krukas en Proma CC uitlaat op mijn Vespa Ciao gemonteerd en Ik had nog wat vraagjes over mijn Vario. De V-snaar staat heel los, maar de snaar komt niet boven de koppeling uit.
De drukveer in de koppeling is volgens mij standaard, oud en verroest, zou dit de oorzaak kunnen zijn?. Hij start nu ook niet makkelijk met de snaar zo los. De veertjes van de segmenten heb ik er al uit.

Ik rij nu met7grams rollen maar 67 Km/h ( gemeten met Tomtom ) , hij trek wel héél goed.
Zou ik het beste met mijn setup een zwaardere drukveer en zwaardere trekveertjes kunnen plaatsen?.
Heeft dit ook nog nadelen voor het optrekken?
Is het gewicht van mijn rollen goed?Ik heb hier over ook een vraag gesteld in het forum opvoeren voor beginners, maar kreeg hier maar 1 reactie en het zijn eigenlijk vario vragen, dus vandaar ……..Help help .. haha
11 september 2013 om 20:17 #217283Je snaar kan versleten zijn waardoor hij dunner is dan origineel, als dit het geval is zitten je schijven al tegen elkaar en kan je snaar niet verder “klimmen”. Met die setup kan je wel een gele drukveer gebruiken, dit helpt ook voor een deel om je snaar strakker te houden.
Gewicht van de rollen lijkt me niet heel raar, strakkere trekveren helpen bij het optrekken, dus meer toeren voor aangrijpen net als bij een normale koppeling.
11 september 2013 om 20:33 #217284het is een pas nieuwe malossi variosnaar
Deze: http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/variodelen-vespa-ciao/malossi-variosnaar-vespa-ciao.html
Dus daar zou het niet aan mogen liggen.welke kleur ( malossi ) trekveertjes werken het best in combinatie met de gele drukveer?
Blijft het optrekken het zelfde of gaat dat terug uit?12 september 2013 om 05:18 #214700Optrekken wordt beter.
12 september 2013 om 13:28 #216550Ik heb een gele drukveer en ook nog maar een nieuwe originele besteld.
Ook een setje met malossi trekveertjes ( zwart, geel en wit ) besteld.Wat zou het meest voor de hand liggen in combi met de gele drukveer, ook de gele trekveertjes?
( Ps ik heb op mijn iphone een app gezet met snelheidsmeter ( “GRATIS” ) en deze klopt precies met mijn Tomtom, dus miss aanrader )
12 september 2013 om 14:45 #216412Ik zou voor de gele drukveer met gele trekveren gaan, is bijna altijd wel een goed uitgangs punt als je al niet precies goed zit

EDIT: Welke vertanding heb je? Dit heeft natuurlijk ook invloed op je top snelheid en trek kracht.
12 september 2013 om 14:56 #216485Polini Vario en koppeling met 1:10,5 vertanding
Rollen 7 gram… zou ik ook andere rollen nodig hebben met sterkere veren?
12 september 2013 om 15:01 #216432Ja uiteraard ben je dan andere rollen nodig, maar dat is een kwestie van proberen.
12 september 2013 om 15:03 #213324wat zou het meest voor de hand liggen, zwaarder of lichter?
12 september 2013 om 15:27 #216509iets lichter of iets zwaarder, met 7 gram zit je ongeveer wel goed. Gewoon proberen en dan kom je er wel

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.