Vespa-Ciao.NL
:: slotspeling

Home Forums Techniek Opvoeren slotspeling

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Quest
    Topic starter

Hoi

wat is de beste slotspeling voor nieuwe zuigerveren in een nieuwe cilinder ?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

0.2mm

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Quest
        Topic starter

waarom staat er in de howto op de site hier dan 0.4 ?

Quest
          Topic starter

haha waarom geef je dan niet meteen antwoord.. jij weet dat vast wel toch:D

Onkruidzaaier
            Bijdrager

De slotspeling op zuigerveertjes die je nieuw koopt, zal ongeveer 0.2 zijn, Als je dan gaat inrijden, word dit langzaam groter, en kom je op 0.4 uit.
              Daarom staat hier op de site 0.4. Met deze slotspeling rijdt je.
              Dus als je slotspeling 0.2 is moet je nog inrijden, of je kan je zuigerveren heel voorzichtig een beetje bijschuren. Zodat het 0.4 word, dan hoef je veel minder lang in te rijden.

Quest
              Topic starter

maar is dat niet slecht voor de cilinder dan.. als ik ze meteen op 0.4mm zet?

of is het juist sterk aan te raden om ze meteen op 0.4mm te zetten?

Onkruidzaaier
                Bijdrager

Als je ze op 0.4 zet, moet je nog wel inrijden, alleen nog maar 100 km ofzo.
                  Als ie 0.2 is, dan kan je zo 500 km inrijden.

Het blijft zo, dat je veertjes moeten “wennen” aan je cilinder

Quest
                  Topic starter

oftwel sterk aan te raden voor iedereen die een nieuwe cilinder koopt 😀

hansieb
                    Moderator

Gewoon beetje bijveilen tot 0.2 en gewoon 150 km beetje klooien met gietijzer.

Quest
                      Topic starter

:S haha ja verdomme wat is het nou :pest

0.2 of 0.4 ??

barry
                        Donateur

Gewoon de hele nieuwe kit monteren & inrijden.De fabrieksingenieurs hebben hier al lang genoeg over nagedacht , dus lekker monteren zou ik zeggen.Ik heb de slotspeling nog nooit aangepast & altijd reuze motoren gehad.

ArvidW
                          Donateur

barry :
                            De fabrieksingenieurs hebben hier al lang genoeg over nagedacht

Helaas moeten de cilinderkitjes zo goedkoop mogenlijk gemaakt worden en dan wordt er niet altijd met de goedwillende ingenieurs rekening gehouden….

Als hij op 0.2 staat kan ik je iig vertellen dat ik daar tijden mee rond heb gereden zonder problemen, nu mijne zijn opgesleten tot 0.4 is er nogsteeds veel compressie, bijna niet merkbaar vermindering:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Thijs_DR_Evo
                            Bijdrager

barry :
                              Gewoon de hele nieuwe kit monteren & inrijden.De fabrieksingenieurs hebben hier al lang genoeg over nagedacht , dus lekker monteren zou ik zeggen.Ik heb de slotspeling nog nooit aangepast & altijd reuze motoren gehad.

Zo is het maar net. Zuigerveren bijvijlen is imho absoluut NIET nodig. De slotspeling wordt groter omdat de cilinderwand gladder wordt gereden. (daarom moet je ook altijd honen voordat je nieuwe veren monteert, anders lopen de nieuwe veren niet in) Als je de slotspeling aanpast voordat je gaat inrijden kun je net zo goed met oude veren blijven rijden, zal namelijk nooit fatsoenlijk afdichten, waardoor je een boel blowby krijgt. Moet wel zeggen dat ik alleen maar originele veren monteer, geen imitatie bocht. Dwz, DR cilinder krijgt DR veren en niks anders.

grz Thijs

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.