Vespa-Ciao.NL
:: Slot-> Geen start

Home Forums Techniek Elektrisch Slot-> Geen start

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ge64
    Topic starter

Ik wil graag een elektrisch slot met bliepbliep geluidje gaan maken voor mn ciao, dat gaat verder wel maar ik wil ervoor zorgen dat als het slot ingeschakeld is de ciao niet kan starten. Wat moet ik dan onderbreken?

ArvidW
      Donateur

Is eigenlijk gewoon hetzelfde als killswich.

Ofwel, bobinedraad naar bobine toe onderbreken (CP)
        Ofwel, groene draad naar CDI kortsluiten / onderbreken (electronisch ontstoken)

Dit stond ook vast wel ergens op het forum, en is het geen vraag voor in grote kleine vragen topic?:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Ties
        Bijdrager

haha jezus jongens:P je hoeft echt niet iedereen door te wijzen naar kleine vragen topic..
          t staat er nu tog:)
          naja
          is dus gewoon startonderbreking:)
          idd draad van bobine onderbreken
          daar moet dan dat apparaatje tussen dat die troep regelt

overigens kan je ook gewoon (stuk goedkoper) een knopje ergens verstoppen…
          dat je schakelaartje om kan zetten,…
          want wet niet hoe dat bij jou daar zit..
          maar hier gebruikt je dat niet veel:P
          t feit dat t gaat loeien als je eraan zit:P is bijna een extra grote reden om der even met een vinger aan te zitten:P haha

Ge64
          Topic starter

Op die bobinedraad (kleur???), staat daar gelijkspanning of wisselspanning op? en hoeveel ongeveer? is wel fijn als je dat zou weten hoef ik t niet te meten met een kutscoop ofzo

Ties :
            haha jezus jongens:P je hoeft echt niet iedereen door te wijzen naar kleine vragen topic..
            t staat er nu tog:)
            naja
            is dus gewoon startonderbreking:)
            idd draad van bobine onderbreken
            daar moet dan dat apparaatje tussen dat die troep regelt

overigens kan je ook gewoon (stuk goedkoper) een knopje ergens verstoppen…
            dat je schakelaartje om kan zetten,…
            want wet niet hoe dat bij jou daar zit..
            maar hier gebruikt je dat niet veel:P
            t feit dat t gaat loeien als je eraan zit:P is bijna een extra grote reden om der even met een vinger aan te zitten:P haha

Wacht maar tot t af is dan kom ik aan met zo’n afstandsbediening, flitsen men voorlampen en hoor je zo’n lambourhini bliepbliep geluidje 😀 t gaat helemaal niet om het slot 😛 ik hang em toch wel aan de ketting

woe
            Bijdrager

Ge64 :

Wacht maar tot t af is dan kom ik aan met zo’n afstandsbediening, flitsen men voorlampen en hoor je zo’n lambourhini bliepbliep geluidje 😀 t gaat helemaal niet om het slot 😛 ik hang em toch wel aan de ketting

dit is wel erg ver gezocht.

ben al blij dat mn contactslotje werkt. succes met je flitsende lampen

laat maar wat weten als t je gelukt is

Ge64
              Topic starter

Ja 🙂

Ik moet weten of er meer of minder dan 4A door die draad van de bobine loopt…

[ot]ivm pm-cleanup: kevin_oet_vilt wil er ook 1[/ot]

Ge64
                Topic starter

De onderdelen zijn grotendeels besteld volgende week wil ik hem af hebben 😀

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.