Vespa-Ciao.NL
:: Sloom optrekken, knallen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Sloom optrekken, knallen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Caszper
    Topic starter

Hallo,

Ik heb mijn citta een beetje opgeknapt deze zomer maar hij loopt nog steeds niet echt lekker. Hij trekt heel sloom op en als hij eenmaal op zijn top zit en ik laat het gas los komen er 2/4 knallen ergens uit, ik weet niet waar! De flens is wel iets bewerkt (naar buiten gebogen) omdat hij toen hij er eenmaal afwas, er niet meer goed op kon. Ik dacht eerst dat het daar aanlag.

Het volgende is vernieuwd: koppeling, schokbrekers achter, rem+gas kabel, brandstof slangetje en nog een paar dingen.

Bougie kleur is zwart, fout dus. Van afstellen heb ik nog geen verstand maar ik heb dat laten doen door iemand.

Alvast bedankt.

Groeten,
      Casper

Tom ciao

Je sproeier moet in iedergeval kleiner
        Maar van de flens, misschien is die gescheurd bij het buigen, dat de knallen daar vanaf komen

Caszper
        Topic starter

Tom ciao :
          Maar van de flens, misschien is die gescheurd bij het buigen, dat de knallen daar vanaf komen

Die sproeier heeft er altijd in gezeten en hij heeft er ook altijd goed mee gereden.

Crullie
          Donateur

Caszper :

Tom ciao :

Die sproeier heeft er altijd in gezeten en hij heeft er ook altijd goed mee gereden.

Daar kan je niet van uit gaan Caszpers, stel die sproeier is altijd al een beetje te groot geweest dan is nu je zuiger en kop en waarschijnlijk je uitlaatje zwart van de kool. En helemaal als er een laag kool inkomt dan krijg je ploffen door verlate onstekingen van dus het gloeiende kool die als een gloeiplug gaan werken net als bij een diesel.

Zwarte bougie is te dikke sproeier ook al heeft die het altijd goed gedaan, stel je eens voor dat je nu de juiste sproeier er in stop dan loopt het nog beter.

TICKLING BARN

Caszper
            Topic starter

Crullie :

Caszper :

Tom ciao :

Daar kan je niet van uit gaan Caszpers, stel die sproeier is altijd al een beetje te groot geweest dan is nu je zuiger en kop en waarschijnlijk je uitlaatje zwart van de kool. En helemaal als er een laag kool inkomt dan krijg je ploffen door verlate onstekingen van dus het gloeiende kool die als een gloeiplug gaan werken net als bij een diesel.

Zwarte bougie is te dikke sproeier ook al heeft die het altijd goed gedaan, stel je eens voor dat je nu de juiste sproeier er in stop dan loopt het nog beter.

Ik zal morgen meteen eens een proberen met een paar andere maten sproeiers, maar wat het nu met die ploffen is ben ik nog steeds niet uit!;D

Thnx voor de snelle reacties;)

Sven vdB
              Bijdrager

Heb je de cilinder er af gehad? Misschien lekt ie bij je voetpakking ofso als je die niet vervangen hebt. DE plofjes kunnen ook komen doordat je decompressie niet goed zit. (als je die tijdens het rijden inknijpt knalt de uitlaat) Anders lijkt het me je voetpakking te zijn..

Caszper
                Topic starter

Redbull citta :
                  Heb je de cilinder er af gehad? Misschien lekt ie bij je voetpakking ofso als je die niet vervangen hebt. DE plofjes kunnen ook komen doordat je decompressie niet goed zit. (als je die tijdens het rijden inknijpt knalt de uitlaat) Anders lijkt het me je voetpakking te zijn..

Ik heb dat voorstuk van de cilinder er af gehad, niet de hele cilinder. Dat was puur even om er beter bij te kunnen met schoonmaken, er zat nogal wat vet op de cilinder zelf. Ik heb daar in aan die zijkant waar je hem zeg maar in schuift niks gedaan.

hij stinkt inderdaad als je er een tijdje mee gereden hebt, heeft hij volgens mij altijd al gedaan.
                  Hij was eerst van me zus ik heb hem overgenomen, hij had wel een tijdje buiten gestaan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.