Vespa-Ciao.NL
:: Sleutelen vespa SI

Home Forums Algemeen Overige algemeen Sleutelen vespa SI

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

camillovitch
    Topic starter

Hallo beste forumleden,

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik het beste aan mijn Si sleutelen zodat ik overal goed aan kom?

Alvast bedankt

ampie1979
      Bijdrager

Hoi
        hoe bedoel je  ? Qua gereedschap of of welke winkel voor onderdelen ?

camillovitch
        Topic starter

Hoi,

Ik bedoel eigenlijk op welke manier ik makkelijk aan de carburateur en luchtfilter kan komen.Nu gaat dat moeilijk omdat de brug vastzit aan het frame. Hierdoor kun je niet makkelijk van boven schroeven losdraaien.

FonS
          Bijdrager

Ik haalde bij mijn Si altijd de kabelgoot weg. Dan de schokbrekers los. Het frame kan dan omhoog klappen, zodat je makkelijker bij je blok kunt komen om bijv. de carburateur los te halen.
            De kabelgoot moet weg omdat daar anders je cilinderkop tegen aan komt.

camillovitch
            Topic starter

Bedankt voor de snelle reactie! Zal het eens gaan proberen.

zevenenergie
              Donateur

Als je het voeten plankje er afhaalt en de kap aan de rechterkant is dat ruim voldoende . Eerst je luchtfilter er af en dan je benzine slangetje dan  de carburateur, gaskabel kan er op blijven. Gisteren nog gedaan, gaat prima.

camillovitch
                Topic starter

Op welke manier maak je de carburateur dan los? met een steeksleutel? want ik kom er op die manier niet goed aan met een steeksleutel

ampie1979
                  Bijdrager

Voetenplankje er af  en de trapper as er uit halen maakt t ook wel makkelijker , eerst lucht filter en dan carburateur loshalen .. carburateur met steeksleuteltje 8 (volgens mij)  loshalen

SuperSi
                    Bijdrager

Ik gebruik een dopsleutel voor de carb.

Daarna gooi ik dat boutje weg en doe er een passende imbus bout in.

zevenenergie
                      Donateur

Had ik ook gedaan maar sleuteltje 8 is toch handiger en het bajonetboutje zit er ook mee vast.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.