Vespa-Ciao.NL
:: Sleutelen in Groningen

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Sleutelen in Groningen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Topic starter

Vandaag had Gerarduz een leuk evenementje op poten gezet, namelijk om te meeten en gezellig te sleutelen in een loodsje ergens in Groningen.
      Het leek ons leuk om daar even een klein verslagje van te maken.

De opkomst bestond uit; Gerarduz, Martino, Eidos, Stephen Osh, Speedbuxy,Sionnie, en Javad.
      Ik hoopte vandaag de oorzaak van mijn valse lucht vast te kunnen stellen en of er daadwerkelijk iets mis was met mijn 15.15 carbje.

We konden, na wat haken en touwen geinstalleerd te hebben onze brommer ophangen:

Zodra dat gefikst was zijn we meteen maar aan de slag gegaan want de tijd vliegt op dit soort gezellige bijeenkomsten.

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat mijn carb ovaal was geworden bij de aansluiting aan het spruitstuk, dus ik heb er een ander spruistukkie op gedaan en een 13.13 carb. Nu loopt hij wat mooier.
      Helaas zag ik dat mijn carterhelften niet mooi aansluiten dus daar moet wat aan gedaan worden.

Nu weet ik in elk geval hoe ik verder moet, met behulp van de jongens.
      Nieuw spruitstukkie, nieuwe carb en een nieu klein kickcartertje, dat ga ik eens lekker regelen 🙂

Maarten heeft een poging gedaan om met Durafix een ophangpunt van een Leo Handmade te maken en de resultaten zal hij hier waarschijnlijk wel posten. Ik heb er in elk geval een paar leuke foto’s van gemaakt. (Zie hoe goed de veiligheidsbril bij zijn kleding matcht 🙂 )

Niet schrikken van de flits Martino,..

Ik heb in elk geval een gezellige en productieve middag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
      Het woord is aan jullie jongens.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

eidos
      Donateur

Super dagje:D

Opkomst was een leuk beperkt groepje waar de sfeer goed bij was. Veel gesleuteld en kennis opgedaan.

Met de rollerbank ging het uiteindelijk ook nog goed. Het weer was vrij slecht, maar door de parasollen stonden de rollerbank en brommers mooi droog. Ik scoorde 1,6Kw met mijn DR blokje en de Simo Racing.

Mooie foto’s Javad:)

Iedereen bedankt voor de leuke dag :thumb

Steven
        Donateur

Vandaag was een schitterende en productieve dag. Heb mijn Si brug verwisseld met de vers gecoate. Wel jammer dat de bok standaard te laag bij de grond zit, maar daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Die is dus maar in zijn geheel verwijderd.

De locatie was ideaal, alle ruimte zowel binnen als buiten. Goed geregeld Gerard, hopelijk is je werkgever bereid om toekomstige sleutel dagen mogelijk te maken.

Op de terugweg merkte ik dat ik mijn ophanging bout niet goed had vastgezet 😮 dus ben met een slakkengang naar huis gereden.
          Iedereen bedankt voor de hulp en advies, en hopelijk is iedereen de volgende keer weer van de partij.

Edit: en toffe foto’s ook. Die bril staat je goed Maarten, waarom voeg je die niet toe aan je dagelijkse garderobe :P, best hip

hansieb
          Moderator

Mooi loodsje kan je goed sleutelen.

Florian
            Moderator

Ziet er gezellig uit allemaal:thumb idd wat Hans zegt mooie loods waar je goed kan sleutelen.

Anoniem

Ziet er idd gezellig uit 🙂 Goede werkruimte!

Zeebodem.
                Bijdrager

gaaf mannen:thumb
                  ziet er leuk en gezellig uit.echt iets voor de zondag middag;)

Martino
                  Moderator

Mooi middagje was het zeker. Met dit druilerige weer kan je maar beter binnen sleutelen en ondertussen wat over de hobby bij praten. Het sleutelen voor mij persoonlijk ging wat minder. Ophangbeugel van de HM proberen te solderen met durafix. Spul hechte niet erg goed wat waarschijnlijk ook komt omdat de gasbrander niet heet genoeg kon worden.

Ook heb ik de Creco cilinder gestest, maar de prestaties zijn erg dramatisch. Wie had hier een filmpje van gemaakt? 0,6 KW is niet om over naar huis te schrijven. Dremel gaat er binnenkort in net zoals de carters en dan nog eens kijken wat hij wil doen? Echt rpm maakt hij niet namelijk.

Wat betreft de middag. Ik kom graag nog een keer langs op een zondag. Dit was een mooie manier om de winter toch nog een beetje bezig te zijn.

Tonni
                    Moderator

Ziet er wel uit als een leuke klusschuur. Goed bezig! Misschien dat ik er de volgende keer ook bij ben.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Gerarduz
                      Donateur

Zeau, Andree ff op de trein gezet.

Ik heb hem ff, een live How-to treinkaartje kopen als het loket dicht is gegeven! 😀
                        Dat word nog wat als alles binnenkort op OV-chip over is.

Top dag gehad , exact hoe ik het ook voor ogen had.
                        Leuke informele sfeer en contact, dat wat je mist, wanneer je elkaar alleen achter het beeldscherm spreekt.

Heren bedankt!:thumb ; voor de aanwezigheid , gezelligheid en inbreng!

Volgende keer sluiten we de Meister Grill, frituur en tap dr bij aan , gewoon omdat het kan:)

Die kreekol kut cilinder mag van mij idd evenhard de prullebak in, als dat hij de hemel in is geprezen:kots
                        In de auto hebben we nog een klein filmpje gemaakt toen we weg reden , maar 55km/h op de nissan sunny teller is toch diep triest!

Maar goed we zullen het beeldmatriaal van Andree nog eens nagenieten en tot de volgdende keer!:thumb

Ciao!

VespaAvanti
                        Donateur

Ziet er heel gezellig en leerzaam uit mannen:thumb
                          Ruimte genoeg om te sleutelen inderdaad=)

hansieb
                          Moderator

Wat verwachten jullie dan van die creco, tis gewoon een tamme 43mm cilinder….

DR EVO!!

speedbuxy
                            Bijdrager

Zo ben ook weer thuis:thumb
                              Was echt weer een gezellige dag:thumb en het is idd een leuke optie om toch gezellige meetings te kunnen hebben in de koudere winterdagen:thumb
                              Ik ga nu eerst met de beentjes omhoog even relaxen en als ik dan zin heb post ik straks nog even de foto,s.
                              (Filmpjes komen morgen want wil ze eerst even aan elkaar plakken)

Martino
                              Moderator

Creco cilindertje is idd niet de meest powerfull, maar vergeet niet dat ik op dat stukje niet volgas reed. Voor een goedkope vervangingscilinder is het best een goede. Ik heb alwel plannen voor een tunebeurtje en zal nog eens kijekn hoe de cilinder scoort. Het grote probleem is dat hij standaard gewoon niet toeren wil maken. Cilindertje loopt voor de rest vrij netjes.

Ik had trouwens ook nog een filmpje van eidos met de simo racing op de roller.

speedbuxy
                                Bijdrager

Was er net mee bezig;)

Hier mijn pics

Het klus hok

Eidos aan het voor verwarmen voor de durafix

Wou alleen niet echt lukken met de durafix

Javad in some dremel action.

Steven Osh in gevecht met z,n standaard:D

Hier het resultaat met verse nieuwe si achterbrug

En hier nog een groeps pic van de broms.

Was echt weer een gezellige dag en ook het klus hok is zeker een mooie aanwinst:thumb
                                  Mochten er in de toekomst meer van deze middagjes plaats vinden ben ik zeker weer van de partij:thumb

Filmpjes komen morgen moet ze even bewerken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.