Vespa-Ciao.NL
:: slechter starten met gates snaar

Home Forums Techniek Vario slechter starten met gates snaar

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rens040
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn vario ciao slechter ( lees maar bijna niet )
      start met een gates snaar in verhouding tot een malossi snaar.
      ( gates snaar 13×950 met 90mm koppeling )

Dit komt bij mij omdat de gates snaar hoger is.
      Als je hem dan een beetje op spanning zet ligt de onderkant al wel op de bus van de vario, maar de zijkanten liggen dan nog niet strak tegen de schalen van de vario.
      Daarom blijft hij slippen ook al is hij goed gespannen.

De malossi snaar is platter, deze heeft dat probleem niet.

Zijn er meer die dit kunnen bevestigen?
      Of misschien dus iets om op te letten als je een vario setje samen gaat stellen.

vin_benzine
      Bijdrager

Gates snaar start prima hier.

rens040
        Topic starter

Dat is wel vreemd, bij mij ligt hij duidelijk op de bus in de vario..
          Zou het kunnen zijn dat deze bij een ( of mijn )Malossi vario iets te lang is?

Want als deze bus korter is zou het probleem ook opgelost zijn.

Jonny10
          Bijdrager

Ik heb wel gehoord dat sommige die bus een stukje afvijlen, maar ik rij met een 13×1150 Gates snaar prima icm een Malossi vario. Laatst had ik wel dat ik helemaal niet kon starten omdat me snaar niet strak genoeg bleek te staan.

Tik anders je blokje verder naar voren even om te testen, dan kan je dat alvast uitsluiten 😉

FonS
            Bijdrager

Het is een bekend probleem dat de variobus te lang is. Al lijkt niet iedereen er even veel last van te hebben.
              Zelf rij ik liever met een Gates snaar dan met een Malossi, omdat de Gates langer mee gaat (ook die ervaringen verschillen). Startproblemen heb ik niet door kickstart, maar toen ik nog moest duwen had ik er ook nooit last van, zelfs met verschillende voorvario’s.
              Jij zou dus je bus kunnen aanpassen, of weer met een Malossi snaar gaan rijden natuurlijk.

rens040
              Topic starter

@Jonny10
                Blok verder naar voren had geen zin, ik had hem al zo strak gespannen dat hij achter al in de schalen van de koppeling begon te trekken ( om even te testen ) maar dat verhielp het niet.
                Als ik nu ook naar de gates snaar kijk zie je ook dat er slijtsporen zitten op de ribbels aan de onderkant, omdat hij daar over de bus voor slipt.

@FonS
                Voorloping ga ik met de Malossi snaar rijden, als deze met slijtage heel erg tegen gaat vallen ga ik misschien nog eens een polini vario proberen met de gates snaar.
                Gewoon om te testen of deze dat niet heeft.

Maaaaaaaaar…
                nu start hij gewoon goed met de malossi snaar en dus eerst maar eens de vario goed af gaan stellen en lekker rond scheuren!

W-Y
                Bijdrager

Het kan dat je snaar te dik is, ik heb ook een gates die bleek 10mm dik te zijn i.p.v. 8mm zoals de malossi snaar. Om de gates snaar platter te krijgen heb ik alle “tandjes” 2mm afgesneden, het was veel en precies werk maar nu past het goed in de malossi vario.

Daarnaast is bijvoorbeeld de Gates bij aankoop al 12,7mm breed (1/2″ maatvoering) hierdoor is die al een fractie dunner dan de malossi snaar en ligt dus iets dieper in je vario waardoor die eerder over je bus glijd.
                  Ik hoop dat het zo duidelijk is, je snaar platter maken zou het probleem kunnen verhelpen.

rens040
                  Topic starter

De snaar is inderdaad dikker.
                    Ik kan hem wel wat dunner maken ja dan zou het probleem opgelost zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.