Home › Forums › Techniek › Elektrisch › slechte signaal op fiets teller
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door Dries.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2007 om 18:19 #158117
hej
k wil dus een digitale fiets meter op me vespa SI zetten.. maar volgens mij wordt de signaal gestoord door die spoeltjes in de vliegwiel 😐
als hij uit staat, en rijdt je derop, meet ie de snelheid heel nauwkeurig, maar zodra de motor loopt, leest ie afwisselend van 0 tot 99 km/u :lol
dus is t dan nog mogelijk een digitale fiets teller op je snor/bromfiets te zetten?? als ja, hoe??
5 april 2007 om 18:22 #159732Hij stoort normaal niet,maar heb jij er een met een kabel naar je teller,of een met zender?
5 april 2007 om 18:27 #159733hij heeft een draadloze. die hebben dat altijd 😛
5 april 2007 om 18:33 #159734bougie veranderen, ontstoorde dr in. helpt.
koop gewoon met een draadje. geen gezeik. liefst cateye teller!muwhaha, vandaag 51.7km/h getopt op de mijne!
5 april 2007 om 18:40 #159735Yep,met draad is goed
5 april 2007 om 18:41 #159736inderdaad, die draadloze werken niet goed,
vandaar dat ik een how-to over die met kabel heb gemaakt :p
5 april 2007 om 18:46 #159738hij is MET Draad
tis zo eentje van de kruidvat :lol. kost 10 euros
5 april 2007 om 20:12 #159739Jaspur :
bougie veranderen, ontstoorde dr in. helpt.
koop gewoon met een draadje. geen gezeik. liefst cateye teller!muwhaha, vandaag 51.7km/h getopt op de mijne!
ontstoorde bougie??… komt da gestoorde signaal door de bougie??
en zijn die ook bij elk fietsmaker verkrijgbaar??5 april 2007 om 20:20 #159740aangezien je eentje met kabel hebt, denk ik niet dat het aan de bougie ligt.
je kunt het natuurlijk wel proberen, maar dit lijkt mij het simpelste;
sjees met je brommer uit, en op fiets/wandel-stand van een berg af, en kijk hoe je teller het doet.
als ie het goed doet kan het idd aan de bougie liggen, doet hij het nog op deze manier ook niet goed, ligt het aan de teller en niet de bougie
5 april 2007 om 21:36 #159741cruelman84 :
Jaspur :
bougie veranderen, ontstoorde dr in. helpt.
ontstoorde bougie??… komt da gestoorde signaal door de bougie??
en zijn die ook bij elk fietsmaker verkrijgbaar??Das net zo’n bougie als je nu hebt, maar dan met een R d’r tussen. Jeweet wat ik bedoel? Nja, die hielp toendertijd wel met myn draadloze teller, maar die heb ik ingeruild voor een draadje; werkt veel beter!
5 april 2007 om 22:04 #159742Je hebt een Si,met vering dus.
Waar zit je magneet en waar je ontvanger?
Als ie namelijk veert komt de magneet niet meer precies langs je ontvanger en gaat ie gek doen.
Daarom zit ie bij een Ciao altijd bij het achterwiel omdat deze natuurlijk geen vering heeft en de magneet altijd op de goeie plaats voorbij komt.Je moet even kijken waar op je vork of brug het wel goed gaat.
5 april 2007 om 22:29 #159743coda :
Je hebt een Si,met vering dus.
Waar zit je magneet en waar je ontvanger?
Als ie namelijk veert komt de magneet niet meer precies langs je ontvanger en gaat ie gek doen.
Daarom zit ie bij een Ciao altijd bij het achterwiel omdat deze natuurlijk geen vering heeft en de magneet altijd op de goeie plaats voorbij komt.Je moet even kijken waar op je vork of brug het wel goed gaat.
op dit moment heb k de magneet op de voorwiel en de sensor net boven de voorrem. maar k denk nl niet dat t kan liggen aan t veren van de voorvork, want k sta gewoon stil en toch meet ie snelheid 😕 dus.. al sta k stil, toch meet ie snelheid. de snelheid blijft ook niet constant, t blijft maar naar een andere waarde springen… k heb geen echte idee hoe dat komt, maar kan t zitten aan de magnetische veld van die 2 spoeltjes in de vliegwiel??
k zal maar morgen of overmorgen hem op de achterwiel zetten, dan zien we weer of ie nog een gestoord signaal krijgt….
grtn en dank je voor jullie posts
5 april 2007 om 22:36 #159744Dan is er iets anders aan de hand,toch wel een gevoelig ding dan.
Probeer het ding zover mogelijk van je blokje te monteren.8 april 2007 om 02:29 #159750k heb nog een fiets teller gekocht, maar deze wordt ook gestoord zodra de motor loopt… kan dit egt aan mijn bougie liggen?? iemand ervaring mee????
8 april 2007 om 02:33 #159751Dan zal het waarschijnlijk aan je bougie liggen. Ik heb hier zelf geen last van, maar zou best kunnen bij jou. Heb je elektronische ontsteking of cp?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.