Vespa-Ciao.NL
:: Slechte optrek maar hoge snelheid

Home Forums Techniek Opvoeren Slechte optrek maar hoge snelheid

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Hallo,

Ik rij nu met setup<<<<<<<<<<< Carter heb ik inlaat gevijld en spoelpoorten passend gemaakt voor polini 41mm. Hij rijdt nu de eerste meters slecht, daarna pakt hij hem heeel hard op en gaat zo'n 65(schatting!) met 70 poulie. Ik ga morgen 80 en 95 poulie proberen maar ik vroeg me af: Zou het kunnen dat hij zo slecht trekt omdat de inlaat iets te ver is gevijld? Want voor de rest rijdt hij dus super. Alvast bedankt:)

Vespaflappie
      Bijdrager

denk dat het komt doordta je 1 een racekrukas hebt…(Minder power lage toeren; meer in hogere…
        En door de inlaat uitgeveild heb je ook al iets minder helemaal onderin…Ik zou sowieso er een setje groene/blauwe trekveren inzet; je zult versteld staan wat je machientje dan doet!:P…
        Het is geen uberpower cilinder en icm met carter en krukas verlies je nog wat van vermogen onderin…
        Wat opzich met wat strakke veertjes zeker verholpen kan worden en zoals jij al zegt hij em als een gek doortrekt:)

Edjuh
        Topic starter

Ik vind die veertjes echt irritant, te veel lawaai enzo. Heb nu tachtig poulie en vind het wel best zo, de trappers zitten er ook nog altijd op voor de eerste meters.

Hij hield trouwens een keer in vandaag, ik dacht ff, benzine op, maar ik ben bang dat het iets met lagers is, nou ja ,hopelijk blijft hij lopen.

Trouwens, die cilinder maakt veel toeren!

Vespaflappie
          Bijdrager

Zeg ik van niet dan:O? Die cilinder kan zeker veel toertjes maken:)

Edjuh
            Topic starter

Nee dat zeg je niet maar van ‘geen uberpower cilinder'(leuke term:) ), moet ik me daar een 80cc of een polini evo bij voorstellen, uberpower?:D

Nu met die 80 poulie gaat hij niet zo idioot hard meer, ik vind het wel lekker rijden zo.

Ciaofrank
              Bijdrager

jow edjuh ik vindt trouwens wel dat je sproeier wat aan de kleine kant is, heb je daar nog geen last aan ondervonden? misschien dat ie daarom wel zo beroerd trekt

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

ja!, das een goede. ik zie het ook net 53 ??? hOIJE

zet er even een 60-64 in ofzo, iets in die richting want nu is hij veels te klein.

daarom trekt ie wss ook zwaar bagger, maar als hij wat warmer is zal hij beter trekken of nie ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Vespaflappie
                  Bijdrager

alsie warmer is zou hij dan slechter moeten trekken….Als er 53 inzit zou ik wel in de richting van 60 gaan..Hoeft overigens niet; als je gewoon een echt goed carter hebt….(ik heb wel es een 60ccje gereden met 56 sproeier…Liep perfect!(was een oud oma brommertje(altijd ori) met net een 60ccje)

Edjuh
                    Topic starter

@Flick sproeier was idd te klein, reed vandaag met 56 en was ook nog te klein, heb er nu 60 in en ik denk dat het (bijna) goed is.
                      Maar hij trok niet beter warm, nu ook niet.
                      Ik heb nu trouwens een bh6s bougie erin.

Over die te kleine sproeier, dat inhouden wat ik eerder zei, dat was op zn top ergens, misschien was dat een kleine warmloper ofzo?(heb het nooit gehad dus ik weet ook niet echt hoe dat is), ik had 56 erin.
                      Ik merk nu niks van minder compressie ofzo, en het is niet weer gebeurd dus ik denk ook niet dat het de lagers zijn.

Ciaofrank
                      Bijdrager

slecht optrekken kan ook aan je contactpunten liggen (als je die hebt) hoe staat het daar mee gesteld?

3Bvepa
                        Bijdrager

eey vespaflappie hoe haal jij de 105 met die setup ???

Ciaofrank
                          Bijdrager

Ja, hij speelt vals, kijk maar naar ze signature :p

Edjuh
                            Topic starter

Contactpunten staan op 0.45

Vespaflappie
                              Bijdrager

3Bvepa :
                                eey vespaflappie hoe haal jij de 105 met die setup ???

Dat is de set-up van mijn rs:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.