- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door niels-nijsten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juli 2008 om 19:12 #212392
ik rijd sinds 3 dagen met vario. liep in het begin prima, maar ik heb vandaag onderweg naar huis wat problemen gehad.
hij begon wat moelijk te lopen, nu liep die eerst met veel overtoeren omdat ik geen zwaardere rolletjes had. kom ik thuis zet de rolletjes erin looptie redelijk trekt slecht snelheid ongeveer 40/45 kmph. zet ik er lichtere in dan looptie mar 25/30 en trektie goed.ik rijd met: athena50cc, 13/13@60, leo krul mallosi filter 7.7 gram(mallosi voorvario 90mm achterschijven standaard drukveer, onverwisselbare trekveren)NIEUWE 13*950snaar.
het probleem is dus. zwaare rolletjes slecht trekken matige snelheid(kan veel beter?! 50/55 moet tog te halen zijn) lichte rolletjes dikke overtoeren, trekt zoals het hoort en snelheid is te laag.
wat mij opvalt is dat de snaar onder het rijden voor wel helemaal uitvarieert(dus tot bovenin komt) maar dattie achter(zelf met de zware rolletjes) niet tot onder op de schijven(asje) komt hij varieert achter dus niet goed.
ik rijd dus met standaard drukveer daar kan het dus niet aan liggen trekveren kan ik niet veranderen(hebben hier ook niets mee te maken lijkt me!?)het lijkt ook alsof het snaar veel te los ligt zit totaal geen spanning op, maar als ik mijn blokje ook maar ietsje naar voren schijf trek ik hem achter naar de schijven in(3a4mm er tussenin)wat doe ik fout? hulp is welkom!15 juli 2008 om 19:20 #213163Je zegt dat je een 13*950snaar gebruikt, dat klinkt eerder als een poelie snaar? Misschien is dit wel een domme vraag, maar je gebruikt toch wel een vario snaar? 😀
Maar je zegt ook ‘ maar dattie achter(zelf met de zware rolletjes) niet tot onder op de schijven(asje) komt ‘. Hij moet bij je achtervario juist een heel klein beetje boven de schijven uitsteken, hij moet de ‘as’ helemaal niet aanraken! Je moet hem er dus niet diep induwen.

Zo moet hij ongeveer komen te zitten. Hij steekt een klein beetje uit, hij rust als het ware een beetje op de schijven!
Ik denk dat dat het probleem is ? 😉15 juli 2008 om 20:19 #213164onder het rijden raakte dat niet!!!!! en ja ik heb de goeie snaar vario snaar voor vespa ciao is 13*950 staat 100x op de site of heeft iemand een andere maat??mijn snaar ligt gelijk met de bovenkant van de schijven als ik hem zo leg ligtie veeeeels te slap en krijg ik hem helemaal neit meer aan omdat hij dan slipt als een idioot. maardit is het probleem dus niet. en al duw je de snaar erin als je achterschijven rollen dan draait je snaar naar buiten!!!!
16 juli 2008 om 04:19 #213165Het lijkt erop dat je achtervario vastzit.Probeer eens of je de achterste schijven uit elkaar krijgt met handkracht.
16 juli 2008 om 16:21 #213168ja barry dat gaat prima! ik heb het probleem gevonden:P de sproeier 2 maten kleiner erin gezet en hij jankt weer van de toeren! bedankt voor alle hulp. topic kan closed
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.