Vespa-Ciao.NL
:: Slecht starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Slecht starten

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Bijdrager

Je zou hier een topic aan kunnen maken: Linkje, klik mij, klik mij!
      En dan gewoon vragen of er iemand in de buurt woont die je contactpuntjes wil afstellen en eventueel ook nog naar de rest wil kijken als dat het probleem niet oplost. :thumb

thom19-06-2014
      Topic starter

perfect! Doe ik gelijk.
        Enorm bedankt

Martino
        Moderator

Vreemd genoeg strookt jou probleem niet helemaal met verkeerd afgestede cp’s. Heb je al wel eens een nieuwe warmere bougie geprobeerd? Het schoonmaken met een staalborstel is niet zo slim. Je kan beter een schuurpapiertje pakken en alleen de bougieelectrode hiermee opschuren. Probeer hierbij niet het keramische gedeelte te raken. Maar beter is gewoon een nieuwe bougie aan te schaffen. Wat Darkmagician ook al beschrijft. Schoonmaken van je tank en carburateur kan nooit kwaad.

thom19-06-2014
          Topic starter

Ja, morgen haal ik een nieuwe bougie, vanavond was er geen brommerzaak meer open. Toch vreemd want als ie eenmaal start blijft hij wel lopen mits je het gas er op houd. Maar sowieso de carb even schoonmaken idd. En de bobine en condensator? Wat voor symptomen krijgt ie als die niet goed werken?

@Martino
            Thanx, het grootste gedeelte (slecht starten) lijkt opgelost nu, met een nieuwe bougie.

Stationair lopen doet ie nog niet en soms begint ie zomaar opeens voor ongeveer 20 sec te stotteren en in te houden. Misschien toch carburateur schoonmaken zoals darkmagician al zei. Ik heb me laatst verkeken op de inhoud van me (reserve) tank, en kwam ik zonder te staan. Misschien toch wat vuil uit de tank in de carburateur terecht gekomen.

Iig bedankt iedereen

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.