Vespa-Ciao.NL
:: slecht starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen slecht starten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan1977
    Topic starter

probleem is het volgende.

Snorfiets met brommerblok en 13/13 (58 sproeier) start zeer slecht en lijkt met de dag slecht te gaan starten. Lang rennen, hoop geplof en geknal uit de uitlaat als die eenmaal loopt is het kwestie van 1 keer volgas met de rem erop en dan loopt die verder prima.

Ik heb zelf het idee dat hij verzuipt. Bougie zelf is ziet er na een ritje normaal en koffie bruin uit.

Nu komt het vage als ik de brommer na een half uur uit zet krijg ik hem met geen mogelijkheid meer gestart, een enkele keer heb ik geluk en slaat hij wel aan.

Vorige week reed ik volgas en ging de brommer steeds langzamer rijden en viel hij uiteindelijk stil. Daarna niet meer starten, 10 minuten lopen met decompressie open en hij starten weer liep goed en na weer 5 minuten zelfde verhaal.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken, carburateur al meerdere malen schoongemaakt net als de benzinekraan,brandstoffilter en de leidingen. Tank is verroest daar kan ik niks aan veranderen, ik spoel iedere paar maanden me tank uit maar hoeveelheid troep is mininmaal. Licht brand super fel dus massa lijkt mij in orde, bougie zit er ook net nieuw in.

Decompressie hendel blijft ook niet hangen want ik voel me aanduwen dat ik goede compressie heb.

Rest nog de contactpunten of de condensator maar kloppen de klachten daar wel mee.

HELP!!!!!

Jamie
      Bijdrager

pakkingen lek? check je pakkingen eens

weet niet zeker of dat het is maar ik hoop dat je van wat meer ervaren mensen nog meer reacties krijgt.

succes,

Jamie

KennyVespa
        Bijdrager

probeer eens andere bougie, en kijk je contacpunten eens na en vevang deze eventueel samen met condensator en zet er dan ook gelijk effe nieuwe bougie kabel op

:thumb

Daan1977
          Topic starter

Heb inmiddels het hele blok uit elkaar getrokken en hoewel het blok 3 maanden terug ook al compleet uit elkaar is geweest (en schoongemaakt) was de zuigerkop behoorlijk smerig. Het lijkt er op als ik met teveel olie meng maar dit is absoluut niet het geval ik hou gewoon 1 op 50 aan.

Kan het zijn dat een malossi luchtfilter zoveel rotzooi door laat? :con Ik snap namelijk niet hoe het blok al zo snel zo ranzig kan worden, alle pakkingen waren verder goed.

De contact punten heb ik opnieuw afgesteld, bougie kabel ver nieuwd en alles weer schoongemaakt, kijken of die morgen wil starten

pleasure
            Bijdrager

Een Malossi filter op 50cc heeft totaal geen zin… Met een standaard filter en een kleinere sproeier rijd je net zo goed en verbruik je minder.

bunsen
              Bijdrager

heb het zelfde probleem met mijn gilera weet het ook niet:S heb jij ook dat de trekkracht duidelijk minder is dan eerst?

bobbie88
                Bijdrager

Malossi filter laat inderdaad meer troep op.. Stop het orginele filtertje(dat gaasje) dat in de orginele luchtfilter zit er ook tussen!

Biker-mouse
                  Bijdrager

pleasure :
                    Een Malossi filter op 50cc heeft totaal geen zin… Met een standaar filter en een kleinere sproeier rijd je net zo goed en verbruik je minder.

Niet mee eens!!

Mijn ciao rijdt met alleen het gaasje en 66 sproeier op een 50cc echt veel beter dan met een malossi filter en sproeier 58. Bij beide is de bougie mooi koffiebruin.

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Daan1977
                    Topic starter

Gisteren de ciao gestart deed niks heb inmiddels nieuwe contactpunten en condensator opgezocht deze ga ik maandag effe vervangen en dan kijken of het helpt. Ik zal eens kijken of ik een orgineel luchtfilter op de kop kan tikken. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een malossi filter meer troep door laat er zit tenslotte ook een soort filtertje tussen en de troep uit me cylinder is duidelijk vette olie bende die aangekoekt is dus lijkt mij geen goede verbranding. Maar ja de bougie was wel mooi koffie bruin 🙁

“heb het zelfde probleem met mijn gilera weet het ook niet heb jij ook dat de trekkracht duidelijk minder is dan eerst?”

Nee hij trok gewoon goed alleen slecht starten misschien dat toch die condensator slecht is waardoor die bij lage toerentallen niet goed vonkt. Dit zou ook kunnen verklaren dat de boel zo ranzig is want de boel verbrand gewoon niet goed.

joey636
                      Bijdrager

heb je niet toevalg te veel olie bij je benzine gedaan?
                        en wat voor olie gebruik je?

Daan1977
                        Topic starter

joey636 :
                          heb je niet toevalg te veel olie bij je benzine gedaan?
                          en wat voor olie gebruik je?

Kronen ofzo geloof ik gele fles, is voor menging van 1 op 50 dus ik neem aan dat dat goed is

Daan1977
                          Topic starter

Heb inmiddels het volgende gedaan:

condensator en contactpunten vervangen
                            alles electrisch opnieuw afgesteld
                            nieuwe bougie er in gedraaid
                            frame thv bobine kaal geschuurd voor betere massa.

1 duwtje en hij deed het, loopt mooi stationaire.

Ben nog niet helemaal tevreden over de trekkracht, contactpunten staan op 0,4 dus daar wil ik nog even mee kloten

veldman
                            Bijdrager

Ik heb het zelfde probleem en mijn vader(reed tijdens zijn hippie jaren puch) kwam met een oplossing:

de bougiepunten dus de afstand waar de vonk tussen springt verkleinen.
                              (niet te klein natuurlijk om te voorkomen dat je pareltjes krijgt)

kan dat verschil uitmaken?

iaccaloco
                              Bijdrager

:! Nieuwe contactpunten, condensator, bougie…..

Wédden dattie ’t dan weer naar behoren doet?

Probeer het maar, ik weet ’t bijna zéker!

Succes

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

hansieb
                                Moderator

Wou net zeggen , heb even mijn blok gereviseerd :

– Nieuwe CP op 0.40 / codensator was inorde
                                  – Beter zuigertje met bijna nieuwe L veer / Nieuwe onderste zuigerveer
                                  – Koppelingsschoentjes nog inorde
                                  – Snaar strak

Start nu binnen 10 cm als die warm is / koud 30cm 🙂 en dan ff 2 min choke erop en voila!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.